Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΑ ΤΗΝ ΦΤΩΧΕΙΑ, ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΣΤΕΓΟΥΣ... (μια ιστορία της ''φτώχειας'' του Δήμου Δελφών)


Για «Κακή σου Τύχη» Άστεγος στον Δήμο ΔΕΛΦΩΝ

Την Δευτέρα 18/7 στο Δημοτικό Συμβούλιο ερωτήθηκε από τον κο Ταγκαλή εάν είναι «ξέφραγο αμπέλι» το Αγροτικό Ιατρείο στα Καστέλλια. Αφορμή στάθηκε το γεγονός πως «συνελήφθη» περιφερόμενος, ασκεπής, ατημέλητος & άπορος «άνθρωπος», εν συντομία Άστεγος, να «καταχράζεται»: το Ηλεκτρικό ρεύμα, το Νερό του Αγροτικού Ιατρείου, την Φροντίδα και τα Ουμανιστικά ιδεώδη της Πολιτείας και του Δήμου μας. Την διαπίστωση της κατάχρησης έκανε η Αγροτική Γιατρός και σχετικά ενημέρωσε την Διοίκηση του Κέντρου Υγείας Ιτέας. Το γεγονός δεν έμεινε κρυφό και προέκυψε η ερώτηση.
Αμέσως δόθηκε απάντηση από τον Αντιδήμαρχο Γραβιάς & Παρνασσού κο Μολιώτη, πως «τα πράγματα μπήκαν στην θέση τους». Μάλιστα εγγράφως ο Αντιδήμαρχος επέπληξε τον Τοπικό Σύμβουλο Καστελλίων κο Παναγιώτη Μακρή, διότι ασέλγησε πάνω στην περιουσία του Δήμου, βοηθώντας τον Καταχραστή Αγνώμονα Άστεγο, να προβεί στις κολασμένες ενέργειές του, κατ΄ εξακολούθηση!
Στο ίδιο συμβούλιο (18/7/2016) τα 2 πρώτα θέματα της ημερήσιας διάταξης που εισάγονταν προς συζήτηση είχαν τον τίτλο: «Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης & Καταπολέμηση της Φτώχιας».
Πριν δύο μήνες στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 23/5/2016 συζητήθηκε θέμα (14ο) με τίτλο:
« Έγκριση Κανονισμού για την Λειτουργία του Δικτύου Κοινωνικής Κατοικίας του Δήμου Δελφών».
Τις εισηγήσεις για όλα τα θέματα μπορεί όποιος θέλει να τις πληροφορηθεί στον ιστότοπο του Δήμου Δελφών. Αναφέρω μόνο πως οι τίτλοι όλων των θεμάτων απεικονίζουν το περιεχόμενο των εισηγήσεων.
Χωρίς σχόλια αντιλαμβάνεται ο καθένας και η καθεμία την διαμόρφωση της κατάστασης. Στα λόγια και στις Αποφάσεις για στήριξη των αναξιοπαθούντων, ως Δήμος δίνουμε ρέστα. Στην εφαρμογή των αποφάσεων Αρχίζουμε και Τελειώνουμε με την περιφρούρηση της Τάξης και την αποφυγή από τυχόν ευθύνες που πιθανά θα προέκυπταν αν ολιγωρούσαν οι Δημόσιοι λειτουργοί (βλέπε Γιατρό).
Για να είμαστε πραγματιστές, το να «Αρχίζουμε» με την περιφρούρηση και προάσπιση της Δημοτικής περιουσίας και το κύρος του Γιατρού, το θεωρούμε θεμιτό και επιβάλλεται. Το να «Τελειώνουμε» εκεί όμως είναι απόλυτα προβληματικό, Υποκριτικό, Φαρισαϊκό και Άτιμο.
Είναι απαραίτητο να μεταφέρουμε συνοπτικά στον αναγνώστη την κατάσταση που βίωνε και βιώνει ο Άστεγος πρωταγωνιστής.
Εικόνα 1η Ο Προκόπης (αυτό είναι το όνομά του) ζούσε επί χρόνια στην Καλοσκοπή σε ένα παλιό σπίτι που του παραχωρούσε ένας δημότης της Άμφισσας. Χωρίς ρεύμα επιβιώνει με την βοήθεια που του έδιναν άνθρωποι από το χωριό, αλλά και άλλοι δημότες και λίγα μεροκάματα. Το σπίτι ήταν παλιό και όταν κατέρρευσε μες τον χειμώνα η στέγη του, ήταν πιά ακατάλληλο για την όποια χρήση.
Εικόνα 2η Για 3 μήνες περίπου, διάφοροι συμπολίτες μας προσπάθησαν μάταια να βρουν τρόπο να βοηθήσουν τον Προκόπη βρίσκοντάς του κάποιο κατάλυμα.
Εικόνα 3η. Ο Π. Μακρής τοπικός σύμβουλος Καστελλίων, φορτώνει τα λίγα πράγματα του Προκόπη και τον κατεβάζει στα Καστέλλια. Τον βάζει δίπλα στο Αγροτικό Ιατρείο σε ένα μέρος ανοιχτό και προσπαθεί να τον στεγάσει στο παλιό κτίριο του συνεταιρισμού, ή κάπου αλλού. Πηγαίνει ο ίδιος και βρίσκει μια πόρτα στην Στυλίδα. Την μεταφέρει στα Καστέλλια για να κλείσει την είσοδο μιας Στάσης λεωφορείου που δεν χρησιμοποιείται και έχει καταντήσει χαβούζα.
Ο Μακρής Ασχημονεί και ο Προκόπης Ακροβατεί.
Εικόνα 4η Παρεμβαίνει ο Πρόεδρος του χωριού ο Σπύρος Κουτρούμπας και καταφέρνει να βρει προσωρινή λύση για 1 μήνα και να στεγάσει τον Προκόπη. Η στέγη πάλι είναι σπίτι που προσφέρεται από ένα ακόμα δημότη του Δήμου.
Εικόνα 5η Το σπίτι δεν μπορεί να προσφερθεί άλλο. Ο Προκόπης παίρνει τα λίγα πράγματα και είναι πάλι στον δρόμο. Στήνει ένα κρεβάτι κάτω από τα δέντρα κοντά στα Καστέλλια. «Συλλαμβάνεται» να χρησιμοποιεί το ρεύμα και το νερό του Αγροτικού Ιατρείου από την Γιατρό.
Το γεγονός αυτό είναι η αφορμή της ερώτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο και η αφορμή της εξαπόλυσης των μύδρων κατά του Μακρή, γιατί είναι «αθεράπευτος» και προσπαθεί με όποιο τρόπο μπορεί να βοηθήσει τον Άστεγο.
Εικόνα 6η. Ο Προκόπης βρίσκει απάγκιο σε μια βεράντα ενός σπιτιού του χωριού, που του παρέχει Καστελλιώτης, για να γλυτώσει τα λίγα πράγματά του από την Καλοκαιρινή καταιγίδα.
Εικόνα 7η Σήμερα ένας Τσοπάνης έδωσε στον Προκόπη την άδεια να χρησιμοποιήσει το μαντρί του και να μείνει εκεί έως ότου……

Αυτές οι 7 εικόνες είναι οι 7 πρακτικές συνέχειες της προσπάθειας να στεγαστεί ο Προκόπης τους τελευταίους 6 μήνες. Αυτοί που έχουν προσπαθήσει να τον συνδράμουν προς τιμή τους, είναι οι 4 συνδημότες μας, οι 2 Τοπικοί Σύμβουλοι και ορισμένοι άλλοι με τον δικό τους τρόπο. Για να εισπράξουν επικρίσεις όταν διατυπώθηκαν, είτε εύλογες είτε άστοχες και απρόσεκτες για την ιδιαιτερότητα του θέματος ερωτήσεις. Υπάρχουν μάλιστα και ορισμένοι που αντιμετωπίζουν καχύποπτα όσους θέλησαν να βοηθήσουν.
Οι διαπιστώσεις που εγώ κάνω και τα ερωτήματα που για μένα προκύπτουν μετά την ερώτηση στο Δ.Σ. είναι διαφορετικά:
1.Ενδιαφέρθηκαν πως μπήκε σε χώρου του Ιατρείου. Δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να ρωτήσει που κοιμήθηκε την μέρα εκείνη και που κοιμάται αυτός ο άνθρωπος.
2.Δεν ενδιαφέρθηκαν να μάθουν αν έχει να φάει. Από τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, δύο φορές τον επισκέφτηκαν από το Κοινωνικό παντοπωλείο στην αρχή. Έκτοτε ξεχάστηκε.
3.Στέλνουν χαρτιά ο υπεύθυνος Αντιδήμαρχος προς τις υπηρεσίες του Δήμου για το πως να διευθετήσουν την υπόθεση και χαρτιά για να «επαναφέρουν στην τάξη» τον κατσαπλιά Μακρή!
4.Τον δρόμο των αναθέσεων για την υλοποίηση έργων που κρίνουν πως δεν παίρνουν αναβολή τον περπατάνε καλά και αγέρωχα. Να ανοίξουν ένα δωμάτιο να κοιμηθεί ο άνθρωπος στον κλειστό Δημοτικό Ξενώνα στα Καστέλλια π.χ. ή αλλού δεν μπορούν για τυπικούς λόγους. Έχει χαθεί το κλειδί. Η στέγαση δεν είναι επιτακτική, παίρνει αναβολή!

Άκουσα έκπληκτος όλα αυτά που ειπώθηκαν μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, κι ένοιωσα ντροπή.
Δεν μπορώ να δεχτώ αυτή την κατάσταση που θέλουν να συζητήσουμε για την οργάνωση και την διαχείριση των ανέργων, των αστέγων, των κοινωνικά αποκλεισμένων ως Δήμος και στην πράξη ούτε καν να προσπαθούν για να βοηθήσουν ένα συνάνθρωπό μας. Πόσο μάλλον να δώσουν και λύση. (Θα μιλήσουμε για αυτά άμεσα)
Υπάρχει φυσικά μια τεράστια διαφορά ανάμεσα στον Προκόπη και στα Σχέδια και Προγράμματα αντιμετώπισης της Κρίσης. Τα ανθρώπινα κεφάλια που εντάσσονται στο πρόγραμμα «κόβουνε» αντίστοιχα και ένα χρηματικό ποσό προς διαχείριση. Το κεφάλι του Προκόπη δεν μπορεί να μας «κόψει» χρήμα, άρα μπορούμε να του κόψουμε το κεφάλι! 
 
Μέγκος Παναγιώτης Δήμος ΔΕΛΦΩΝ                                   22-7-2016
Δημοτικός Σύμβουλος.

4 σχόλια:

  1. Κύριε Μέγκο,
    επειδή στη θεωρία είσαστε καλός, αυτά που λέτε για τη συγκεκριμένη περίπτωση, καλό θα ήταν να τα αναλύσετε πρώτα στους κατοίκους της Καλοσκοπής,μετά στους κατοίκους των Καστελλίων και στις Υπηρεσίες του κέντρου Υγείας Ιτέας, γιατί αυτοί είναι σε θέση να σας απαντήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σε όλους και ιδιαίτερα στον φίλο ή φίλη που δίνουν συμβουλές ανώνυμα σε όσους επώνυμα παίρνουν θέση. Ας μείνουμε όμως στην άποψή τους. Σας μεταφέρω την απάντηση που επώνυμα προ ημερών έδωσα σε άλλο μπλοκ, διότι πιστεύω πως στην συγκεκριμένη περίπτωση σημασία δεν έχουν τα ονοματεπώνυμα τόσο, όσο η συνολική εικόνα της κατάστασης που δημιουργείται. Σας μεταφέρω λοιπόν το σχόλιό μου και νομίζω πως απαντά στις προτροπές σας, όπως και στο ποιος είναι καλός στην θεωρία και ποιος στην πράξη.
      Ευχαριστώ τον ΕΠΙΚΟΥΡΟ για την φιλοξενία. Π. Μέγκος.
      Αγαπητέ φίλε ή φίλη (σημασία έχει φυσικά η άποψη και όχι τόσο το όνομα του/της συντάκτη) δεν θέλω να σχολιάσω εάν έτσι ακριβώς έγιναν τα πράγματα όπως τα περιγράφεις, γιατί θα χαθεί η ουσία. Χωρίς περιστροφές συνυπογράφω για όσους λόγους επισημαίνεις και για πολλούς άλλους, πως το Αγροτικό Ιατρείο είναι χώρος μεγάλης σημασίας για το κοινωνικό σύνολο. Ούτε ψύλλος στον κόρφο μας αν αρχίσουμε να συζητάμε πως τα Αγροτικά Ιατρεία μπορούν να γίνουν κέντρα διερχομένων. Αυτή όμως είναι η μία εικόνα από τις 7 που περιγράφονται στο κείμενο. Είναι φανερό πως αν δεν εμπλεκόταν το Αγροτικό Ιατρείο στην ιστορία, την πιθανή εισβολή του "δράστη" σε έναν ιδιωτικό χώρο π.χ., ή θα την μαθαίναμε από τα ΜΜΕ γιατί θα τον είχαν πυροβολήσει, ή δεν θα την μαθαίναμε.
      Στην ζωή μας όμως, η κάθε στιγμή είναι συνδεδεμένη με τις προηγούμενες και με αυτές που ακολουθούν. Οι 7 εικόνες, οι πολλές εικόνες.
      Το κείμενο θέλει να καταδείξει το σύνολο και όχι το επιμέρους που είναι σημαντικό από μόνο του. Το σύνολο όμως των εικόνων πολλοί δεν θέλουν να το δουν, να το σχολιάσουν, να εκτιμήσουν την σπουδαιότητα της κατάστασης. Κάνουν πως δεν το βλέπουν, νομίζοντας πως έτσι θα "ξεφύγουν" από το κοινωνικό πρόβλημα που διογκώνεται. Όμως αυτό για εμένα είναι το κυρίαρχο. Αν δεν εξετάσουμε τι παράγει αυτές τις ενέργειες, όπως και εκείνες που θα γεννηθούν από τις πρώτες, χαθήκαμε.
      Όσο για την ευγενική παράκληση που γίνεται σε εμένα και τον Μακρή, γνωρίζουν πολλοί άνθρωποι τις ενέργειές μας, αν και στο προκείμενο έχει δοθεί απάντηση στην πράξη από εκείνους τους συνδημότες μας που έδωσαν και δίνουν σήμερα τα σπίτια τους προσωρινά.
      Ευήκοος πάντα
      Μέγκος Παναγιώτης

      Διαγραφή
  2. Καλοσκοπή; Μήπως είναι το χωριό που έγιναν 5 εμπρησμοί μέσα σε 6 χρόνια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή