Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ" ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΦΙΣΣΗΣ

 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ

«ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ                                 Άμφισσα, 11/05/2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ως πότε τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας θα κάνουν μάθημα σε μικροσκοπικά κοντέινερ;

Σήμερα Τετάρτη 11/5/2022, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας «Αλέξανδρος Δελμούζος» κατέθεσε εγγράφως ερωτήματα προς το Γραφείο του Δημάρχου και τον Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Δελφών, σχετικά με τη λειτουργία του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας, με αιχμή τη διάρκεια παραμονής του σε μικροσκοπικά κοντέινερ. Παρακάτω παρατίθεται η ακριβής ανακοίνωση:

« Όπως γνωρίζετε, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας, εδώ και ενάμιση χρόνο, έχει φύγει από τις δικές του κτιριακές εγκαταστάσεις προκειμένου να αναμορφωθούν και ανακαινιστούν και έχει μετεγκατασταθεί «προσωρινά» ως συστεγαζόμενο με το 4ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας με τις δύο βασικές αίθουσες διδασκαλίας του σε μικροσκοπικά κοντέινερ, 6 τ.μ. το καθένα στον προαύλιο χώρο.

Οι χώροι που παραχωρήθηκαν και έχει στη διάθεσή του το σχολείο, είναι λιγοστοί και ανεπαρκείς καθώς όλοι είναι ακατάλληλοι για αίθουσες διδασκαλίας, όντας πρώην κυλικείο η μια και αποθήκη η άλλη. Το ίδιο ισχύει και για την τουαλέτα των μαθητών, καθώς δεν πληρούνται οι προδιαγραφές για τουαλέτες ειδικού σχολείου για μαθητές με κινητικές δυσκολίες. Λόγω της απουσίας δύο ακόμη αιθουσών διδασκαλίας για τη στέγαση των υπόλοιπων τμημάτων του ειδικού σχολείου τοποθετήθηκαν δύο «πλαστικά κουτιά» για να αξιοποιηθούν ως αίθουσες διδασκαλίας.

Ακόμη και έτσι όμως, οι αίθουσες δεν επαρκούν για να ακολουθούν τα παιδιά το εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας τους όπως προβλέπεται από το πρόγραμμά τους. Ως αποτέλεσμα, μέσα στις ήδη μικρές τάξεις βρίσκονται ταυτόχρονα πολλές ειδικότητες που προσπαθούν να δουλέψουν εξατομικευμένα και υποβαθμίζεται η ποιότητα του εκπαίδευσης που παρέχεται, καθώς τα μαθήματα δεν μπορούν να γίνουν σωστά (π.χ. φυσικοθεραπεία χωρίς διαθέσιμο χώρο και εξοπλισμό για να γίνονται ασκήσεις, λογοθεραπεία με ομιλίες στην τάξη κλπ).

Δεν θα μπορούσε βέβαια να μην γίνει αναφορά στην απουσία του απαραίτητου χώρου αποφόρτισης και χαλάρωσης, το οποίο θέτει σοβαρό ζήτημα ασφάλειας των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Οι υπόλοιποι χώροι, όντας γεμάτοι με αντικείμενα που συνωστίζονται μέσα στις πολύ μικρές αίθουσες, οδηγούν τα παιδιά σε επιπλέον φόρτιση και χωρίς τους κατάλληλους χώρους για ηρεμία και απομάκρυνση από πιθανά εξωτερικά ερεθίσματα, μπορούν να οδηγήσουν σε έντονες αντιδράσεις με επικίνδυνα ξεσπάσματα.

Πέρα από την απουσία χώρων, όσοι υπάρχουν είναι πολύ μικροί. Αναπόφευκτά δημιουργείται συνωστισμός ανθρώπων και αντικειμένων με ό,τι αυτό συνεπάγεται από άποψη επικινδυνότητας και οργάνωσης του χώρου.

Άραγε πώς θα μπορέσουν να χωρέσουν 2 ενήλικες και 3 μαθητές σε μια αίθουσα 6 τ.μ.; Πώς θα κινηθούν οι μαθητές σε ένα τόσο μικρό γυμναστήριο, ιδίως όσοι έχουν κινητικές δυσκολίες;

Στις συνθήκες αυτές εμποδίζεται η αυτονομία και ανάπτυξη δεξιοτήτων καθημερινής ζωής, ενώ η πληθώρα οπτικοακουστικών ερεθισμάτων οδηγεί τους μαθητές σε μεγάλη διάσπαση προσοχής. Γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι τα κοντέινερ χωρίς στοιχειώδη ηχομόνωση μεταφέρουν τους ήχους από τη μια αίθουσα στη διπλανή, προκαλώντας αναστάτωση και επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο το διδακτικό έργο.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα καιρικά φαινόμενα δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τη λειτουργία του σχολείου. Η απουσία υπόστεγου οδηγεί σε αδυναμία αερισμού της τάξης όταν βρέχει, καθώς τα νερά μπαίνουν μέσα στην τάξη. Εφόσον τα παιδιά του ειδικού σχολείου στην πλειοψηφία τους δεν μπορούν να φορέσουν μάσκα και δεν είναι εφικτό πρακτικά να ληφθούν περαιτέρω μέτρα προστασίας και υγιεινής, η αδυναμία αερισμού αφήνει εκτεθειμένα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς στην πανδημία αλλά και όλες τις άλλες ιώσεις. Επίσης, σε τέτοιες καιρικές συνθήκες καθίσταται άκρως επικίνδυνη και δύσκολη η μετακίνηση των παιδιών με κινητικές δυσκολίες από τα κοντέινερ στο κεντρικό κτίριο είτε για να χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα είτε για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα των μαθημάτων τους (π.χ. γυμναστική).

Πέρα από τις δυσκολίες που δημιουργεί το κτιριακό πρόβλημα η λειτουργία του ειδικού σχολείου επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο από τις αυξήσεις σε όλα τα είδη ευρείας κατανάλωσης, στους λογαριασμούς και τη θέρμανση. Η έκρηξη της ακρίβειας πλήττει όλα τα σχολεία αλλά ακόμη περισσότερο το ειδικό σχολείο, αφού οι ανάγκες σε αναλώσιμα είδη είναι πολύ αυξημένες λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, αλλά και των υλικών που απαιτούνται για την οργάνωση της διδασκαλίας. Ίσως δεν είναι ευρέως γνωστό, αλλά

Πώς γίνεται να λειτουργήσει το ειδικό σχολείο χωρίς το απαραίτητο απόθεμα χαρτικών ειδών (χαρτιά, ρολά κουζίνας, γάντια, μωρομάντηλα κ.α.);

Είναι φανερό λοιπόν, ότι η λειτουργία του ειδικού σχολείου της περιοχής μας στηρίζεται στις πλάτες του εκπαιδευτικού προσωπικού και των γονέων των μαθητών του. Όταν μάλιστα, οι γονείς των μαθητών μας με φόβο ψυχής παίρνουν την τόσο δύσκολη απόφαση να κάνουν τα παιδιά τους έως και 2 ώρες δρόμο, ταξιδεύοντας σε όλο το νομό Φωκίδας για να έρθουν στο ειδικό σχολείο της περιοχής και να απολαύσουν το αγαθό της μόρφωσης… Ως πότε θα υποβαθμίζονται τα μορφωτικά δικαιώματά τους; Έφτασε η ώρα η κατάσταση να αλλάξει προς όφελος της μόρφωσης και της ασφάλειάς τους.

Για όλους αυτούς τους λόγους, παρακαλούμε τις δημοτικές αρχές να μας παρέχουν έγγραφη απάντηση σχετικά με:

  • Τις μέχρι τώρα ενέργειες σχετικά με το υπό διαμόρφωση κτίριο του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας.

  • Το χρονοδιάγραμμα συστέγασης του ειδικού σχολείου στον προσωρινό χώρο όπως επίσης και το τελικό όριο παράδοσης του δικού του σχολείου.

  • Τις ενέργειες σας για τη βελτίωση των «προσωρινών» κτιριακών εγκαταστάσεων προς όφελος της μόρφωσης και της ασφάλειας των μαθητών.

  • Επιπλέον χρηματοδότηση για τη στήριξη της λειτουργίας του σχολείου.

  • Την κάλυψη του σχολείου με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας πλήρους ωραρίου. »

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου