Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015

ΤΑ ''ΛΑΘΗ'' : Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΙΑΣ ...ΟΛΙΓΟΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ



Έχω κάνει λάθη


Το ήξερα πάντοτε. Έχω κάνει πολλά και ολέθρια λάθη. Λάθη βαριά και ολέθρια που καθόρισαν τη ζωή μου. Φταίω.
Τα λάθη ξεκίνησαν από τη μέρα που γεννήθηκα. Τότε δεν ήξερα, αλλά οι γεννήτορές μου ήταν τίμιοι και ηθικοί  άνθρωποι, δηλαδή το είδος που νομοτελειακά  κάνει  λάθη.
 Υπερασπίζεται αξίες και όχι  τα συμφέροντά του.  Επιθυμεί ένα καλύτερο μέλλον για όλους και ιδιαίτερα για όσους είναι σε χειρότερη μοίρα. Δεν εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες. Και τις κρίσιμες ώρες θυσιάζεται.
Λάθη δομικά και θεμελιώδη. Λάθη που επανέλαβα αντί να παραδειγματιστώ.
Στις τελευταίες τάξεις του σχολείου, όταν άλλοι έγλυφαν για να κερδίσουν βαθμούς, εγώ ανέλαβα πρόεδρος για να υπερασπίσω τα δίκαια των συμμαθητών μου απέναντι στην καθηγητική αυταρχικότητα της εποχής. Λάθος με συνέπειες. Πέρασα μεν στην σχολή που επέλεξα, αλλά για ένα βαθμό απολυτηρίου βρέθηκα στη Θεσσαλονίκη.

Στα χρόνια των σπουδών στο Πολυτεχνείο αναζητούσα να παρέμβω πολιτικά και όχι να καλλιεργήσω σχέσεις και καριέρα. Και εκεί  λάθη. Συμμετείχα, αλλά αμφέβαλλα. Ούτε βεβαιότητες, ούτε ασφάλεια. Σε κίνηση.

Τα λάθη συνεχίστηκαν. Διάλεξα μια δουλειά επισφαλή και κακοπληρωμένη, αλλά με κοινωνικό πρόσημο. Δεν έκανα διασυνδέσεις, δεν αξιοποίησα σχέσεις, δεν εκμεταλλεύτηκα δυνατότητες. Προσπάθησα να αντισταθμίσω αυτές τις ελλείψεις με τη συνέπεια. Καταδικασμένη ανταλλαγή. Ανεπαρκές ισοδύναμο με την τρέχουσα ορολογία.


Έκανα λάθος επιλογή συντρόφου. Επέλεξα άνθρωπο της βιοπάλης, που δουλεύει σκληρά από παιδί και τον λίγο ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με το θέατρο στη μικρή μας πόλη. Επιλέξαμε να αφιερώνουμε γνώσεις, εμπειρία, χρήματα και δουλειά σε όποιους αγωνίζονται και σε όσους τα έχουν ανάγκη. Ξέρω αρκετούς που κάνουν τα ίδια και χειρότερα λάθη.
Λάθος εκπαιδεύω και τα παιδιά μου. Παρότι από την αρχή γνώριζα  ότι το καλύτερο γιαυτά θα ήταν να τα πείσω ότι το νόημα της ζωής εξαντλείται σε ένα καλό εισόδημα, ρούχα, αναψυχή και σε μια ανταγωνιστική στάση που θα σου τα εξασφαλίζει.  Δεν μπόρεσα να υπερβώ τις αναστολές μου.
  
Τα έχω παραδεχτεί και τα ξέρω.
Γιαυτό και δεν θύμωσα καθόλου όταν η ανιψιά Μητσοτάκη, μας δήλωσε ευθαρσώς ότι φτωχοί είναι αυτοί που έχουν κάνει λάθος επιλογές. Έχει δίκιο. Είμαστε φτωχοί από επιλογή. Ξέρουμε ότι αυτός ο κόσμος μπορεί να μην αλλάξει ποτέ, αλλά ξέρουμε ακόμη ότι δεν αξίζει να ζούμε αν δεν αγωνιζόμαστε για να τον αλλάξουμε.
Δέσποινα Σπανούδη  1-7-2015
 http://despoinaspanoudi.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου