Τρίτη 22 Απριλίου 2014

ΣΧΟΛΙΚΗ ...ΤΙΜΩΡΙΑ!

  (Η νέα πρόταση του Υπ. Παιδείας για τα σχολεία)
Ρεβανσισμός!...
*************************

            Ο ΓΟΛΓΟΘΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΙΑ                          ΠΑΘΗ......ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!!!!

Οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου και Λυκείου Ιτέας Ν.Φωκίδας καταγγέλλουμε την απαράδεκτη απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς καθώς και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που υποχρεώνει τα σχολεία να λειτουργήσουν τις αργίες του Πάσχα,
για να αναπληρωθούν οι ώρες που χάθηκαν εξαιτίας των μαθητικών κινητοποιήσεων το Σεπτέμβριο (οι μαθητές διεκδικούσαν το αυτονόητο, δηλαδή καθηγητές για να τους διδάξουν ή έθεταν αιτήματα για την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου ή το νέο εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του “Νέου Λυκείου”, το σχολείο της αγοράς και των χορηγών, το σχολείο για τους «λίγους», που θα στέλνει τα παιδιά μας αμόρφωτα να γίνονται φτηνό εργατικό δυναμικό) από τις οποίες οι δύο μέρες συνέπεσαν με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών. Όταν ήδη οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών των σχολείων, όπως και του δικού μας σχολείου, ύστερα από έγγραφο της ίδιας της Περιφερειακής Διεύθυνσης και σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο αποφάσισαν αμέσως μετά τις καταλήψεις (όπως άλλωστε έγινε και άλλες φορές στο παρελθόν) πότε και πώς θα αναπληρωθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες. Δεν έγιναν σεβαστές οι προσπάθειες διδασκόντων και μαθητών του σχολείου να αναπληρώσουν τις χαμένες διδακτικές ώρες με κατάργηση περιπάτων και διδασκαλία σε γιορτές . Ήδη οι περισσότερες μέρες είχαν συμπληρωθεί πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων .   

  Γιατί επιλέγεται από τη Διοίκηση αυτή η χρονική στιγμή για αναπλήρωση αφού η κατάληψη του σχολείου από τους μαθητές σημειώθηκε στις αρχές του σχολικού έτους ενώ τώρα βρισκόμαστε ήδη στο Πάσχα;   
Είναι τουλάχιστον υποκριτικό το ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας να αναπληρωθούν με μπακαλίστικο τρόπο, τα μαθήματα που χάθηκαν. Δε μας λέει όμως για τα μαθήματα που χάνονται λόγω της δικής του ευθύνης. Δεν απαντά πως θα αναπληρωθούν τα μαθήματα, όταν το Δεκέμβρη του 2013 υπήρχαν πάνω από 2000 κενά εκπαιδευτικών, όταν οι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται σε τρία, τέσσερα και πέντε σχολεία που τροποποιούνται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ,όταν αποσπάσεις και μετατάξεις εκπαιδευτικών γίνονταν μέχρι και πριν το κλείσιμο για το Πάσχα. Δεν απαντά πως θα αναπληρωθούν τα μαθήματα στις κατηργημένες ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ όπου χιλιάδες ώρες δεν πραγματοποιήθηκαν. Με τι εφόδια θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις αυτοί οι μαθητές των ΕΠΑΛ; Προσπαθεί να κρύψει ότι έκανε τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου τέλη Δεκεμβρίου και αρχές Ιανουαρίου.  Προσπαθεί να κρύψει ότι έκανε τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε μαθήματα της Α΄ Λυκείου που εξετάζονται με τη νέα Τράπεζα θεμάτων(που ακόμα ψάχνει πώς θα λειτουργήσει ...) σε σχολεία ακόμα και στις αρχές Μαρτίου. Αποσιωπά, τους μηδενικούς διορισμούς , τον εξαναγκασμό μαζικά στη συνταξιοδότηση καθηγητών ,τον κρατικό προϋπολογισμό που είναι πιο χαμηλός από ποτέ (57% μείωση των δαπανών φέτος για τις Πανελλήνιες εξετάσεις ,με ένα εξεταστικό κέντρο μόνο στην Άμφισσα για το νομό μας). Πώς θα γίνει παράταση διδακτικού έτους, αφού σε όλα τα σχολεία τα μαθήματα λήγουν με την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων; Πώς μπορεί να υποχρεώσει εκπαιδευτικούς και μαθητές να εργαστούν σε θεσμοθετημένες αργίες; Διαφεύγει της προσοχής του υπουργείου ότι ένα μεγάλο μέρος των μαθητών προέρχεται από χωριά και για τη μετακίνησή τους χρησιμοποιούν το ΚΤΕΛ το οποίο δεν καλύπτει τη μεταφορά τους κατά τις ημέρες των διακοπών;
Το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια δημιουργεί όλο και πιο ασφυκτικές πιέσεις μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων σε όσους αγωνίζονται (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) για ένα άλλο σχολείο σύγχρονο, δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό που θα λειτουργεί με γνώμονα τις μορφωτικές  ανάγκες, και τους αντιμετωπίζει με επιστρατεύσεις , ποινικές διώξεις, συκοφαντίες και εκδικητικά μέτρα.

Η απόφαση αυτή είναι άμεσα δεμένη με την επιμήκυνση του διδακτικού έτους, με την κατάργηση των αργιών, ώστε να ισχύσει" η Λευκή εβδομάδα διακοπών" όπως αυτή ισχύει και σε Ευρωπαϊκές χώρες .Με τη "Λευκή εβδομάδα" δεν θα χάνονταν διδακτικές ώρες ;;;Πού πήγε η ανάγκη των παιδιών μας για ξεκούραση πριν το Γολγοθά των εξετάσεων (κυρίως τα παιδιά του Λυκείου), οι οποίες φέτος θα διεξαχθούν αργότερα από κάθε άλλη χρονιά, όταν τρέχουν να αποστηθίσουν μηχανικά τις δεκάδες σελίδες των διδακτικών βιβλίων- εξαιτίας της υπερβολικά μεγάλης ύλης που είναι αδύνατον να διδαχθεί και να αφομοιωθεί σωστά από τους μαθητές;
   
Για ποιές "Λευκές διακοπές" μας μιλούν όταν εν μέσω κρίσης η μέση ελληνική οικογένεια στερείτε τα βασικά;

Η συγκεκριμένη απόφαση λοιπόν είναι υποκριτική αλλά και αυταρχική γιατί τιμωρεί όλους όσους αντιστέκονται και διεκδικούν τα αυτονόητα, μεροληπτεί, κατηγοριοποιεί, αιφνιδιάζει και ανατρέπει τον οικογενειακό προγραμματισμό και τη ζωή των οικογενειών μας και των παιδιών μας.

Όλοι λοιπόν αντιλαμβανόμαστε ότι το πρόβλημα δεν είναι η αναπλήρωση των διδακτικών ωρών αλλά η τιμωρία των μαθητών και η επίδειξη αυταρχισμού απέναντι στους καθηγητές. Τα ¨άτακτα¨ σχολεία αποτελούν στην ουσία ποινή για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Εμείς σαν γονείς στεκόμαστε στο πλευρό των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών και δηλώνουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε να γίνουμε συνένοχοι σε όλα αυτά που προωθούνται.

Τα παιδιά μας όπως και οι καθηγητές τους δεν είναι αριθμοί και δεν περισσεύει κανένας!

ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ- ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΤΕΑΣ
Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ


1 σχόλιο:

  1. Και που πηγαν στο σχολειο δεν εκαναν τιποτα.και μετα λενε οι καθηγητες αναβαθμιση στην παιδεια.την πρωτη μερα ελεγαν πως τα περασαν το πασχα την επομενη πηγαν εκδρομη και την παρασκευη θα πανε εκκλησια.αισχος και μετα θελουν να τους στηριξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή