Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022

Η (χρηματοδοτούμενη!..) "ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ" (;...) ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΔΕΛΦΩΝ

********************************

ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ                                            ΑΜΦΙΣΣΑ, 17.6.2022

Α.Δ.Τ.: 39/2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ξεκινά ο σχεδιασμός της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δ. Δελφών

Π. Ταγκαλής: «Σχεδιάζουμε την κάλυψη των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά των αγαθών μέσα στον αστικό και περιαστικό ιστό»

Υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ του Δήμου Δελφών και του αναδόχου για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών κατάρτισης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ) του Δήμου Δελφών. Το στρατηγικό αυτό σχέδιο αποσκοπεί να συμβάλλει στην κάλυψη των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά των αγαθών μέσα στον αστικό και περιαστικό ιστό με βάση την αρχή της βιώσιμης ανάπτυξης με τελικό στόχο την διασφάλιση της καλύτερης ποιότητας ζωής των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η μελέτη έχει ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Ο.Ε. 2021 με Κ.Α. 30-7413.027 και η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και

Ενέργειας με αμοιβή συνολικά 34.366,46 €.


Το Σ.Β.Α.Κ. καταρτίζεται με ορίζοντα τουλάχιστον δεκαετίας εξισορροπώντας τις ανάγκες κοινωνικής ισότητας, οικονομικής βιωσιμότητας και περιβαλλοντικής ποιότητας, στο πλαίσιο ανάπτυξης της βιωσιμότητας του αστικού χώρου.


Ειδικότερα:

α) βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας στην περιοχή παρέμβασης, της συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων θεσμικών αρχών, της συμμετοχής των πολιτών και όλων

των ενδιαφερόμενων μερών,

β) εμπεριέχει αξιολόγηση των επιδόσεων, μακροπρόθεσμους στόχους και σαφές σχέδιο δράσης για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη συστήματος μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων

όλων των μέσων μεταφοράς και τρόπων μετακίνησης,

γ) περιλαμβάνει μηχανισμό παρακολούθησης και αξιολόγησης, διασφαλίζοντας την ποιότητα του σχεδίου,

δ) συνεκτιμά στρατηγικά κείμενα και εθνικές πολιτικές που αφορούν στον σχεδιασμό των μεταφορών σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών (Ε.Σ.Σ.Μ.) λαμβάνοντας υπόψη τον χωρικό σχεδιασμό, την προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, τη βελτίωση της προσβασιμότητας και την υλοποίηση δράσεων και έργων του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, καθώς και την προαγωγή της οδικής ασφάλειας,

ε) συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τη μείωση των αερίων ρύπων στα

αστικά κέντρα, την εξοικονόμηση ενέργειας στις μετακινήσεις, την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων και την αξιοποίηση ευφυών

συστημάτων μεταφορών,

στ) εμπεριέχει αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή παρέμβασης και προτείνει μέτρα για τη βελτίωσή της, λαμβάνοντας υπόψη το ισχύον Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική

Ασφάλεια,

ζ) συμβάλλει στην ενίσχυση της ελκυστικότητας και της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος και του αστικού σχεδιασμού.


Η αστική κινητικότητα είναι άμεσα συναρτημένη με την οργάνωση και λειτουργία του αστικού χώρου, καθώς και με την ποιότητα ζωής, την καθημερινότητα των κατοίκων και τις

δραστηριότητες στην πόλη.


Με την εκπόνηση του ΣΒΑΚ επιδιώκεται:

  • η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, της ποιότητας ζωής και του δημόσιου χώρου, μέσα από παρεμβάσεις αναδιοργάνωσης των όρων και των υποδομών αστικής κινητικότητας

  • η ενίσχυση της ταυτότητας και της προσβασιμότητας στη πόλη, εξασφαλίζοντας κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων

  • η προστασία των περιοχών κατοικίας από οχλήσεις

  • η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας για μετακινήσεις και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου

  • η αύξηση του ποσοστού χρήσης ποδηλάτου και πεζής μετακίνησης

  • η μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων

  • η διασφάλιση της απρόσκοπτης και ασφαλούς μετακίνησης όλων των ατόμων χωρίς διακρίσεις, με έμφαση στα ζητήματα κινητικότητας Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΕΑ) και Ατόμων με Μειωμένη Κινητικότητα (ΑΜΚ)

  • η ενίσχυση της συμμετοχικότητας και της δημοκρατικότητας στη λήψη αποφάσεων για τα θέματα οργάνωσης του αστικού χώρου και της κινητικότητας στην πόλη

  • να πραγματοποιηθούν οι ενέργειες για το συνολικό σχεδιασμό αστικής κινητικότητας, ο οποίος θα αντιμετωπίζει και θα ρυθμίζει στο σύνολο της πόλης τις κυκλοφοριακές ροές, τη στάθμευση και θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για στροφή των πολιτών σε εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Μια τέτοια μελέτη θα πρέπει να λάβει υπόψη της, υπερτοπικής σημασίας προορισμούς που είναι χωροθετημένοι στα όρια της πόλης, όπως είναι το νοσοκομείο, οι αθλητικές εγκαταστάσεις κ.α., ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στις εξόδους της πόλης στο Εθνικό–Υπεραστικό δίκτυο

  • η εφαρμογή Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στις κεντρικές περιοχές όπου υπάρχει έντονο πρόβλημα στάθμευσης

  • η βελτίωση της ποιότητας των υφιστάμενων πεζοδρομίων, προκειμένου να επικρατήσει η επιλογή του περπατήματος στην πόλη, ιδίως από άτομα μειωμένης κινητικότητας (π.χ. άτομα τρίτης ηλικίας, με έντονα προβλήματα προσβασιμότητας)

  • να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών, να αναδειχτεί η ιστορία, η αρχιτεκτονική και πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, καθώς και οι χώροι πρασίνου και αναψυχής


Ο Δήμαρχος Δ. Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής σε δήλωσή του επισήμανε: ‘Το στρατηγικό αυτό σχέδιο αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για το Δήμο μας και αποσκοπεί να συμβάλλει στην κάλυψη των αναγκών για την κινητικότητα και μεταφορά, ανθρώπων και αγαθών βάση την αρχή της βιώσιμης ανάπτυξης με τελικό στόχο την διασφάλιση της καλύτερης ποιότητας ζωής των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.

2 σχόλια:

  1. ΄Ωρες-ώρες πραγματικά, έχετε μεγάλη πλάκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικα ειναι να γελας.
    Σοβαρα τωρα?
    Βιωσιμη αστικη κινητικοτητα? Μειωση αεριων ρυπων? Οδικη ασφαλεια? Ενισχυση ελκυστικοτητας και ποιοτητας αστικου περιβαλλοντος? Ποιοτητα ζωης? Προστασια περιοχων κατοικιας απο οχλησεις? Απροσκοπτη και ασφαλης μετακινηση?
    Σοβαρα τωρα?
    Για εξηγηστε μας...π.χ. σε μια πολη σαν την Ιτεα με μια ρυπογονα εταιρια ΤΟΣΟ κοντα στον αστικο ιστο, που οχι μονο ρυπαινει, οχι μονο προκαλει καθημερινα οχλησεις στον αστικο ιστο, αλλα εχει και δεκαδες φορτηγα τιγκα γεματα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ να χρησιμοποιουν τον οδικο αξονα, να καταπονουν τον οδικο αξονα και να σκεφτεσαι να μετακινηθεις φοβουμενος τί κονβόι θα συναντησεις μπροστα σου.
    Ουτε μεχρι τον Αγιο Μηνα δεν θες να πας.
    Τί ασφαλης μετακινηση και κουραφεξαλα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή