Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

ΤΑ ΔΥΟ ...''ΓΕΦΥΡΙΑ'' ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΣΗΣ (άρθρο)



Της…. Άρτας το γεφύρι, με τα Ειδικά Σχολεία !
Του Νίκου Δρόλαπα


Τι συμβαίνει με τα θέματα που διαχειρίζεται ο Δήμος ; Λείπει η φαντασία των διοικούντων ; Περισσεύει η αναποτελεσματικότητα ; Ένα είναι βέβαιο. Ότι κυριαρχεί η υποβάθμιση, ακόμη και σε τομείς υψηλής προτεραιότητας.
Όπως είναι γνωστό, στη πόλη της Άμφισσας λειτουργούν από ετών δύο Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ( ΣΜΕΑΕ ), σε κτίρια τα οποία δεν προσφέρονται για το είδος της παρεχόμενης εκπαίδευσης..
Το ένα, ‘’ Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης’’ (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.), μεταφέρθηκε φέτος από ένα μικρό και παλαιό κτίσμα, σε κτίριο π. Γραφείων του ΟΕ.Κ..
Το άλλο, το εξαθέσιο ‘’Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας΄΄, το οποίο στεγάστηκε ‘’προσωρινά’’ από το έτος 2002 στο ‘’ΜΑΡΚΙΔΕΙΟ΄΄ 1ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας, με τη δημιουργία τριών αιθουσών στο υπάρχον υπόστεγο έως ότου αποκτήσει δική του στέγη και ακόμη παραμένει εκεί, αντιμετωπίζοντας πολλές δυσκολίες στη λειτουργία του λόγω έλλειψης χώρων και αδυναμίας χρησιμοποίησης του σύγχρονου εξοπλισμού που διαθέτει.
προ επτά ετών αγοράσθηκε οικόπεδο εντός του σχεδίου πόλεως Άμφισσας, το οποίο δεν είχε την ανάλογη έκταση για τη στέγαση και των δύο ειδικών Σχολείων σε ανεξάρτητα κτίρια. Παρά δε το γεγονός ότι είχε εξασφαλισθεί πίστωση ενός εκατομμυρίου ευρώ δεν προχώρησε η κατασκευή του ενός έστω Σχολείου, λαμβάνοντας μέριμνα για την ανέγερση του δεύτερου Σχολείου, όταν θα αγοραζόταν όμορη έκταση, για τη συμπλήρωση των απαιτούμενων τετραγωνικών μέτρων, ώστε να τετραγωνισθεί και το οικόπεδο. Σημειωτέον, ότι η γειτονική έκταση προσφέρεται με ανταλλαγή σε άλλη θέση ή με αγορά. Έτσι η χρηματοδότηση μεταφέρθηκε για ανέγερση Σχολικής μονάδας στην Εύβοια.
ΤΩΡΑ επιχειρείται, για δεύτερη φορά, η ανέγερση νέου Ειδικού Σχολείου στο ίδιο χώρο, μέσα στο εννεαθέσιο 1ο Δημοτικό Σχολείο, με κατεδάφιση του υποστέγου και των παρακείμενων βοηθητικών κτισμάτων .
Με τη λύση αυτή και προκειμένου το υπό ανέγερση κτίριο, ως ειδικό κτίριο, να διαθέτει τις προβλεπόμενες τεχνικές και κτιριολογικές απαιτήσεις των προδιαγραφών του τ. Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, θα πρέπει να περιλαμβάνει ξεχωριστές αίθουσες για κάθε ιδιαιτερότητα των παιδιών, με ενσωματωμένους τους επί μέρους εξοπλισμούς, WC ανά δύο αίθουσες, κλιμακοστάσια και ανελκυστήρες για ΑΜΕΑ, χώρο εκτόνωσης - ηρεμίας, ράμπες, διαδρόμους πλάτους πέντε μέτρων κλπ. Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται να διατεθεί ο μισός περίπου χώρος του προαυλίου. Αν αυτά δεν γίνουν , τότε δεν θα έχει κατασκευασθεί ένα ειδικό, αλλά ένα συνηθισμένο Σχολείο.
Όσο καλαίσθητο κι αν είναι το δεύτερο αυτό κτίριο, όταν ανεγερθεί μπροστά στο τριώροφο πέτρινο κτίριο του 1ου Δημοτικού, θα το αποκρύψει και θα το υποβαθμίσει ανεπανόρθωτα. Και το ερώτημα είναι, αυτή την αντιμετώπιση πρέπει να έχει αυτό το απαράμιλλης ομορφιάς παραδοσιακό κτίριο του περασμένου αιώνα, το οποίο είναι ένα ιστορικό και ξεχωριστό μνημείο Συλλογικής μνήμης για τους κατοίκους της πόλης και τις γενεές των μαθητών που πέρασαν από αυτό, το οποίο μάλιστα ενοποιείται οπτικά με το ιστορικό Κάστρο της Ωριάς και γι΄ αυτό αποτελεί το πλέον φωτογραφιζόμενο σημείο των επισκεπτών της πόλης μας ; Αυτή τη κατάληξη πρέπει να έχει το όραμα, η θέληση του Διαθέτη και η μεγάλη σημασία που έδινε στην εκπαίδευση των νέων, ο μεγάλος ευεργέτης της πόλεως Αμφίσσης αείμνηστος Πέτρος Μαρκίδης ;
Η προηγούμενη ‘’προσπάθεια’’ ανέγερσης του κτιρίου αυτού στον χώρο του 1ου δημοτικού ματαιώθηκε επειδή προνόησε και στη Διαθήκη του περιλαμβάνεται ο όρος ότι ‘’αν δεν διαφυλαχθεί ως έχει η ακεραιότητα των ελεύθερων χώρων του διδακτηρίου, να επιστρέφει ολόκληρο το Κληροδότημα στους επιζώντες κληρονόμους του Διαθέτη’’.
Αλλά και στη περίπτωση κατά την οποία τεθεί σε εφαρμογή ο λανθασμένος αυτός σχεδιασμός, για όσο διάστημα θα εκτελούνται εργασίες, το ειδικό Σχολείο θα μεταστεγασθεί ποιος ξέρει πού, αφού κατάλληλα κτίρια στην Άμφισσα δεν υπάρχουν και οι μαθητές του 1ο Δημοτικού για ένα έως δύο χρόνια θα δέχονται την όχληση και τους κινδύνους από την εκτέλεση των εργασιών, οι οποίες, ενδέχεται να διακοπούν, εάν ανευρεθούν κατά τη διάνοιξη των θεμελίων αρχαιότητες, οι οποίες είναι διάσπαρτες στους γύρω από το Σχολείο χώρους.
Ως εκ τούτου και επειδή αρκετοί λόγοι συνηγορούν στην αποφυγή τέλεσης αυτού του ανοσιουργήματος, διαλύοντας το ιστορικό αυτό Σχολείο, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη πόλη, πρέπει να επικρατήσουν ωριμότερες σκέψεις. Να διατηρηθεί , ως έχει, το Σχολικό συγκρότημα του 1ου Δημοτικού, να αποδοθεί το υπόστεγο στους μικρούς μαθητές και η διαφαινόμενη πίστωση, την οποία εξασφάλισε ο Βουλευτής Φωκίδας κ. Ηλίας Κωστοπαναγιώτου, να επαυξηθεί και να εξειδικευθεί για την ανέγερση των δύο Ειδικών Σχολείων στη νέα θέση, γιατί η επιλογή αυτή, θεωρείται ότι αποτελεί και τη θέληση ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας.-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου