Ένα
“ανέγγιχτο” πρόβλημα
Δεν
θα ήταν δυνατόν να συμβεί σε καμία άλλη
“Τουριστική Πύλη Εισόδου” της χώρας
μας, αυτό το οποίο συμβαίνει συνεχώς τα
τελευταία 5-6 έτη στην Ιτέα. Δεν επετράπη
να συμβεί επ’ ουδενί στους Δελφούς,
εμπρός από το Αρχαιολογικό Μουσείο, ή
εντός της αγοράς της πόλεως. Δεν άφησαν
να συμβεί οι αρχές, οι επιχειρηματίες
και οι κάτοικοι στο Κατάκωλο, στην
Σαντορίνη, στην Κέρκυρα, στην Ρόδο και
όπου αλλού προσεγγίζουν Κρουαζιερόπλοια.
Θα ήταν αδιανόητο να συμβεί σε οποιοδήποτε
αεροδρόμιο της Ελλάδος και σε οποιονδήποτε
σημείο αφίξεων και αναχωρήσεων τουριστών.
Κι όμως συμβαίνει εδώ, στην απόληξη της
περιώνυμης Α’ Ζώνης του Δελφικού Τοπίου,
συμβαίνει εδώ στον λιμένα των περιλάλητων
Δελφών, στην πόλη με την μεγαλύτερη
προοπτική αναπτύξεως του Δήμου μας,
συμβαίνει στην Ιτέα.
Κι
εμείς εδώ, τμήμα ενός κακόμοιρου και
άβουλου Δήμου, ενός Δήμου πολιτικάντικο
συνονθύλευμα οκτώ Καποδιστριακών Δήμων,
ο οποίος “καμώνεται” και επαίρεται
για την τουριστική (λέει) ταυτότητά
του, αλλά ανίκανος να μετρήσει τα “κουκιά”
του κι ανήμπορος να αξιολογήσει εάν το
Α είναι πριν ή μετά από το Β.
Τέλος
Ιουλίου. Πρωΐ. Τα δύο γνωστά σε όλους
μας αυτοκίνητα (το ένα αγροτικό),
καταφθάνουν στο κέντρο της πόλεως και
γίνεται κατ’ αρχάς, η διόπτευση από τον
Γύφτο-αρχηγό, το τι “παίζει” στο λιμάνι.
Σταθμεύουν στην Άστιγγος και την Ηλία
Τρίγκα (με ενδιάμεση στάση στο περίπτερο
για τσίχλες-φωτό αριστερά), όπου και “ξεφορτώνουν”
τους επιβαίνοντες. Δίνονται οδηγίες από
τον “αρχηγό” στα 6-7 νεαρά άτομα (8-12
ετών) και γίνεται η “μοιρασιά” των
τομέων της πόλεως και από ποιους θα
“καλυφθούν”. Ενώ 2-3 νήπια με 2 γυναίκες
εγκαθίστανται επί της Πλατείας Ηρώων,
οι “εντολοδόχοι” νεαροί αναχωρούν για
την παραλία. Διότι σήμερα υπάρχει
Κρουαζιερόπλοιο!...
Κι
από εδώ, αρχίζει το “τουριστικό” δράμα
της πόλεως. Φορτική επαιτεία στους
αποβιβασθέντες από το πλοίο, επιμονή
έως την αποκόμιση κάποιου κέρματος και
γενικά, δημιουργία μιας εικόνας της
πόλεως, ασυγχώρητης για τον πολιτισμό
μας και ανεπίτρεπτης για τα ήθη και την
ιστορία της μικρής μας, αλλά ανεκτικής
κοινωνίας. Είμεθα καθημερινά παρατηρητές
μιας παραβατικής συμπεριφοράς κάποιων
Γύφτων, μιας ομάδος ξενόφερτων ανθρώπων,
των οποίων η παρασιτική νοοτροπία είναι
τελείως ξένη με τον τρόπο ζωής μας, με
τον πολιτισμό μας και τις φιλοδοξίες
μας.
Μετά
από την παντοίοις τρόποις “αφαίμαξη”
των τουριστών, σειρά έχουν τα παραλιακά
καταστήματα με τους καταστηματάρχες
να αντιδρούν, κινδυνεύοντας να
χαρακτηρισθούν (από κάποιους...) ως
ρατσιστές...
Δεν
θα περιγράψουμε τα συμβαίνοντα στις
εισόδους των Πολυκαταστημάτων της
πόλεως. Ούτε και στις εισόδους των
εκκλησιών. Όπως επίσης δεν θα ασχοληθούμε με τις "επεμβάσεις" αυτών των ανθρώπων σε οικίες, διαμερίσματα και καταστήματα.
Εκείνο όμως για το οποίο έχουμε μια κάποια απορία, είναι;
Εάν εσήκωνε το
τηλέφωνο ο Δήμαρχος και καλούσε τον
(φίλο του) Αστυνομικό Διευθυντή και τον
Λιμενάρχη Ιτέας και τους έλεγε ότι δεν
θα επιτρέψει να ξανα-συμβεί αυτό στο
λιμάνι των Δελφών και πύλη εισόδου
τουριστών στην χώρα, τι θα έκαναν και ο
ένας και ο άλλος;...
Αθίγγανοι
(από το στερητικό α και το
ρήμα θίγγω-εγγίζω) ονομάζοντο οι
προερχόμενοι από μια κατωτάτη κοινωνική
και οικονομική ομάδα ανθρώπων στα βόρεια
της Ινδίας, της οποίας ομάδος, μεγάλα
τμήματα μετανάστευσαν προς τα δυτικά,
με αφορμή τους πολέμους και την εξάπλωση
του Μωαμεθανισμού. Το πολύχρονο πέρασμα
αυτών των ανθρώπων από την Αίγυπτο, τους
προσέδωσε το
δεύτερο προσωνύμιο “Γύφτοι” (αιγύπτιος-γύπτιος-γύφτος),
οι οποίοι μετεφέρθησαν από
τους Τούρκους και στην Ελλάδα, είτε ως
πληρώματα πλοίων, είτε ως δούλοι των
Οθωμανών αξιωματούχων. Τέλος, το
όνομα “Ρομά”,
υποδηλώνει και την επί ευρωπαϊκού
εδάφους από γενεών εγκατάσταση αυτών
των ομάδων.
Εν
ολίγοις, η αναφορά της λέξεως "Γύφτος" για
αυτούς τους ανθρώπους, δεν αποτελεί
υποτιμητικό χαρακτηρισμό. Είναι
πρόδηλον της καταγωγής τους. Είναι
το ίδιο με την λέξη "Σαλωνίτης" αντί
του Αμφισσεύς, ή "Άσσος",
αντί του Ιτεώτης.
Άριστο άρθρο! Μπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιά αστυνομία; απο το α.τ. Ιτέας, που δεν έκλεισε θεωρητικά αλλά πρακτικά έχουν αποσπάσει μέχρι στιγμής 7 μάχιμους αστυνομικούς, άμεσα φεύγουν άλλοι τρεις για να ενισχύσουν την Άμφισσα εν μέσω τουριστικής περιόδου;;; είναι σαν τον χειμώνα η Ιτέα να ζητήσει ενίσχυση απο την Αράχωβα !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο πρέπει να πάρει ο δήμαρχος τηλέφωνο την αστυνομία και το λιμενικό, ή τελοσπάντων για ποιο λόγο ευθύνονται οι αιρετοί περισσότερο από τους διοικητές των Α.Τ. και των Λ.Σ. Είναι ή δεν είναι η επαιτεία ποινικό αδίκημα; Είναι ή δεν είναι η παραμέληση ανηλίκου ποινικό αδίκημα; Γιατί λοιπόν δεν συλλαμβάνουν ένα - δύο παιδιά (και ακολούθως τους γονείς τους) για α περιοριστεί λίγο το φαινόμενο; Γιατί δυστυχώς στο χάλι μας δεν υπάρχει αρχή και τέλος. Γιατί εάν εγώ ο ιδιώτης κάνω επώνυμη καταγγελία, θα πάνε οι αστυνομικοί ή οι λιμενικοί και θα πουν στον αθίγγανο: "ξέρεις εμείς δεν θέλαμε να σε συλλάβουμε, κάνουμε τα στραβά μάτια όλο αυτό τον καιρό, αλλά να ο τάδε έκανε καταγγελία, οπότε δεν μπορούσαμε να κάνουμε διαφορετικά..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ποιο λογο εδωσε εντολη η συγκαταθεση ο Δημαρχος σημερα 2 αυγουστου υπαλληλος του Δημου Δελφων κ ο προεδρος του Φωκικου, με υπηρεσιακο οχημα του Δημου Δελφων, εκαναν αφισοκολληση Κιρρα Ιτεα Αμφισσα, για τη συναυλια του ΑΣ Φωκικου? Εδω εχουν τρελαθει εντελως οι ανθρωποι. Δε ντρεπονται καθολου? Ελλεος πια. Ας επεμβει ο εισαγγελεας. Δεν εχουν Ιερο κ Οσιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι με ποιό δικαίωμα;... Επειδή είναι Σαλωνίτης ο Δήμαρχος;...
ΔιαγραφήΕ ρε κατάντια!