(Εμείς ως epikourositeas.blogspot.gr, απλά να σημειώσουμε ότι, ο αείμνηστος Μάνος Ελευθερίου, ήταν ο επίτημος ομιλητής και καλεσμένος, στην παρουσίαση προ ολίγων ημερών, του βιβλίου του Μίλτου Λιδωρίκη "Έζησα την Αθήνα της Μπέλ Επόκ".
Την πολύ καλή και ιδιαιτέρως προσεγμένη εκδήλωση, είχεν οργανώσει η αξιόλογη Ένωση Γυναικών Φωκίδος, στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου στην Αθήνα, την Τρίτη 3 Ιουλίου 2018. Τον δε μειλίχιο και αγαπημένον ποιητή, είχαν την τύχη να τον ακούσουν εκείνο το απόγευμα, πλήθος φίλων του βιβλίου και ικανός αριθμός ανθρώπων από την Φωκίδα. Ήταν δε, η τελευταία δημόσια εμφάνισή του.)
Αν και προσφάτως είχε ξεπεράσει ένα πρόβλημα υγείας, τα ξημερώματα άφησε την τελευταία του πνοή από ανακοπήκαρδιάς, σε ηλικία 80 χρόνων.
Την πολύ καλή και ιδιαιτέρως προσεγμένη εκδήλωση, είχεν οργανώσει η αξιόλογη Ένωση Γυναικών Φωκίδος, στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου στην Αθήνα, την Τρίτη 3 Ιουλίου 2018. Τον δε μειλίχιο και αγαπημένον ποιητή, είχαν την τύχη να τον ακούσουν εκείνο το απόγευμα, πλήθος φίλων του βιβλίου και ικανός αριθμός ανθρώπων από την Φωκίδα. Ήταν δε, η τελευταία δημόσια εμφάνισή του.)
Αν και προσφάτως είχε ξεπεράσει ένα πρόβλημα υγείας, τα ξημερώματα άφησε την τελευταία του πνοή από ανακοπήκαρδιάς, σε ηλικία 80 χρόνων.
Ένας
άνθρωπος μοναχικός, δωρικός, ταπεινός
και λιτός
που άφησε σπουδαία παρακαταθήκη τα μυθιστορήματα, τα κείμενα, τους στίχους του.
που άφησε σπουδαία παρακαταθήκη τα μυθιστορήματα, τα κείμενα, τους στίχους του.
Είχε
γράψει ποιητικές συλλογές, διηγήματα,
μία νουβέλα, δύο μυθιστορήματα και
περισσότερα από400
τραγούδια!
Γεννήθηκε
τον Μάρτιο
του 1938 και
μεγάλωσε στην Ερμούπολη
της Σύρου. Με
πατέρα ναυτικό, ήρθε με την οικογένειά
του στην Αθήνα σε ηλικία 14 χρόνων. Το
1955 γνωρίστηκε με τον Άγγελο
Τερζάκη,
γνωριμία που αποδείχτηκε καθοριστική
για τη ζωή του, αφού εκείνος ήταν εκείνος
που τον ώθησε να παρακολουθήσει μαθήματα
στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου.
«Δεν
ήθελα να γίνω ηθοποιός. Με ενδιέφερε
όμως να μάθω κάποια πράγματα για το
θέατρο,
κυρίως να δω πώς γράφεται ένα θεατρικό
έργο. Βεβαίως, αυτό το έμαθα διαβάζοντας
έργα και παρατηρώντας τις κομπίνες που
κάνουν οι συγγραφείς από τον Σαίξπηρ
έως τους αρχαίους και τους σύγχρονους
Ελληνες. Πώς δηλαδή φτάνει η στιγμή όπου
μια μοιραία λέξη γίνεται πρωταγωνίστρια»,
είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξή
του στην εφημερίδα Documento.
Το
1964 πρωτοπαρουσιάστηκε στην ελληνική
δισκογραφία. Συνεργάστηκε με τους
μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες και
ερμηνευτές: Θεοδωράκης,
Χατζιδάκις, Λεοντής, Μαρκόπουλος,
Κουγιουμτζής, Σπανός, Ζαμπέτας,
Κραουνάκης, Κηλαηδόνης,
Χατζηνάσιος, Βαρδής μεταξύ όσων
μελοποίησαν ποιήματά του.
Τον
Φεβρουάριο του 2009, μαζί με τον Γιώργο
Νταλάρα, στην πρεμιέρα του έργου του ο
"Ο καιρός των Χρυσανθέμων", στο
θέατρο Αθηναΐς - Πηγή: Κατωμέρης
Κώστας/Eurokinissi
Την
δεκαετία του ‘90 αρθρογραφεί και συγχρόνως
κάνει ραδιοφωνικές εκπομπές στον Αθήνα
9,84 και στο Δεύτερο Πρόγραμμα. Εξέδωσε
την πρώτη του νουβέλα το 1994 με τίτλο "Το
άγγιγμα του χρόνου" ενώ το 2004 δημοσίευσε
το πρώτο του μυθιστόρημα "Ο Καιρός
των Χρυσανθέμων", το οποίο τιμήθηκε
με το Κρατικό
Βραβείο Λογοτεχνίας.
Στην
ίδια συνέντευξη στο Documento και στην
ερώτηση τι
θα ήθελε να μείνει από το έργο του,
ο Μάνος Ελευθερίου δήλωνε: «Τίποτε.
Αν και τα τραγούδια μου θα μείνουν.
Αισθάνομαι πως το πιο σημαντικό είναι
πως ο κόσμος τραγουδάει στις συναυλίες
τους στίχους μου. Εκείνη τη στιγμή δεν
είμαι εγώ αυτός που τα έχει γράψει,
χαίρομαι όμως όταν είμαι
αφορμή για να πάει ψηλότερα ο κόσμος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου