Τρίτη 25 Απριλίου 2017

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ


ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στη ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
Περιφερειακή Παράταξη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Για το πρώην Πανεπιστήμιο Στερεάς και το κτιριακό του πρόβλημα
Τρίτη, 25 Απριλίου 2017

Tο πρώην Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας και νυν παράρτημα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με έδρα τη Λαμία,
ιδρύθηκε το 2003, με βασικό σκοπό να εξυπηρετήσει τους πολιτευτές του νομού Φθιώτιδας στη γνωστή διαδικασία εξαγοράς των ψήφων του ντόπιου πληθυσμού, αλλά και για την εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων πανεπιστημιακών δασκάλων.

Η προχειρότητα και η ψηφοθηρία φαινόταν ανάγλυφα στο γεγονός πως το ίδρυμα αυτό είχε ένα γνωστικό αντικείμενο παγκοσμίως πρωτότυπο, στην καλύτερη περίπτωση αντικείμενο μεταπτυχιακών σπουδών, το οποίο θα έπρεπε να διδάσκεται σε κάποιο Πανεπιστήμιο με παράδοση πολλών ετών στη διδασκαλία της Ιατρικής και της Βιολογίας. 

Σαν να μην έφταναν οι στρεβλοί όροι δημιουργίας του Πανεπιστημίου, τo τμήμα αυτό δεν είχε και συνεχίζει να μην έχει, με ευθύνη όλων των κομμάτων εξουσίας (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, κλπ) μετά από τόσα χρόνια σοβαρές υποδομές και κτίρια, συνεχίζει να έχει ολιγάριθμο προσωπικό, το οποίο δεν επαρκεί για τις ανάγκες του, και το αντικείμενο και οι δραστηριότητές του παραμένουν τελείως ασύνδετες με την τοπική κοινωνία της Λαμίας και της Φθιώτιδας.  

Η Περιφερειακή μας Παράταξη Αριστερή παρέμβαση στη Στερεά Ελλάδα, θεωρεί πως ο σχεδιασμός του χάρτη της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας δεν μπορεί να γίνεται για την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών συμφερόντων, αλλά πρέπει να γίνεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εργατικής τάξης και του λαού.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζει αδίστακτα την καταστροφική πολιτική των μνημονίων με άμεσο αποτέλεσμα τη συρρίκνωση και αποσάθρωση της Δημόσιας Παιδείας και τη συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων και ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και εκπαιδευτικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Πάγια θέση της Αριστερής Παρέμβασης στη Στερεά Ελλάδα είναι πως η εκπαιδευτική πολιτική σε όλες τις βαθμίδες δεν μπορεί παρά να σχεδιάζεται κεντρικά, να είναι δημόσια, δωρεάν, να έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο και τις ανάγκες του λαού, και να έχει κατά νου τις προτεραιότητες και προοπτικές της κοινωνίας στο μέλλον, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Δεν είναι δυνατόν η τριτοβάθμια εκπαίδευση να σχεδιάζεται με γνώμονα τα κέρδη ιδιωτών και σίγουρα όχι με γνώμονα τα μικροκομματικά οφέλη επαρχιωτών πολιτευτών ή τα συντεχνιακά συμφέροντα πανεπιστημιακών δασκάλων.

Το κτιριακό πρόβλημα του Πανεπιστημίου θα μπορούσε π.χ. να λυθεί με την απομάκρυνση του στρατοπέδου του ΚΕΥΠ ή τη χρήση του χώρου της ΠΑΒΥΠ, και τη μετεγκατάσταση του Πανεπιστημίου στους χώρους αυτούς. Το ιστορικό Δημοτικό Σχολείο που στεγάζεται στον χώρο της πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας, εξυπηρετεί τον πληθυσμό της βόρειας Λαμίας και δεν πρέπει να απομακρυνθεί από εκεί, αλλά αντίθετα να επεκταθεί στα κτίρια του Πανεπιστημίου, ώστε να μειώσει την αναλογία δασκάλων-μαθητών και να του δοθεί η ευκαιρία να παρέχει ποιοτικότερη εκπαίδευση στους μαθητές του.

Περιφερειακά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα όπως το πρώην Πανεπιστήμιο Στερεάς θα μπορούσαν να αποτελέσουν εργαλεία ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας εάν είχαν φτιαχτεί σε μια εντελώς διαφορετική βάση, εάν τα τμήματά του είχαν φτιαχτεί με βάση τις ανάγκες τις τοπικής κοινωνίας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου μας. Για τη Φθιώτιδα, καθώς και τους όμορους Νομούς της Ευρυτανίας και της Φωκίδας, ένα Πανεπιστήμιο θα έπρεπε να έχει προπτυχιακό τμήμα Γεωπονίας και τμήμα Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων, λόγω του κάμπου και της λεκάνης του Σπερχειού και της αγροτικής του παραγωγής, τμήμα Γεωλογίας, λόγω του ορυκτού πλούτου της Οίτης και της Γκιώνας, και τμήμα Δασολογίας, λόγω των απέραντων δασών που καλύπτουν την Ευρυτανία, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος της Φωκίδας και της Φθιώτιδας.

Τέτοια Περιφερειακά Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην αποκέντρωση του ανισοβαρούς αθηνοκεντρικού ακαδημαϊκού μοντέλου της χώρας, θα μπορούσαν να βοηθήσουν ουσιαστικά τις τοπικές κοινωνίες στην παραγωγή και την έρευνα, και βέβαια θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια εξαιρετική εκπαιδευτική επιλογή για τον ντόπιο πληθυσμό, ειδικά για τους οικονομικά ασθενέστερους που δεν έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν μακριά από τον τόπο τους.

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στη ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
Περιφερειακή Παράταξη
Fb: Αριστερή Παρέμβαση Στερεάς Ελλάδας
Περιοχή συνημμένων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου