Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021

ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ Η ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ - "ανέκρουσε πρύμνα" ο Όμιλος Κυριακούλη

Είμαστε έτοιμοι!...

"Χάσαμε τον Κυριακούλη. Στοπ"

  Κυριακούλη ακούν και Κυριακούλη δεν βλέπουν στο ΤΑΙΠΕΔ.  Όπως είναι γνωστό, ο διαγωνισμός για να περάσει η διαχείριση της Μαρίνας Ιτέας σε ιδιώτη, είχε ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2019 και το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδος, μας διαβεβαίωνε στις 28 Σεπτεμβρίου 2020, ότι βρισκόμαστε πλέον στην φάση της υπογραφής της συμβάσεως.  Η οποία σύμβαση προέβλεπε, εκτός από την καταβολή ενοικίου και την υποχρέωση του αναδόχου να επισκευάσει τις υπάρχουσες (υπό κατάρρευση) πάγιες εγκαταστάσεις, να κατασκευάσει επίσης και τις προβλεπόμενες από την σύμβαση και απαραίτητες εντός της Μαρίνας. Σύμφωνα όμως με τα από μηνός δημοσιεύματα εφημερίδων οικονομικο-επιχειρηματικών ενδιαφερόντων, ο Όμιλος Κυριακούλη απέσυρε το ενδιαφέρον του για την επί συμβάσει απόκτηση των δικαιωμάτων εκμεταλλεύσεως της Μαρίνας (το 2020 ήταν ζημιογόνο για τον Όμιλο).

  Το ΤΑΙΠΕΔ είχε αναγκαστικά αποδεχθεί την μοναδική υποψηφιότητα του Ομίλου Κυριακούλη (yachting) και επιθυμούσε το δυνατόν γρηγορότερο ενυπόγραφο "κλείσιμο" της διαδικασίας, με την οποία θα γινόταν η μεταβίβαση των δικαιωμάτων εκμεταλλεύσεως της Μαρίνας για 35 (τριάντα πέντε) έτη.

  Όμως η "Κυριακούλης" με διάφορες δικαιολογίες και προσχώματα, δεν προχωρούσε στην διαδικασία της υπογραφής της συμβάσεως. Και η τελευταία ενημέρωση από το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδος, ήταν τον Σεπτέμβριο του 2020, οπότε και είχε ζητηθεί εκ μέρους της εταιρείας, η (4η;) ολιγόμηνη παράταση για την οριστική "τακτοποίηση" του ζητήματος. Μάλιστα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα (μετά από μια νέα παράταση), το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδος με ανακοίνωση της Προέδρου του, είχε διατυπώσει την θέση του Ταμείου, ότι δεν προβαίνει σε επισκευές των παγίων εγκαταστάσεων της Μαρίνας (υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, πυρασφάλεια κ.λ.π.), εν όψει της ελεύσεως του νέου εκμεταλλευτή.

Έκτοτε αναζητείται.  Σύμφωνα μάλιστα με τις πληροφορίες μας, το ΤΑΙΠΕΔ σχεδόν παρακαλούσε την "Κυριακούλης" να αναλάβει την Μαρίνα, έναντι ευτελούς ενοικίου και με τα επισκευαστικά και κατασκευαστικά έργα εντός της, να πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την κρίση και την εκτίμηση της εταιρείας και όχι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της προς υπογραφήν συμβάσεως.  Δηλαδή, τα προβλεπόμενα 2,4 εκ.ευρώ στην σύμβαση για επισκευές/κατασκευές, θα ήταν δυνατόν να γίνουν κάποιες χιλιάδες ευρώ.

Όλες όμως αυτές οι ...λεπτομέρειες,  θα πρέπει να εγκριθούν από την Λιμενική Επιτροπή.  Και αυτό δεν είναι και τόσον εύκολο, όσον και "διαλλακτική" να επιθυμεί να είναι η εν λόγω Επιτροπή.  Ας μην λησμονούμε ότι εκτός από την ελληνική νομοθεσία, υπάρχει και το "diaygeia" και πλέον η κρυφίως παραχώρηση της Μαρίνας, με τοιούτου "επιπέδου" όρους, δεν θα είναι δυνατόν να συμβεί. Τουλάχιστον δίχως συνέπειες.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι : 

- Η Μαρίνα Ιτέας ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και η διαχείρισή της, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδος (Λάρισα).  Συνεπώς, η Τοπική Κοινότητα Ιτέας και ο Δήμος Δελφών (η τοπική αυτοδιοίκηση δηλαδή), δεν έχουν καμμία δυνατότητα παρεμβάσεων στον έλεγχο των ενεργειών της Λιμενικής Επιτροπής και βεβαίως στην διαχείριση του χώρου ελέγχου του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδος, χώρο στον οποίον ανήκει και η Μαρίνα.

- Η Μαρίνα δεν διαθέτει ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (δεν προβλέφθηκε και δεν υπάρχει αντίστοιχη ΜΠΕ).

- Είναι μικρής χωρητικότητος, με 136 θέσεις για μικρά σκάφη τουρισμού και αλιείας και με 35 θέσεις για εναπόθεση-στάθμευση εκτός θαλάσσης. Αντίστοιχα η Μαρίνα Αλίμου έχει χωρητικότητα 930 σκαφών και αυτή της Κερκύρας, 1.235 σκαφών.

- Τέλος θα πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν ότι, ενδεχόμενες επενδύσεις ή ανακαινίσεις επιχειρήσεων στο παραλιακό μέτωπο της Ιτέας με αντικείμενα τον τουρισμό, την εστίαση, την αναψυχή, την τροφοδοσία κ.λ.π., θα ανασταλούν, λόγω της μη λειτουργίας της Μαρίνας.  Και εάν αυτό συνδυασθεί με το ήδη παρατεταμένο  "κλείσιμο" του Ισθμού της Κορίνθου, τότε είναι σίγουρο ότι η Μαρίνα μας θα παραμείνει ως χώρος εκδηλώσεων και ...περιπάτου, για αρκετό χρονικό διάστημα. 

Κατά πάσα πιθανότητα (σχεδόν σίγουρο), ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Μαρίνας Ιτέας και η αναδοχή-εκμετάλλευσή της από τον Όμιλο Κυριακούλη, έχει κηρυχθεί άγονος.  Οπότε, θα επαναπροκηρυχθεί(;), με τις διαδικασίες να "τρέχουν" (και να μην φθάνουν...), προσδοκώντας να επαναληφθεί η δημοπράτηση αμέσως μετά από ένα ...12μηνο!

"Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα κι ο Κοντός" : Ελληνική κωμωδία... 


10 σχόλια:

  1. Ρε γαμωτο και γω νόμιζα ότι προχθές γινόταν το πάρτυ της ανάπτυξης στην Ιτέα...τόσα βεγγαλικά είχαμε να δούμε από εποχή ΠΑΣΟΚ... Καλοφαγωτο το άρτον και θέαμα αγαπητοί μου σκαλιστές... Αυτή η προεδραρα του ΛΤ τι λέει τώρα,πουθελε και λιμάνι εισόδου την ιτιά...έλεος με την ασχετοσύνη τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τελικά αυτός ο Μπούγας δύο χρόνια τώρα τίποτα, απολύτως τίποτα δεν μπορεί να πετύχει. Μετά τις παταγωδεις αποτυχίες με το ΤΕΙ, το νοσοκομείο, τον Διαγώνιο οδικό άξονα, την ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Πελοπόννησο, το λιμάνι της Ιτέας, την άρδευση του Ελαιώνα ήρθε τώρα και η Μαρίνα... Από δελτία τύπου, γραβάτα και φωτογραφίες όμως πάει πρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λόγο ανικανότητος διαχειρίσεως και συντηρήσεως από την κατασκευή της μέχρι σήμερα, οι πολιτικά τοποθετημένοι διευθυντές, εγκατέλειψαν στη τύχη του,το στολίδι της όμορφης πόλεως μας με αποτέλεσμα την κατάρρευση και την απαξίωση,
    και οι σημερινοί φωστήρες ψάχνουν "χαζούς" επιχειρηματίες να την ξεφορτωθούν.
    Η σημερινή τριτοκοσμική της εικόνα είναι απαράδεκτη και διερωτώμεθα δεν ντρέπονται οι των γραφείων υπεύθυνοι από Αθήνα - Λάρισα - Λαμία - Ιτεα .
    Η μαρίνα δεν έχει επενδυτικό ενδιαφέρον διότι¨
    1. Η Ιτέα δεν είναι προορισμός
    2. Δεν έχει εξειδικευμένη τεχνική υποστήριξη
    3. Δεν διαθέτει μεγάλο χερσαίο χώρο
    4. Είναι σχετικά μικρού μεγέθους, και μάλλον για ιστιοπλοικα
    σκάφη τα οποία δεν αφήνουν σοβαρά έσοδα.
    Κρίμα για την εγκατάλειψη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. οσο ειναι κλειστος ο ισθμος κανενας δεν θα παρει τη μαρινα δεν βλεπω ομως να ιδρωνει το αυτι κανενος δημαρχοι βουλευτης περιφερεια απο αλλους νομους ασχολουνται περισσοτερο
    η ιτεα στα χειροτερα της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά όλα αυτά που λέτε , αλλά όταν έρχεται η ώρα της κάλπης , γιατί τα ξεχνάτε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με καμπούρα είναι όλοι τους μάλλον από τις πολλές σκέψεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα μέλη του συμβουλίου του λιμενικου ταμείου είναι τσακωμένα και εστειλαν υπάλληλο συνεργαζόμενης εταιρίας να καταθέσει στεφάνι στην Αγκάλη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλό είναι κάποιος πρώην αυτοδιοικητικός 70+ ετών να ασχοληθεί μόνο με το ψάρεμα και τα εγγόνια του και να σταματήσει επιτέλους να προωθεί πρόσωπα ακατάλληλα για νευραλγικές θέσεις. Πρέπει να καταλάβει πως τελείωσε από τις επιλογές του του 2010 και 2014.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ?? ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΑΝΕ ΑΦΟΥ ΕΚΑΝΕ ΠΙΣΩ Ο ΜΕΙΟΔΟΤΗΣ ??? ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΕΛΕΓΞΕΙ ΑΥΤΟ ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή