Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας επέλεξαν όχι μόνο να κλείσουν Βαδίζοντας στον δεύτερο μήνα του lockdown το υπουργείο Παιδείας φαίνεται να έχει βρει τη μαγική συνταγή: παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων και νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της ΕΞ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΞΑΕ).
Χλεύασαν τα αιτήματα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων για τμήματα μέχρι 15 μαθητές, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, μαζικά τεστ κλπ. Αποδεικνύεται όμως ότι ήταν όχι απλά αναγκαία, αλλά και επιτακτικά για την ασφαλή και δια ζώσης λειτουργία των σχολείων.
Αδιαφορούν για τα τεράστια μορφωτικά και εργασιακά αδιέξοδα μαθητών- εκπαιδευτικών. Αυτό επιβεβαιώνεται με τη νέα μείωση -1,17% στον προϋπολογισμό στις δαπάνες για τη Δημόσια Εκπαίδευση σε σχέση με πέρυσι.
Αντί για τη γενναία και ολόπλευρη ενίσχυση των Δημόσιων Σχολείων η κυβέρνηση επιλέγει την απάτη της “τηλεκπαίδευσης” σαν πλήρως επιτυχημένη διαδικασία που συνεχίζει την εκπαιδευτική κανονικότητα. Χωρίς αιδώ θριαμβολογεί και την εκθειάζει, καταδικάζοντας στην αμάθεια μια ολόκληρη γενιά παιδιών. Πασχίζει πάση θυσία να την καθιερώσει ως ισότιμη με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία με τα όλα της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα ,απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα κλπ.
Εμείς τονίζουμε με έμφαση, για μία ακόμα φορά, Η ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, δεν μπορεί να αντικαταστήσει το μάθημα στην τάξη. Η διά ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και ουδεμία σχέση έχει η εξ αποστάσεως με εκπαίδευση.
Το αποδεικνύουν περίτρανα τα προβλήματα που ζούμε καθημερινά και τα ολέθρια αποτελέσματα στη μόρφωση και την ψυχοκοινωνική υγεία των μαθητών μας.
Τα παιδιά βρίσκονται καθηλωμένα γύρω στις 8-10 ώρες μπροστά σε μια οθόνη με ψυχολογικές και σωματικές συνέπειες εξαιτίας της πολύωρης έκθεσης τους σε αυτές, στερούνται την οποιαδήποτε κοινωνική ζωή, βιώνουν τον εγκλεισμό της καραντίνας , κάποια και την αρρώστια ή το πένθος , πολλά τη φτώχεια και τις στερήσεις.
Όλο αυτό το διάστημα ως εκπαιδευτικοί, με προσωπικό κόστος, μεγάλη σωματική και ψυχική καταπόνηση, στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές τους με όποιο τρόπο μπορούμε, ανταποκρινόμενοι στις μορφωτικές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες τους.
Αντίθετα, κυβέρνηση και υπουργείο αγνοούν επιδεικτικά τις πάμπολλες δυσκολίες, μας περιπαίζουν όταν μας λένε ότι παρέχεται μόρφωση, καθολική και ισότιμη , ότι βγαίνει ύλη παρακολουθώντας από το σταθερό ή το κινητό τηλέφωνο, ότι πρέπει να αγνοήσουμε πως υπάρχουν αποκλεισμοί και οξύνονται οι ανισότητες (μεγάλη μερίδα των μαθητών δεν έχει τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό, ελλειπή ή και καθόλου πρόσβαση ). Δεν συζητάμε δε για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών… έχουν πάει «περίπατο».
Που είναι η ζωντανή σχέση μαθητών-εκπαιδευτικών, η λειτουργία του διαλόγου στο φυσικό χώρο της μάθησης - το σχολείο, οι πολύμορφες πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες που αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητα των παιδιών; Πώς μπορεί η οθόνη να αντικαταστήσει το εργαστήριο, το πείραμα, τη ζωντανή παρατήρηση στη φύση και την κοινωνική ζωή;
Θίγουν την αξιοπρέπεια μας, και προσβάλουν την κοινή λογική όλων όταν μας ζητούν να βάλουμε διαγωνίσματα και τεστ εξ αποστάσεως, βαθμούς, απουσίες … σαν να είναι όλα κανονικά, σαν να μην τρέχει τίποτα, να αποδεχτούμε την ΕΞΑΕ ως κανονική εκπαίδευση ως απλοί διεκπεραιωτές και να ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
Η αγανάκτηση, η κούραση και η απόγνωση όλων μας, εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους είναι πλέον αναμφισβήτητα στο κόκκινο.
Μόνο με ανοιχτά σχολεία μπορεί να υπάρξει εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες.
Αρνούμαστε τη «λογική» του παίζω- εκπαιδεύομαι-εργάζομαι-ψηφίζω ηλεκτρονικά.
Επιτακτική ανάγκη η ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, με τήρηση όλων των μέτρων για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζόμενων σ’ αυτά.
Δεν μπορούμε, λοιπόν, να μιλάμε για καταχώριση των απουσιών στους μαθητές μας.
Η ύλη που διδάσκεται με την ΕΞΑΕ, επιβάλλεται να επαναληφθεί όταν ανοίξουν τα σχολεία και πρέπει να ανακοινωθεί άμεσα, γενναία μείωση της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και ιδιαίτερα για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι παραλογισμός να καλούνται οι εκπαιδευτικοί να βάλλουν τεστ, γραπτές εξετάσεις και να αξιολογήσουν τους μαθητές σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Να μην μπει βαθμολογία τριμήνου, να μην γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις όσο ισχύουν αυτές οι πρωτόγνωρες συνθήκες εγκλεισμού διευρύνοντας περαιτέρω τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.
Στην καραντίνα του Μαρτίου με λιγότερα κρούσματα, λιγότερους θανάτους δεν έγιναν προαγωγικές εξετάσεις, δεν μπήκαν απουσίες, μειώθηκε η ύλη.
ΤΩΡΑ με πολλαπλάσια κρούσματα και θανάτους ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ;;;;;;;
Ως εκπαιδευτικοί στηρίξουμε με όποια μέσα μπορούμε τους μαθητές μας και καλούμαστε να είμαστε στο πλευρό τους όχι ως καταχωρητές απουσιών και μαθημάτων στο βιβλίο ύλης, αλλά ως παιδαγωγοί και δάσκαλοι που ενθαρρύνουν και κρατούν ζωντανή την ψυχή και το νου των μαθητών τους.
Καλούμε τους μαθητές μας και τους γονείς να διεκδικήσουμε μαζί
-
ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
-
Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που καθιστά την εξ αποστάσεως υποχρεωτική και τη μετατρέπει σε μόνιμη συνθήκη για όλους.
-
Το υπουργείο να παρέχει Δωρεάν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό: Laptop και οθόνες, σύνδεση στο Internet, αφού έτσι κι αλλιώς αποτελεί ένα απαραίτητο συμπληρωματικό εργαλείο στη διδακτική διαδικασία.
13/12/2020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου