Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΙΤΕΑΣ





                                                                                                                 Η (παρολίγον..) Πεζοδρόμηση


   Με αφορμή την Συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου Ιτέας την Δευτέρα 8-4-2013 με θέμα συζήτησης την λήψη απόφασης-εισήγησης για την ''πρόταση'' ενός Τοπικού  Συμβούλου, περί πεζοδρομήσεως της Παραλιακής Λεωφόρου, και σε συνέχεια συζητήσεων και σχολίων για το θέμα, χρήσιμο είναι να διευκρινήσουμε ότι :
  Το epikourositeas.blogspot.gr, δεν είναι από μόνο του αντίθετο σε μιά οποιαδήποτε πρόταση για την αλλαγή χρήσεων δρόμων, πεζοδρομίων και γενικά κοινόχρηστων χώρων της Ιτέας.  Και συμπεραίνουμε από διάφορες συζητήσεις, ότι κανείς δεν είναι κάθετα αντίθετος σε κάτι νέο προς το καλύτερο της πόλης. Εάν υπάρχει αποδεδειγμένη χρηστικότητα, αιτιολογημένη πρόταση και ανάγκη για την αντιμετώπιση χρονίζοντος προβλήματος στην κυκλοφοριακή και εμπορική καθημερινότητα της πόλης, τότε όλοι μας είμαστε υποχρεωμένοι να ακούσουμε, να συζητήσουμε και να διαλέξουμε το καλύτερο.  Αυτό καθώς γίνεται αντιληπτό, είναι πολύ σοβαρό θέμα και με ανάλογη σοβαρότητα θα πρέπει να αντιμετωπισθεί.
   Συνεπώς, κατ' αρχάς θα πρέπει να εντοπισθεί το πρόβλημα,  άν υπάρχει, να παρατηρηθεί να καταγραφεί και να αναδειχθούν όλες οι παράμετροι και οι επιπτώσεις του στην πόλη.  Αυτή η διαδικασία δεν θα επικεντρωθεί σε μερικούς καταστηματάρχες, ή σε μερικούς περιπατητές ή σε μερικούς αυτοκινητιστές.  Θα πρέπει να ανατεθεί σε συγκεκριμένο φορέα, ο οποίος θα συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία, θα τα αξιοποιήσει με επιστημονικό τρόπο, θα λάβει υπ' όψιν του το σύνολο των εξυπηρετουμένων και εξυπηρετούντων από το συγκεκριμένο κομμάτι της πόλης, θα υπολογίσει την εποχικότητα και τις οικονομικές συνθήκες της αγοράς, θα τον απασχολήσει η ασφάλεια των εμπλεκομένων, η συγκοινωνία και οι εναλλακτικοί χώροι στάθμευσης και τότε θα κάνει μιά τεκμηριωμένη πρόταση πρός το Δημοτικό Διαμέρισμα της Ιτέας  σύμφωνα με τις μετρήσεις του και με τις εξειδικευμένες απόψεις του.  Αυτήν την πρόταση θα πρέπει να την πάρει το Τοπικό Συμβούλιο και να ξεκινήσει την Δημόσια διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους και ενδιαφερόμενους. Το αποτέλεσμα το οποίο θα προκύψει μετά από παρεμβάσεις και διορθώσεις, θα πρέπει σαν εισήγηση να σταλεί στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση.  Έτσι θα πρέπει να αντιμετωπισθεί ένα τέτοιο πρόβλημα, εάν υπάρχει.
   Το να έρχεται όμως ένας Τοπικός Σύμβουλος και με επιμονή μηνών (όπως πληροφορηθήκαμε) να πιέζει για την διεξαγωγή συζήτησης για το θέμα, ενώ ο ίδιος :  παρ' ότι στα περισσότερα Τοπικά Συμβούλια, απλώς ''καλύπτεται'' από τους προλαλήσαντες,  το μόνο το οποίο είχε να  κομίσει σαν επιχείρημα για να στηρίξει την πρότασή του ήταν τα ατυχήματα από τα μηχανάκια,  έ, τότε έχει αφαιρεθεί κάθε ίχνος σοβαρότητας  από το θέμα, την οποία σοβαρότητα απεγνωσμένα προσπάθησε να προσδώσει στην συνεδρίαση η κα Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου με τις κλήσεις σε αυτήν, της Αστυνομίας του Λιμεναρχείου και του Λιμενικού Ταμείου.  Βεβαίως πρόσθεσε ο κος Σύμβουλος, ότι έχει ακούσει ότι ένα τέτοιο εποχιακό μέτρο έχει εφαρμοσθεί και σε άλλες πόλεις και έχει αποδώσει!!... Το ότι όμως δεν γνώριζε πόσα τροχαία ατυχήματα, από το σύνολο των γενομένων στην Ιτέα, αναλογούν  σε αυτόν τον δρόμο, μάλλον θα πρέπει να θεωρηθεί ως η αποχρώσσα διάσταση σε μία παντελώς μειδιώσσα κατάσταση..... Τί άλλο να προσθέσουμε εμείς ;..
   Τέλος, απαντώντας και σε έναν σχολιαστή μας, να επισημάνουμε ότι :
Πάνω από το 80% της ετήσιας εμπορικής δραστηριότητας της Ιτέας, πραγματοποιείται στην Παραλιακή Λεωφόρο και την πρώτη παράλληλό της (Καποδιστρίου).  Τους καλοκαιρινούς μήνες δε και ειδικά τα βράδια, η καρδιά της πόλης κτυπά μόνον στην παραλία, όπου είναι δυνατόν να βρεθούν περιπατητές και καθήμενοι, χωρίς να ''στριμωχθούν'', πάνω από 8.000 άνθρωποι, μιάς και από την Μαρίνα έως την ''Απόλαυση'' η απόσταση είναι περί το 1,5 χιλιόμετρο και το πλάτος των πεζοδρομίων ποικίλει  από 3 έως 50 μέτρα, ενώ υπάρχουν και περί τα 3.500 τραπεζοκαθίσματα.  Όπως είπε και ένας Ιτιώτης, ''δεν χρειάζεται να περπατάμε και στην άσφαλτο''.
Εξ άλλου, αυτό το πανέμορφο κομμάτι έχουμε να χαρούμε και να επιδείξουμε. Θα διώξουμε τον επισκέπτη να πάει αλλού γιατί χρειαζόμαστε την άσφαλτο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου