Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020

Η ΕΛΜΕ ΦΩΚΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 


1Η ημέρα της πολυδιαφημιζόμενης Κεραμέως τηλεκπαίδευσης και η Webex κατέρρευσε.

2η ημέρα έπεσε το ΠΣΔ (Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο).

3η ημέρα πετούσε έξω μαθητές και εκπαιδευτικούς και είχαμε το μπες – βγες όλη μέρα.

4η μπήκαν από άλλα τμήματα ακόμα και εξωσχολικοί που ανέβαζαν διάφορα σε κοινή θέα της ηλεκτρονικής τάξης.

5η ημέρα, λίγο απ’ όλα- ποικιλία για να μην πλήττουμε.

Ξημερώματα έκτης ημέρας άλλαξαν οι κωδικοί, τρεχάτε...

Τετάρτη 18 Νοέμβρη μπήκε και η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το σύστημα έπεσε πάλι.

Και το σενάριο συνεχίζεται…

Ακόμα και αυτή την ώρα τα προβλήματα συνεχίζονται. Προβλήματα στη σύνδεση, στον ήχο … πολλοί μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν τα τεχνολογικά μέσα ή την κατάλληλη σύνδεση και μάλιστα για κάθε μέλος της οικογένειάς τους που τηλεργάζεται ή τηλεκπαιδεύεται. Σε μία 4μελή οικογένεια - 2 μέλη μαθητές ή φοιτητές και 2 μέλη γονείς εκπαιδευτικοί ή τηλεεργαζόμενοι- πόσα laptops, τι σύνδεση internet, και πόσα δωμάτια σπιτιού πρέπει να έχουν (αν μπορούν να τα έχουν όλα αυτά );;;

Είναι εμπαιγμός η υπόσχεση Κεραμέως για 80.000 Η/Υ ή tablets σε όλη την εκπαίδευση, όταν μόνο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές αριθμούν περί τους 600.000 και οι εκπαιδευτικοί περί τις 70.000.

Είναι απαράδεκτο να θεωρείται το κινητό τηλέφωνο, μέσο εκπαίδευσης, όταν μέχρι πριν από λίγο «μαλώναμε» τα παιδιά μας να μην είναι με το κινητό στο χέρι και στο σχολείο, σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου, η χρήση του θεωρούνταν αιτία τιμωρίας. Πόσο μάλλον είναι απαράδεκτο όταν η κ.Κεραμέως καμαρώνει και δηλώνει πως μπορεί να γίνεται μάθημα και να προχωρά η ύλη από σταθερό τηλέφωνο (και αν η σύνδεση έχει πρόγραμμα απεριόριστων κλίσεων γιατί διαφορετικά ο λογαριασμός θα έρθει τσουχτερός).

Σε ποιες εισηγήσεις παιδοψυχολόγων, καθηγητών παιδαγωγικής ή άλλων ειδικών βασίστηκε το Υπουργείο Παιδείας και οι οποίες τεκμηριώνουν ότι είναι παιδαγωγικά, ψυχολογικά, διανοητικά και σωματικά ωφέλιμο και όχι επιβλαβές για τα παιδιά να βρίσκονται μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή ή να παρακολουθούν από τάμπλετ ή κινητό τηλέφωνο επί 7 διδακτικές ώρες, δηλαδή από τις 8.15 ως τις 14.00 διαδικτυακό μάθημα (και άλλες τόσες απογευματινές ώρες παραπαιδείας - ειδικά οι μαθητές του Λυκείου);;;;;


Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν έγινε ποτέ αλλά για τα μάτια του κόσμου οι συντονιστές-ΠΕ.ΚΕ.Σ προσπάθησαν να σώσουν την κατάσταση με 1-2 απογευματινές τηλεσυναντήσεις. Την επιμόρφωση την έχουν αναλάβει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η αλληλοβοήθεια μεταξύ των εκπαιδευτικών. Όσο για το κατάλληλα προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό, το ΙΕΠ έβγαλε την υποχρέωση αναρτώντας έναν οδηγό προς ναυτιλομένους, επισείοντας την ατομική τους ευθύνη… Ούτε μετάφραση της πλατφόρμας webex δεν φρόντισαν να κάνουν! Για δε τα προσωπικά δεδομένα και το ασφαλές περιβάλλον, κουβέντα. Η συνεχής παραβίασή τους με αναρτήσεις που προσβάλλουν ακόμη και τη γενετήσια αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών δείχνει το πόσο εκτεθειμένοι και ευάλωτοι είμαστε.


Κ ι αυτή είναι η κορυφή του παγόβουνου των αντιεκπαιδευτικών κυβερνητικών εγκλημάτων.

Η εμπειρία μας, δείχνει ότι οι κοινωνικές ανισότητες διευρύνονται. Όχι μόνο λόγω της έλλειψης μέσων. Η έννοια της τάξης και της εκπαιδευτικής σχέσης, βασικά στοιχεία της εκπαίδευσης, διαλύονται. Το γέλιο, ο αυθορμητισμός, το λάθος, η απορία, η αφέλεια, η παιδική και νεανική ορμή και αυθάδεια μπαίνουν στο μικροσκόπιο της οθόνης και του μικρόφωνου! Η τάξη με την καθολική συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικού, στον ίδιο χώρο, με τα ίδια μέσα, με οικοδόμηση σχέσεων αλληλεπίδρασης, συναισθημάτων και αναζητήσεων αποτελεί αναγκαία συνθήκη για το εκπαιδευτικό έργο, που περιλαμβάνει από τη γνώση μέχρι τη διαμόρφωση δημιουργικών και ενεργών ανθρώπων.

Η τηλεκπαίδευση όχι απλά δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή τη συνθήκη αλλά όταν αντικαθιστά τη ζώσα εκπαίδευση, την τραυματίζει ανεπανόρθωτα.

Επιπλέον οι υλικές συνθήκες για ανεξάρτητη μελέτη/εργασία στο σπίτι είναι προφανώς πολύ άνισες. Κάποιοι έχουν μεμονωμένο δωμάτιο όπου μπορούν να εργαστούν, άλλοι όμως πρέπει να μοιραστούν το τάμπλετ, το κινητό, το δωμάτιο, να καθίσουν στο τραπέζι που χρησιμοποιείται επίσης από άλλους, που μοιράζεται με τους αδελφούς, τις αδελφές, τους γονείς.

Υπάρχουν επίσης προβλήματα επιβίωσης που μεταφράζονται σε ανασφαλές περιβάλλον. Μερικά παιδιά έχουν βοήθεια από κάποιον ενήλικα, εντός ή εκτός σπιτιού, που τους δίνει υποστήριξη, προσοχή, απαντήσεις σε ερωτήματα, ρόλο που έπαιζε ο εκπαιδευτικός και το σχολείο, ενώ τώρα είναι απλά «παρόντα» στην τηλετάξη κι όχι όλα.

Και σίγουρα τα παιδιά των φτωχών οικογενειών, που η σχέση τους με τη γνώση δεν έχει δρομολογηθεί λόγω δυσκολιών του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, αλλά οικοδομείται στο σχολείο μέρα με τη μέρα, όταν αυτό λείπει, πιο εύκολα οδηγούνται στην παραίτηση και την εγκατάλειψη. Πολύ περισσότερο τα παιδιά άλλων ευάλωτων ομάδων που το σχολικό πλαίσιο αποτελεί γι αυτά ένα από τα λίγα σημείο αναφοράς. Όλα αυτά επιδεινώνονται ακόμη περισσότερο για τους μαθητές και καθηγητές της Τεχνικής Εκπαίδευσης, λόγω της κοινωνικοοικονομικής σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού και των εργαστηριακών μαθημάτων.


Την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο επίκεντρο μιας επιπλέον ψυχοφθόρας διαδικασίας.

- Με την αναζήτηση υλικών μέσων και τεχνογνωσίας, με δικά τους έξοδα, καθώς κατά το υπουργείο οι εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται να πάρουν από τα «δωράκια»- τάμπλετ που μοιράζει (περιορισμένων δυνατοτήτων). Με την κυβέρνηση να θεωρεί πως οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν “μάθημα” από κινητό! Με τους προσωπικούς υπολογιστές των εκπαιδευτικών να καταρρέουν, αφού δεν είναι για επαγγελματική χρήση και χρησιμοποιούνται ατέλειωτες ώρες. Πώς το υπουργείο θεωρηθεί ότι στο καθήκον του εκπαιδευτικού εμπεριέχεται η υποχρέωσή του να αναλάβει με ίδια μέσα και πόρους την εξ αποστάσεως;

- Με την αναγκαστική μετατροπή του σπιτιού τους σε χώρο εργασίας αφού τα σχολεία δεν μπορούν να καλύψουν όσους το επιθυμούν. Γι αυτό σε πολλές περιπτώσεις ωρολόγια προγράμματα αλλάζουν για να καλυφθούν εναλλάξ έστω διευθυντής με υποδιευθυντή για την εξ αποστάσεως.

- Αλλά και επειδή η Διοίκηση και το Υπουργείο Παιδείας παραβιάζει και καταστρατηγεί συνεχώς και τον χρόνο εργασίας τους, καλώντας τους, μετά τις 6-7 ώρες τηλεμάθημα καθημερινά, να εφαρμόσουν εγκυκλίους και τηλεσυναντήσεις με διευθυντές και με συντονιστές-ΠΕΚΕΣ απόγευμα, μεταμεσονύκτια ή Σαββατοκύριακα .


Εκπαιδευτικοί που αφιέρωσαν τα χρόνια της ζωής τους για «να μάθουν στα παιδιά γράμματα», αλλά και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που διακτινίζονται σήμερα σε όλη την Ελλάδα για ένα κομμάτι ψωμί, βιώνουν καθεστώς απίστευτης πίεσης και ανασφάλειας.

Και πάνω από όλα καθημερινά, με μια κάμερα ανοιχτή στα σπίτια εκπαιδευτικών και μαθητών, βιώνουν το κακέκτυπο τηλετάξης που δεν βλέπουν τους μαθητές τους, που δεν ξέρουν ποιοι τους βλέπουν, που η μια στις τρεις φράσεις είναι «με ακούτε παιδιά;».

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν και διεθνείς μελέτες, καταδεικνύοντας ταυτόχρονα και τα σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα που αναπτύσσονται στη νεολαία με εγκλεισμό και πολύωρη παρακολούθηση οθονών για τηλεκπαίδευση, τηλεπαφή και τηλε-οτιδήποτε.



Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία ως ευκαιρία για το πέρασμα νέων αντιδραστικών μέτρων. Νομοθέτησε την αύξηση των μαθητών στην τάξη, έδωσε ήδη περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ για να λειτουργήσει η Τράπεζα Θεμάτων, δεν έχει καλύψει ακόμη τα κενά καθηγητών στα σχολεία, ενώ από την άλλη, μέσα στους 8 μήνες, δεν έκανε απολύτως τίποτα, δεν έδωσε ούτε ένα ευρώ, προκειμένου να διασφαλίσει ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Αρνήθηκε να συζητήσει τα αιτήματα εκπαιδευτικών και μαθητών που όπως αποδεικνύεται ήταν όχι απλά αναγκαία, αλλά και επιτακτικά για την ασφαλή και δια ζώσης λειτουργία των σχολείων. Η απάντηση της-το φάρμακο δια πάσα νόσο- ήταν η νομοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μάλιστα ως υποχρεωτικής και η χρήση της ως τιμωρία απέναντι σε απόντες μαθητές κατά τη διάρκεια των καταλήψεων με αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων τους.

Ζητά δε από τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν την ευθύνη ως σύλλογος διδασκόντων για την εύρυθμη λειτουργία της εξ αποστάσεως, να «προχωρήσουν την ύλη», να βάζουν τηλεαπουσίες κρίνοντας την επαρκή φοίτηση των μαθητών.

Με δεδομένο όλα τα προηγούμενα, παραβιάζεται ή όχι η συνταγματικά (άρθρου 16 παρ.4 Συντάγματος) κατοχυρωμένη ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη δημόσια εκπαίδευση όταν αποκλείονται οι μαθητών εκείνοι που δεν έχουν τα μέσα για να μετάσχουν σε αυτή;

Οι συμφωνίες της κυβέρνησης με επιχειρήσεις κεκλεισμένων των θυρών (τι συμφώνησε άραγε με τη Cisco/Webex;;;) προδιαγράφει ένα μέλλον αύξησης της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και λειτουργίας της ως πεδίου κέρδους και σκανδάλων σαν αυτού των 6 εκατομμυρίων ευρώ για 1,6 εκατ. τεράστιες και άχρηστες μάσκες .

Κάτι ανάλογο επιφυλάσσει και για τη δημόσια υγεία. Δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να την ενισχύσει μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Πορεύτηκε αποκλειστικά με την επίκληση της ατομικής ευθύνης. Έβαλε πάνω από όλα τις λεγόμενες αντοχές της οικονομίας, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η ικανοποίηση των απαιτήσεις του μεγάλου επιχειρηματικού κόσμου σε μια σειρά κλάδους π.χ. τουρισμός.

Είναι ώρα να πούμε όλοι : Φτάνει πια! ως εδώ!

Μετά το δεύτερο lockdown και το κλείσιμο των σχολείων, καθώς και τα σχέδια για διαρκή ανοιγοκλεισίματα, χωρίς κανένα μέτρο ενίσχυσης της δημόσιας υγείας και της κοινωνικής προστασίας γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση αδιαφορεί για όσα εμείς δυσφορούμε. Γιατί προτεραιότητά της είναι να επιβάλλει τη σωτηρία των επιχειρηματικών κερδών πάνω από τις ζωές μας. Και θέλει να μας έχει συνένοχους σε αυτή την επιλογή. Αυτή να κάνει ότι ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση και εμείς να περιοριστούμε στο ρόλο του δημόσιου υπαλλήλου που υπακούει στις εντολές της διοίκησης. Λέμε δυνατά: «συνένοχο στο φόνο δε θα με έχετε»! Συγκροτούμαστε στα σωματεία μας για να αντισταθούμε και να διεκδικήσουμε συλλογικά.

Η ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, δεν μπορεί να αντικαταστήσει το μάθημα στην τάξη. Μόνο με ανοιχτά σχολεία μπορεί να υπάρξει εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες.

  • Καμία ύλη να μην θεωρείται διδαχθείσα στην εξ αποστάσεως, αλλά μόνο στην τάξη. Καμία καταχώρηση ύλης, καμία συνέχιση της ύλης!

  • Κανένας μαθητής να μην λαμβάνει απουσίες επειδή δεν συμμετέχει στην εξ αποστάσεως.

  • Καμιά Τράπεζα Θεμάτων δεν μπορεί να ισχύσει – να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό μέτρο!

  • Δραστική αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης! Να μην γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις όσο ισχύουν αυτές οι συνθήκες..

  • Δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου εξοπλισμού από το υπουργείο: Laptop και οθόνες, σύνδεση στο Internet, αφού έτσι κι αλλιώς αποτελεί ένα απαραίτητο συμπληρωματικό εργαλείο στη διδακτική διαδικασία.

  • Καμία και κανένας να μην εργάζεται με δικά του μέσα. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου και όχι των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Η οικία μας και τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε δεν ανήκουν στο υπουργείο.

  • Καμιά ιδιωτική εταιρεία υπεύθυνη της επαφής μας με τους μαθητές. Προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών. Είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών να καλύψουν μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών τους με άλλα λογισμικά μέσα που οι ίδιοι θα επιλέξουν, όπως ακριβώς έκαναν και στην πρώτη φάση της πανδημίας.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί είμαστε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας, όπως το κάναμε και την Άνοιξη, δε θα αφήσουμε κανένα παιδί πίσω, θα σταθούμε δίπλα τους και θα αγωνιστούμε για την ουσιαστική μορφωτική στήριξη τους.


Είναι επιτακτικό να απαιτήσουμε ΤΩΡΑ: Ανοικτά και ασφαλή σχολεία!

Είναι η μόνη λύση υπέρ της κοινωνίας!


ΤΩΡΑ 15 μαθητές στην τάξη και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών.

Κάλυψη όλων κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Εξίσωση όλων των αδειών μονίμων και αναπληρωτών! Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς (ηλικιακούς, ασθενειών κλπ). Ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται.
ΤΩΡΑ μόνιμοι διορισμοί επιστημονικού, βοηθητικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας!

ΤΩΡΑ διενέργεια δωρεάν, μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ για έλεγχο της διάδοσης του ιού και ουσιαστικά πρωτόκολλα προστασίας! Επιπλέον δρομολόγια για όλους τους μαθητές που μεταφέρονται με ΜΜΜ. Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος.

ΤΩΡΑ εξασφάλιση δωρεάν υλικοτεχνικής υποδομής, μέτρων ενίσχυσης της επιβίωσης των οικογενειών και της μαθησιακής διαδικασίας.

ΤΩΡΑ ενίσχυση της δημόσιας υγείας και επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας! Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα ιατρικά πιστοποιητικά.

Προτεραιότητα δική μας είναι η ζωή, η υγεία, η παιδεία και η ελευθερία μας!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου