Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

ΟΙ "ΠΟΛΙΤΕΣ" ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 2020 ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ - και τοποθέτηση του (δ.σ.) Δημητρίου Μπάκα



Άμφισσα 5/2/2020
Συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου ΔΕΛΦΩΝ με Θέμα:
«Έγκριση Προϋπολογισμού του Δήμου Δελφών οικονομικού έτους 2020»

Κα Πρόεδρε του Δ.Σ. κυρίες & κύριοι σύμβουλοι
Με ενδιαφέρον περιμέναμε το προηγούμενο διάστημα την ημέρα που στο Δ.Σ. του Δήμου θα συζητούσαμε τον προϋπολογισμό που θα μας έφερνε η νέα δημοτική αρχή για τους παρακάτω λόγους:
Α) Έχουν συμπληρωθεί 10 χρόνια από την σύσταση του Καλλικρατικού Δήμου Δελφών και στην διοίκησή του έχουν εναλλαγή τα ίδια πρόσωπα που είχαν εκλεγεί την 1η φορά στον τότε νέο Δήμο και από την 1η στιγμή είχαν κομβικό ρόλο και συμμετοχή ως αναφορά την χάραξη της πολιτικής κατεύθυνσης που θα ακολουθούσαμε, την διοικητική πρακτική και την Οικονομική πολιτική και διαχείριση που θα εφαρμοζόταν.
Β) Μετά την διοικητική μεταρρύθμιση του «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ», η δημοτική αρχή στον Δήμο μας δεν έχει την πλειοψηφία των συμβούλων στο Δ.Σ. με αποτέλεσμα να εστιάζεται το ενδιαφέρον μας ως αναφορά τον τρόπο με τον οποίο θα ήθελε η νέα διοίκηση του Δήμου, να προσεγγίσει τις παρατάξεις και τους συμβούλους που απαρτίζουν το παρόν συμβούλιο.
Γ) Μαζί με τις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είχαμε και Βουλευτικές εκλογές και αλλαγή στην διακυβέρνηση της χώρας. Ο Κρατικός Προϋπολογισμός που ψηφίστηκε στην Βουλή των Ελλήνων στις 20/12/2019 προβλέπει κονδύλι για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στα 1,86 δις, υποτριπλάσιο των αντίστοιχων κονδυλίων των προ μνημονιακών χρόνων.
Δ) Ο Προϋπολογισμός του Δήμου Δελφών για το 2020 έχει εγκριθεί από το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α. στις 31/1/2020 και κατόπι αυτής της έγκρισης συνεδριάζουμε εμείς σήμερα.


ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
Κες & Κοι συνάδελφοι αυτό που πρέπει αρχικά να παρατηρήσουμε είναι, πως εισηγητής και του φετινού Προϋπολογισμού του Δήμου, είναι ο Προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας. Ο Προϋπολογισμός υποτίθεται και η επισήμανση αυτή δεν είναι τυχαία, αποτυπώνει την πολιτική επιλογή της δημοτικής αρχής που τον εισάγει προς συζήτηση μέσα στο Δ.Σ., για τον τρόπο με τον οποίο θα διοικήσει τον Δήμο. Έπρεπε λοιπόν να τον εισηγείται αποκλειστικά ή ο Δήμαρχος, ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, ή ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής. Το Παρατηρητήριο των Ο.Τ.Α. έχει εγκρίνει τον ισολογισμό τον οποίο κατέθεσε σε αυτό στις 27/1/2020 ο Δήμος Δελφών, έπειτα από την κατά πλειοψηφία έγκρισή του. Απομένει λοιπόν η τεκμηρίωση των επιλογών της δημοτικής αρχής και η συζήτηση πάνω σε αυτή.
Εδώ τίθεται το ερώτημα, κατά πόσο το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να τροποποιήσει και να αλλάξει τον Προϋπολογισμό όταν εγκεκριμένος από το Παρατηρητήριο είναι ο συγκεκριμένος;
Διαπιστώνουμε πως ο προϋπολογισμός που έχουμε μπροστά μας είναι δομημένος ακριβώς όπως ήταν και ο περσινός από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Δεν αναφερόμαστε στους κωδικούς που εγγράφονται τα ποσά και την εξειδίκευση αυτών, αλλά στην λογική που διέπει την κατανομή των ποσών, που φυσικά δεν ξεφεύγει χιλιοστό του μέτρου από την πεπατημένη. Λογική διαχείρισης των μειούμενων κονδυλίων προς τον Δήμο μας, πολύ μακριά από έναν επιθετικό αναπροσανατολισμένο σχεδιασμό, που θα μπορούσε να δώσει προοπτική και ελπίδα απαγκίστρωσης από μια μίζερη πολιτική, που είναι προσαρμοσμένη να εξυπηρετεί τα συμφέροντα λίγων και τα μικροπολιτικά συμφέροντα εκλεγμένων αυτοδιοικητικών, μακριά σε κάθε περίπτωση από τα συμφέροντα των πολλών, των δημοτών, εδώ και 10 συναπτά έτη.
Προσπερνάμε την ημερομηνία όπου αυτός κατατίθεται στο Δ.Σ. διότι μας έχει γίνει πια συνήθεια να συζητάμε τον προϋπολογισμό του τρέχοντα έτους τον 2ο μήνα και με ενδιαφέρον διαβάζουμε τις απόψεις και παρατηρήσεις της μείζονος αντιπολίτευσης στην συνεδρίαση της Οικονομικής επιτροπής όπου οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί. Όσα καταγγέλλονταν τα προηγούμενα χρόνια από την παράταξη του σημερινού Δημάρχου κου Ταγκαλή σχετικά με τους Προϋπολογισμούς που εισήγαγε ο κος Παναγιωτόπουλος ως Δήμαρχος, τα ίδια καταγγέλλονται σήμερα με αλλαγή στους ρόλους των προσώπων.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ & ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Η μικρή θητεία της δημοτικής αρχής από τον Σεπτέμβρη του 2019 έως σήμερα, ένα διάστημα 5 μηνών είναι δηλωτική ως προς την διάθεση του τι πολιτική θέλει να ασκήσει και ταυτόχρονα αποκαλυπτική, για την δύναμη που μπορεί να ασκήσει μια απόφαση που έχει δρομολογηθεί από μια προηγούμενη θητεία.
Μπορούμε λοιπόν σταχυολογώντας να πούμε για τον νέο Προϋπολογισμό και την θητεία της νέας δημοτικής αρχής:
Στον Προϋπολογισμό όπως και σε όλους τους προηγούμενους επικρατεί η εμφάνιση του Λαβύρινθου, όπου για να φτάσει στο συμπέρασμα ο δημοτικός σύμβουλος για το τι παράδειγμα προτείνεται να δαπανηθεί για ένα έργο ή μια δραστηριότητα, χρειάζεται να περιηγηθεί σε πολλές σελίδες κωδικών και αριθμών(π.χ. 111 σελ ΔΑΠΑΝΕΣ) , να αθροίσει ποσά και να μαντέψει, γιατί αυτά είναι ορισμένες φορές και διπλό εγγεγραμμένα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Κολυμβητήριο της Ιτέας, το οποίο αναφέρουμε γιατί απασχόλησε πρόσφατα το Δ.Σ.
Κωδικοί συντήρησης, κωδικοί αμοιβών, κωδικοί προμηθειών, δεκάδες που αφορούν το ίδιο αντικείμενο, που άλλες φορές επιμερίζονται ανά δημοτική ενότητα και άλλες φορές κατανέμονται στο ίδιο έργο, με αποτέλεσμα να μη μπορεί κάποιος να διαπιστώσει με μια 1η ματιά το κόστος της εργασίας και την συνολική δαπάνη για την συγκεκριμένη λειτουργία.
Άρα η επιδίωξη και ο στόχος που τίθεται να επιτευχθεί όπως περιγράφεται στην έκθεση του προϋπολογισμού δεν υλοποιείται και απέχει μακριά από την πραγματικότητα.
«Ο προϋπολογισμός εκτός του ότι πρέπει να περιλαμβάνει τις δραστηριότητες του Δήμου, είναι απαραίτητο να δίνει άμεση εικόνα :
  • Για το ύψος των λειτουργικών δαπανών
  • Την παρακολούθηση των εξόδων των ανταποδοτικών υπηρεσιών  
  • Την τύχη των ειδικευμένων πιστώσεων
  • Για τις υποχρεωτικές δαπάνες και εισφορές
  • Για το ύψος των επενδύσεων και των έργων του Δήμου και
  • Την ανάλυση των εσόδων ανά πηγή»
Διότι μέλημα των διοικούντων δεν μπορεί να είναι μόνο η περιγραφή, η καταγραφή και η πρόταση, αλλά κυρίως η κατανόηση του τι προτείνεται και φυσικά για ποιόν λόγο.
Η εγγραφή του κόστους της αποκομιδής και μεταφορά των στερεών αστικών απορριμμάτων ανά δημοτική ενότητα με το ίδιο ποσό των 24.800€, φανερώνει από την μια ανυπαρξία μελέτης για την εργασία αυτή και προδιαγράφει την δυνατότητα των απ’ ευθείας αναθέσεων, τρόπου λειτουργίας σχεδόν καθολικού στον Δήμο Δελφών.
Η παρατήρηση της μείζονος αντιπολίτευσης για το ύψος της δαπάνης σε ότι αφορά τα οικοδομικά υλικά δείχνει περίτρανα ότι είναι δυσνόητο να κατανοηθεί η εφαρμογή και η σκέψη σε ένα τομέα, ακόμα και από εκείνους που άφησαν προ μηνών τις καρέκλες στις οποίες κάθονται οι καινούργιοι.
Η παρατήρηση επίσης της μείζονος αντιπολίτευσης πως δεν είναι στους στόχους της νέας δημοτικής αρχής να καταβληθεί προσπάθεια σύγκλισης και συνεργασίας μεταξύ των παρατάξεων και των δημοτικών συμβούλων από την στιγμή που αγνοούν τις προτάσεις τους είναι σωστή, αλλά αφορά και τους ίδιους.
Η 5ετής θητεία τους στην οποία είχαν την πολυτέλεια της πλειοψηφίας μέσα στο δημοτικό συμβούλιο μας έδειξε πως ακριβώς οχυρώθηκαν πίσω από αυτή και δεν την αξιοποίησαν έχοντας αυτή την άνεση για το αντίθετο. Την προσπάθεια συγκλήσεων.
Αντιθέτως μάλιστα, στην πρόταση των «ΠΟΛΙΤΩΝ στο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ» στην 1η συνεδρίαση αυτού του δημοτικού συμβουλίου, να αντιταχθούμε ρητά στην Νομοθετική ρύθμιση- Τροπολογία της Κυβέρνησης με την οποία ακύρωνε τις δυνατότητες που έδινε ο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ για να υπάρξουν συνθέσεις και συγκλήσεις μέσα στα δημοτικά συμβούλια, αντιτάχθηκαν μαζί με την Δημοτική Αρχή.
Ο Δήμος έμεινε ανοχύρωτος τα χρόνια που πέρασαν στο όνομα της ολοκλήρωσης του Έργου του ΧΥΤΥ ως αναφορά το πρόβλημα αποκομιδής των απορριμμάτων γενικότερα.
Η αμυντική έως και δειλή στάση στο θέμα αυτό της προηγούμενης δημοτικής αρχής δίνει στην σημερινή τα περιθώρια να λειτουργήσει έχοντας ως δικαιολογία πως τα μέσα που διαθέτει και το ανθρώπινο δυναμικό δεν επαρκούν ενώ δεν βρήκε έτοιμο ένα βιώσιμο και υλοποιήσιμο σχεδιασμό.
Είναι βέβαιο πως θα ήταν διαφορετική η στάση αντιμετώπισης του προβλήματος αυτού, μέσα σε πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο, εάν είχε προετοιμαστεί και προδιαγραφεί ένα σχέδιο από τα πριν. Αυτό μας το φανερώνει η λειτουργία της ΔΕΥΑΔ, την οποία η παράταξη Ταγκαλή είχε καταψηφίσει στο Δ.Σ. όταν προτάθηκε η ίδρυσή της, αλλά σήμερα την λειτουργεί και καταβάλει την απαιτούμενη προσπάθεια να κρατηθεί και να υλοποιεί την αποστολή της όσο καλύτερα γίνεται.

Η παράταξή μας θα καταψηφίσει τον Προϋπολογισμό.

Οι λόγοι είναι προφανείς αλλά εκτός όλων των παραπάνω πρέπει για πολλοστή φορά να δηλώσουμε και να ξεκαθαρίσουμε πως δεν μπορεί οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι να αποτελούν καρικατούρες της πολιτικής των Μνημονίων και των πολιτικών αποφάσεων που αυτά επέβαλαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχοντας ως εργαλεία εκτέλεσης γι αυτό τις Ελληνικές Κυβερνήσεις. Σήμερα η δυνατότητα να διαφοροποιήσουμε και να διαμορφώσουμε τον Προϋπολογισμό του Δήμου Δελφών είναι ανύπαρκτη. Αυτός θα εγκριθεί πιθανά από την δημοτική αρχή που αποτελεί μειοψηφία. Αλλά η δυνατότητα αυτό να αντιστραφεί είναι ανύπαρκτη ελέω Νόμων που έχει ψηφίσει το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Η μοναδική πιθανότητα να υπάρξει άλλη πρόταση είναι εξανεμισμένη από την αρχή, διότι για να συμβεί αυτό, η ύπαρξη και η σύνταξη ενός 2ου Προϋπολογισμού από το σύνολο των παρατάξεων της αντιπολίτευσης συναντά δύο εμπόδια: Το πρακτικό εμπόδιο που λέγεται πληροφορία των στοιχείων της λειτουργίας του Δήμου από την μια αλλά και των ιδεολογικών αγκυλώσεων άλλες φορές υπαρκτών και άλλες φορές κατασκευασμένων, του τρόπου σκέψης, της κουλτούρας και της ανύπαρκτης παιδείας ως αναφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση από την άλλη. Η ευθύνη αυτή είναι συλλογική και αναλογική των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των εκάστοτε Κυβερνώντων που δημιούργησαν τον «Καλλικράτη» και τον «Κλεισθένη». Ευθύνη ουσιαστική γιατί δεν προασπίζουν και δεν διασφαλίζουν με σαφή τρόπο μέσα από την ενημέρωση και την εκπαίδευση των Αυτοδιοικητικών, τις περιορισμένες και ελάχιστες ουσιαστικές δημοκρατικές διαδικασίες και λειτουργίες που προβλέπουν, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως αυτές είναι «στάχτη στα μάτια του κόσμου», επιβεβαιώνοντας παράλληλα πως στόχος πραγματικός των μεταρρυθμίσεων αυτών είναι ο απόλυτος έλεγχος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.


ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.
ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ Αξίζει και να Ζεις 
και να Αγωνίζεσαι για Αυτόν.


Δημοτική Κίνηση Πολιτών Δήμου ΔΕΛΦΩΝ
ΠΟΛΙΤΕΣ στο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ.

************************************************

«ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ»                 Άμφισσα 5/2/2020

Τοποθέτηση δ.σ. Δημήτρη Μπάκα

Θέμα: «Έγκριση Προϋπολογισμού του Δήμου Δελφών οικονομικού έτους 2020»

Κυρίες & κύριοι σύμβουλοι, κα Πρόεδρε
Η όλη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο που ψηφίστηκε μετά την εκλογή μας, είναι εντελώς αντίθετη με ότι ίσχυε κατά την διάρκεια της συμμετοχής μας στις εκλογές και της εκλογής μας σε αυτές, έχει υποβιβάσει την ίδια μας την ψήφο ως συμβούλων από αποφασιστική και ισότιμη με αυτή όλων, σε ψήφο που ούτε καν συμβουλευτική δεν είναι, αλλά είναι διακοσμητική. Αυτό φέρει την απαξία όλων των δημοτικών συμβούλων, όχι μόνο της αντιπολίτευσης αλλά και της συμπολίτευσης.
Ακριβώς επειδή ισχύουν τα παραπάνω, ΔΕΝ ψηφίζω τον Προϋπολογισμό.
Δεν τον ψηφίζω επίσης διότι:
Δεν παίρνει υπ’ όψη του και δεν αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες και την περιουσία μικρή ή μεγάλη που έχει ο Δήμος μας.
Επειδή ο Προϋπολογισμός δεν αξιόπιστος αφ’ ενός γιατί ήδη συζητείται η τροποποίησή του, αφετέρου διότι όπως αποδείχθηκε από τις αναπάντητες ερωτήσεις δεν παίρνονται τα απαραίτητα μέτρα για την είσπραξη των εσόδων του.
Επειδή είναι Προϋπολογισμός που μεγαλώνει την ανισότητα μεταξύ των δημοτών ανάλογα σε πια πόλη και πιο χωριό κατοικούν. Οι δημότες ανεξάρτητα σε ποια Δ.Ε. ανήκουν, συμμετέχουν στον Δήμο με τις ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα. Ενώ οι υποχρεώσεις απαιτούνται τα δικαιώματα παραγράφονται. Υπάρχουν χωριά του Δήμου μικρά ή μεγάλα που ούτε καν αναφέρονται στον Προϋπολογισμό. Καμία αναφορά στις συγκοινωνίες, στην επικοινωνία, στην εξυπηρέτηση από δημοτικές περιφερειακές και δημόσιες υπηρεσίες. Καμία αναφορά στα μόνιμα πλέον προβλήματα των δρόμων, της ύδρευσης, της αποχέτευσης, των δημοτικών κτηρίων.
Επειδή είναι έντονα αντιαναπτυξιακός ειδικά σε περιοχές που επικρατούν συγκεκριμένα συμφέροντα. Έτσι όπως ειπώθηκε, πρέπει να περικόψουμε δαπάνες για να αποφύγουμε την Επιτροπεία και δεν χρηματοδοτείται το ΣΧΟΑΠ της Δ.Ε. Γραβιάς, το πλέον παραγωγικό εργαλείο. Αυξάνονται όμως οι δαπάνες για τις δεξιώσεις 150% και πλέον.
Επειδή παρατηρούμε να εγγράφεται και στον φετινό Προϋπολογισμό όπως και στον περσινό, η δαπάνη προς την Κ.Τ.ΥΠ του ποσού των 87.000€, επιστροφή για το ανύπαρκτο έργο του σχολείου στα Καστέλλια, το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο στα 230.000€ αλλά είναι αδιευκρίνιστο έως αυτή την στιγμή τι έχει πληρώσει ο Δήμος. Από την άλλη στις εισπράξεις αναζητά 640.000€ που πλήρωσε γι’ αυτό και άλλα έργα αντίστοιχα που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν. Δηλαδή ο Δήμος από την μια πλήρωσε τα Έργα που δεν έγιναν ποτέ και από την άλλη εγγράφει να επιστρέψει τα χρήματα στον χρηματοδοτικό φορέα. Τα πληρώνει με λίγα λόγια δύο φορές χωρίς να έχει πάρει τίποτα.
Επειδή δεν βλέπω καμία πρόνοια για την αναζήτηση διοικητικών ευθυνών διαχρονικά. Ούτε η προηγούμενη δημοτική αρχή φρόντισε για το ποσό των 640.000€ να καταλογιστούν διοικητικές ευθύνες ανεξάρτητα από το εάν θα ασκηθούν ποινικές από τις Εισαγγελικές Αρχές, για τα ανύπαρκτα έργα στην Δ.Ε. Γραβιάς. Ακριβώς την ίδια λογική έχει και η σημερινή δημοτική αρχή για την υπόθεση της Πλατείας Θεάτρου στην Δ.Ε. Ιτέας.
Αν δεν υπάρχει και τέτοια βούληση από τον Δήμο να αναζητήσει τα χρήματα και να αποδώσει τις ευθύνες όπου αναλογούν, είναι σίγουρο και αυτό μαρτυρούν τα γεγονότα και οι διαθέσεις αυτές, πως δεν υπάρχει καμία ελπίδα νοικοκυρέματος και προοπτική ανάπτυξης για τον τόπο μας.
Δημήτρης Μπάκας
Δημοτικός σύμβουλος
Δημοτική Κίνηση Πολιτών Δήμου ΔΕΛΦΩΝ
ΠΟΛΙΤΕΣ στο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου