Κυριακή, 10 Απριλίου 2016

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ Ν.ΦΩΚΙΔΟΣ : ΤΟ ΦΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΡΦΟ ΜΑΣ

   (Μαρίνα Ιτέας. Φωτό Σωτήρης Κακκανάς)                  
''Αφορμίζει'' 
το ξένο  σώμα...

  Από καιρού έχουμε ασχοληθεί με την ιδιότυπη παρουσία του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδος, εντός του λιμένα της Ιτέας.  Πλειστάκις έχουμε αναφερθεί στις ενέργειες αυτού του ξένου σώματος για την πόλη μας, οι οποίες έχουν καταδικάσει με τον τρόπο τους, την όποια αναπτυξιακή δυνατότητα του τόπου μας. 

Αδιαφορία για το μέλλον, αδυναμία αντιλήψεως των αναγκών του λιμένα και της πόλεως και μια παρασιτική επιβίωση αυτού του ''Φορέα'' σε βάρος της Ιτέας, είναι τα απτά χαρακτηριστικά της υπάρξεώς του, τουλάχιστον κατά την τελευταία 50ετία.  Πλήρης εξάρτηση και υποταγή σε εντολές, επιθυμίες και συμφέροντα ''υπερκειμένων αρχών'', των οποίων τα όποια οικονομικά ή πολιτικά ''ενδιαφέροντα'', δεν συμπίπτουν με τις ανάγκες και τις προοπτικές της πόλεως.  Φθάσαμε δε στο έσχατο σημείο ''αξιοπρεπούς'' λειτουργίας αυτού του Φορέα, ώστε ο τελών εν παραιτήσει πρόεδρός του (όπως πολλάκις έχει δηλώσει ο ίδιος κατά το τελευταίον έτος), να συμπεριφέρεται ως ισόβιος ...ιδιοκτήτης του λιμένα Ιτέας.  Και μια Λιμενική Επιτροπή κάτωθέν του, άβουλη και ενδεχομένως ανήμπορη να προβάλει οποιανδήποτε αντίσταση, έστω ένσταση στα πραγματοποιούμενα ...οράματα του προέδρου της.

   Προ μηνός, εδημοσιεύθησαν στο diaygeia, οι εγκεκριμένες παραχωρήσεις του διαχειριστή της παραλιακής πλατείας (Λιμενικό Ταμείο) έναντι ενοικίου βεβαίως, προς τα καταστήματα τα οποία αναπτύσσουν εκεί τραπεζοκαθίσματα.  Ειδοποιήθησαν δε άπαντες οι εκεί επιχειρηματίες, ότι το Λιμενικό Ταμείο δεν αναγνωρίζει καμία κατασκευή σε αυτούς τους χώρους και θα πρέπει να απομακρυνθούν (κατεδαφισθούν) με ευθύνη των επιχειρήσεων.  Ακόμη και στα νέα καταστήματα, των οποίων οι πολυτελείς προ ολίγων ετών κατασκευές, έγιναν με την σύμφωνη γνώμη του Λιμενικού Ταμείου.  Διότι τότε, το Ταμείο δεν εθεώρησε αυθαίρετα αυτά τα κατασκευάσματα και δεν έκανε καμιά ενέργεια για να σταματήσει η εγκατάστασή των...
Την προειδοποίηση συμπληρώνει η απειλή από το Λιμεναρχείο Ιτέας (ο Λιμενάρχης είναι μέλος της Λιμενικής Επιτροπής), ότι θα γίνονται έλεγχοι (στα καταστήματα) και με την διαπίστωση της υπάρξεως των αυθαιρέτων κατασκευών, θα επιβάλλονται πρόστιμα!...

   Επίσης προ μηνός περίπου, εδημοσιεύθη στο diaygeia, η πρόθεση του Λιμενικού Ταμείου να δημοπρατήσει την καθαριότητα της (μισής) χερσαίας ζώνης του λιμένα.  Οι εν δυνάμει υποψήφιοι ανάδοχοι του έργου, απεφάσισαν να μην παραστούν στην δημοπρασία και να μην καταθέσουν προσφορές.  Για έναν απλό λόγο : Το Λιμενικό Ταμείο είναι κακοπληρωτής!...  Ο προηγούμενος ανάδοχος του έργου, είναι απλήρωτος...
Ο πρόεδρος όμως του Ταμείου, ευρήκε (από μόνος του;) την λύση: Απ' ευθείας ανάθεση του έργου!   

Το κατά πόσον ο ''τυχερός'' κατοικοεδρεύει και εκτός περιοχής, θα το πληροφορηθούμε εντός των ημερών με την δημοσίευση της αναθέσεως.

   Το χειρότερο όμως απεκαλύφθη προ ημερών όταν :

   Στην πρόθεση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδος να ενωποιηθούν όλα τα Λιμενικά Ταμεία της Περιφερείας και να ενσωματωθούν στον ήδη λειτουργούντα  Οργανισμό Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) και σε συνέχεια των επαφών του με τον Δήμαρχο, του ανέφερε την ύπαρξη μελέτης σχετικής με τον λιμένα της Ιτέας.  (Πλεονεκτήματα του τρόπου λειτουργίας του ΟΛΝΕ αναφέρθηκαν στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο από τον Δήμαρχο). Η μελέτη ενετοπίσθη αμέσως στον ΟΛΝΕ, εγνωστοποιήθη στους παροικούντες την ...Ιτέα και τότε  ώ!.. του θαύματος, οι πάντες επληροφορήθησαν ότι :


1.  Ο τίτλος της μικρής μελέτης είναι 

''ΕΞΕΤΑΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ ΦΩΚΙΔΑΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΧΗ ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ''.
2.  Συγγραφέας της μελέτης είναι το γραφείο ''Μ. Παναγιώτου – Ν. Παναγόπουλος Ο.Ε.''  την οποία εκπόνησε κατ' εντολή του ΟΛΝΕ.
3.  Η μελέτη ετυπώθη τον Νοέμβριο του 2015 και απεστάλη ως ''δώρο'' στο Λιμενικό Ταμείο Ν.Φωκίδος στην Ιτέα.
4.  Την μελέτη είχε παραλάβει από τότε ο πρόεδρος της Λιμενικής Επιτροπής, την εκράτησε στο συρτάρι του και δεν ενημέρωσε για την ύπαρξή της, τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής....

   Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι προ διετίας, το Λιμενικό Ταμείο είχε την υποχρέωση να υποβάλει στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, μια μελέτη-σχέδιο, η οποία θα επεριελάμβανε τα πάσης φύσεως υπάρχοντα προβλήματα του Λιμένα Ιτέας, προτάσεις για την ανάπτυξή του και τις υπάρχουσες δυνατότητές του.  Αυτή η μελέτη, με ευθύνη του τότε και (ακόμη) νυν προέδρου του Ταμείου, ουδέποτε επραγματοποιήθη, ουδέποτε ασχολήθηκε κάποιος μαζί της έστω και για την συλλογή των δεδομένων της και βεβαίως ουδέποτε ο πρόεδρος του Ταμείου την έλαβε σοβαρά υπ' όψιν του, πέραν δυο τηλεφωνημάτων του στο Υπουργείο για το εάν θα ήταν δυνατή η χρηματοδότησή της.  Το δε γελοίον της υποθέσεως είναι ότι, σύμφωνα και με την δική του ομολογία, ενέκρινε την ανανέωση της ενοικιάσεως αιγιαλού και παραλίας στην εταιρεία ''Ευρωπαϊκοί Βωξίτες ΑΕ'' για τις εγκαταστάσεις της στο ''Λαρνάκι'', γιατί η εταιρεία του είχε ''τάξει'' 30.000 ευρώ για την εκπόνηση της μελέτης, του ''Master Plan'' όπως ονομαζόταν!...  

Δηλαδή ''επούλησε'' τον αιγιαλό και την παραλία στο ''Λαρνάκι'' για να του ''δωρίσουν'' την μελέτη, πράγμα το οποίον και δεν έγινε τελικά!...  Κι ας ξανά-αποφάσισε την παραχώρηση προ μηνός, μιας και η πρώτη έγκρισή του είχε απορριφθεί από το Υπουργείο!...  Μεγαλειώδεις ενέργειες!...

Για την ιστορία και μόνον, αναφέρουμε την εδώ και μερικούς μήνες σύνθεση της Λιμενικής Επιτροπής, οι αποφάσεις της οποίας καθορίζουν τον τρόπο υπάρξεως (!) του Λιμένα Ιτέας και κατά προέκταση και την ίδια την ταυτότητα της Ιτέας.

1.  Κοτσιμπός Αλέξανδρος             Λιμενάρχης
2.  Μπρόκου Ελένη                           Τελώνης
3.  Κασούτσα Βασιλική                    Ναυτιλιακή Πράκτωρ
4.  Παναγιωτόπουλος Ανδρέας     Εκπρόσωπος Π.Ε.Δ.     (πρώην αντιδήμαρχος)
5.  Αγγελέτος Αθανάσιος                 Εκπρόσωπος     Ε.Κ.Φωκίδος
6.  Γεωργούλα Ευθυμία                    Εκπρόσωπος     Επιμελητηρίου
* 7.  Γιογάκης Νικόλαος
* 8.  Αλτάνης Δημήτριος
* 9.  Σκοπελίτης Γεώργιος

Οι τρεις τελευταίοι είναι διορισμένοι (δοτοί) από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδος.  Οι έξι υπερκείμενοι, τοποθετούνται εξ ορισμού και εκ του Νόμου περί συνθέσεως Νομαρχιακών Λιμενικών Ταμείων
Πρόεδρος έχει ορισθεί ο Νικόλαος Γιογάκης.

  Θεωρούμε ότι δεν θα πρέπει να μείνουμε απλοί παρατηρητές στην ευτελοποίηση της πόλεώς μας.  Κάτι πρέπει να γίνει και θα πρέπει όλοι μας να βοηθήσουμε σε αυτό.  Εφ' όσον βεβαίως μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη αυτής της, όπως λέμε, αγαπημένης μας μικρής πατρίδος.
Ειδάλλως, θα καταλήξει η Ιτέα όπως οι Φοίνικες στην παραλία της...  Έργο του Λιμενικού Ταμείου!...


12 σχόλια:

  1. Εγώ θα προσέθετα αγαπητέ επίκουρε στη θέση του κ.Παναγιωτόπουλου οφείλει πάει η κ.Τσακίρη,η νέα αντιδήμαρχος,να βοηθήσει για τί η θητεία της εκεί στο παρελθόν ήτανε πολύ πετυχημένη. αλλά και έαν δεν γίνει αυτό πιά είναι η θέση της και οι πρωβουλίες της για τη πόλη μας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η παραπάνω μελέτη έχει δημοσιευθεί κάπου ή πρόκειται να δημοσιευθεί στο άμεσο μέλλον ;
    Τα συμπεράσματα της μελέτης είναι γνωστά ;
    Θεωρώ πως αν τα συμπεράσματα για την υποδοχή μεσαίου μεγέθους κρουαζιεροποίων είναι θετικά θα πρέπει να γίνουν ενέργειες για την άμεση δημοσιοποίηση της μελέτης.
    Ο Δήμαρχος και το Δημοτικό συμβούλιο Ιτέας γνωρίζουν το θέμα ; και αν ναι ποιές οι ενέργειες τους ;
    Σχετικά θέματα με το παρόν άρθρο αναφέρονται στις παρακάτω ιστοσελίδες :
    http://www.amfissapress.gr/index.php/enimerosi/topiki-epikairotita-link/topic-news/14987-yparxei-endiaferon-gia-limeniki-ypodomi-kai-stin-itea-i-synantisi-tis-enosis-efopliston-krouazieroploion-foreon-naftilias-me-tous-topikoys-foreis

    http://www.zougla.gr/zouglaport/krouaziera/article/ekfn-eksetazi-to-limani-tis-iteas-gia-ta-krouazieroplia

    http://www.amfissapress.gr/index.php/enimerosi/topiki-epikairotita-link/topic-news/15702-ayksisi-12-stis-afikseis-krouazieroploion-to-2015-anerxomenos-proorismos-theoreitai-i-itea

    Επιπλέον,
    Στην αρχική ιστοσελίδα της Ένωσης λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε)
    http://www.elime.gr/
    Κάνοντας ΄αριστερό κλικ΄ πάνω στο εικονίδιο της Κρουαζιέρας βγαίνει το μήνυμα :
    « ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ – ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ »

    Στην ιστοσελίδα της Ένωσης λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε)
    http://www.elime.gr/index.php/krouaziera
    δίνονται διάφορα στατιστικά στοιχεία για την κρουαζιέρα για διάφορες χρονιές (αφίξεις επιβατών και πλοίων κρουαζιέρας), ὀπως επίσης και
    ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ για την αξιολόγηση επάρκειας των Λιμένων Κρουαζιέρας, το οποίο απευθύνθηκε σε όλα τα λιμάνια της χώρας που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα.

    Το Λιμενικού Ταμείο Φωκίδας ἐχει ανταποκριθεί και έχει αποστείλει συμπληρωμένο το παραπάνω ερωτηματολόγιο ;

    Στην ιστοσελίδα
    της Ένωσης λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε)
    http://www.elime.gr/index.php/deltia-typou?start=16
    στο Δελτίο Τύπου της 28 -01-2016 στο τμήμα Παρατηρήσεις ανάφερεται :

    « Σημειώνεται όμως, παρ΄ όλες τις μικρές μετακινήσεις στον πίνακα, ανάδειξη και διατήρηση της θέσης τους τα τελευταία χρόνια και άλλων λιμανιών ως νέοι προορισμοί προτίμησης με ανοδική τάση (Βόλος, Λαύριο, Θεσσαλονίκη, Χίος, Ιτέα, Λήμνος, Σκιάθος) ».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως αναφέρουμε στο άρθρο μας, τόσον η Δ.Ε. Ιτέας, όσον και ο Δήμος Δελφών, επληροφορήθησαν την ύπαρξη της μελέτης από τον Περιφερειάρχη. Μετά από τον θόρυβο προ ενός και πλέον έτους, όταν το λιμάνι της Ιτέας ήταν για τα ...μπάζα, υπήρξαν ενέργειες από το Υπουργείο και μετά από παρεμβάσεις, για την αναβάθμισή του. Μάλιστα είχαν επισκεφθεί την Ιτέα μια ομάδα εφοπλιστών με ένα ναυλωμένο μεγάλο ξύλινο ιστιοφόρο, με πρωτοβουλία ενός νεαρού εφοπλιστή, με σκοπό να επενδύσουν στο λιμάνι για την κρουαζιέρα.
      Ενώ θα παρέμεναν για 4-5 ημέρες στην περιοχή περιοδεύοντάς την, μετά από την θέα της εικόνας των μεταλλείων στο Λαρνάκι, ανεχώρησαν αναφανδόν!...
      Τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με την θέληση του προέδρου του Λ.Τ. να δρομολογήσει τις όποιες εξελίξεις. Και οι οποίες δεν έγιναν ποτέ!

      Διαγραφή
    2. ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΕΣΥ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΕ ΛΙΜΑΝΙΑ?? ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΑΣ ΚΑΝΕΝΑ ΟΝΟΜΑ..
      ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΘΟΝΤΑΝ ΚΑΙ 5 ΗΜΕΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΡΙΞΟΥΝ ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΩΣ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑ ??
      ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ 5 ΗΜΕΡΕΣ ΜΠΙΡΙΜΠΑ ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ..

      Διαγραφή
  4. Καλό θα είναι, εφόσον τα ονόματα των εφοπλιστών είναι γνωστά, να γίνει μία επικοινωνἰα της Δημοτικής Αρχής μαζί τους για να διαπιστωθεί εάν τελικά ο λόγος απομάκρυνσης τους ήταν η θέα της περιοχής ή η πιθανὀν ¨παρα¨-πληροφόρηση (προφορική ή γραπτή) που έλαβαν από τοπικές αρμόδιες Υπηρεσίες για την περιοχή. ¨Καλοθελητές¨ και ¨παπαγαλάκια¨ παντού και πάντα υπάρχουν. Οποιαδήποτε επίσημη απάντηση και αν λάβει η Δημοτική Αρχἠ από τους εφοπλιστές θα είναι ένα ισχυρό όπλο για το τι τελικά εμποδίζει την ανάπτυξη της περιοχής !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τσάκος. 500 μέτρα προβλήτα στην Οδησσό, είναι για χρήση μόνον πλοίων της εταιρείας του.
    Για την περιπτωση της Ιτέας, το ζητούμενο ήταν εάν και κατά πόσο η τοπική αυτοδιοίκηση επιθυμούσε να υπάρξει προσανατολισμός και υποστήριξη του τουρισμού με κρουαζιερόπλοια, ή με μικρότερα σκάφη στην Μαρίνα. Οι δε εφοπλιστές, θα βοηθούσαν μαζί με τους Tour Operators στην οργάνωση, τον προγραμματισμό ταξειδιών και τις μικρές εγκαταστάσεις στον Λιμένα. Δηλαδή, να βοηθήσουν ήθελαν οι άνθρωποι, για δικούς τους λόγους.
    Και για να μην εμπλακούμε σε ονοματολογία, εμείς γνωρίζουμε και δεν υποθέτουμε, ότι αντί 5ημέρου κρουαζιέρας εκείνης της παρέας, η πρόταση ήταν: παραμονή στην περιοχή, συζητήσεις με φορείς και επισκέψεις στην Αράχωβα, τους Δελφούς, την Δεσφίνα, την Άμφισσα και το Γαλαξείδι. Και αυτό ήταν σε συνέχεια των συζητήσεων του Δήμου με εταιρεία υδροπλάνων.
    Εάν εμείς το κατακρίνουμε αυτό, τότε καλά έκαναν και έφυγαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ΤΣΑΚΟΣ εχει κρουαζιερόπλοια;;;

      Διαγραφή
    2. ΤΑ ΠΟΥΛΗΣΕ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟ !!!

      Διαγραφή
  6. ΕΝΤΑΞΕΙ, ΜΑΣ ΕΠΕΙΣΕΣ...ΕΙΔΑΝ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΩΞΙΤΗ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑΝ !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. απο το κείμενο σας, με συγχωρείται αλλα δεν μπορώ να βρω μια γραμμή που να είναι αλήθεια
    σας το λέω ειλικρινά και γνωρίζω τα παραπάνω θέματα πολύ καλά
    θα έπρεπε να ρωτήσετε πριν γράψετε ότι γράψατε.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γιατί δεν έχει φροντίσει να μπει το Λιμενικό Ταμείο στην Ένωση Λιμένων Ελλάδος όπως έχουν μπει σαν παρατηρητές άλλα λιμενικά ταμεία του Κορινθιακού με πολύ λιγότερη κίνηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή