Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2016

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΣΣΑ (άρθρο)

ΟΧΙ στο κυκλοφοριακό, είπε σύσσωμη η τοπική κοινωνία…..
Του Νίκου Δρόλαπα


ΚΑΝΕΝΑ περιθώριο δεν άφησαν στον κ. Δήμαρχο Δελφών να υλοποιήσει την αλλοπρόσαλλη κυκλοφοριακή μελέτη που έφερε σε δημόσια διαβούλευση.
Όλοι οι κάτοικοι της Άμφισσας, αλλά και εκπρόσωποι φορέων και Δημοτικών παρατάξεων, με εξαίρεση 2-3 ωφελούμενους, είπαν ένα μεγάλο ΟΧΙ στο κυκλοφοριακό, που σε περίπτωση ακόμη και δοκιμαστικής εφαρμογής του, θα αναποδογύριζε την Άμφισσα.
Πολλά και τα δημοσιεύματα και οι δηλώσεις, στη τοπική εφημερίδα και τις ιστοσελίδες, που απεικόνισαν το ανοσιούργημα που σχεδίαζαν οι γνωστοί κύκλοι, σε βάρος της πόλης, με πιο χαρακτηριστικά : « Αν αγαπάτε πραγματικά τη πόλη μας », « Μη χαλάσετε τη πόλη μας », « Ακούστε τη πλειοψηφία », « όχι στα θέλω μιας μικρής ομάδας επαγγελματιών », « θα φέρει ένα ισχυρό ‘’σόκ’’ στους μόνιμους κατοίκους », « οι καταστηματάρχες εκφράζουν την απογοήτευσή τους », « η μελέτη εντείνει το κυκλοφοριακό και δεν το λύνει », « συνεχίζετε τα λάθη των προηγούμενων » και άλλα…
Αυτά είναι μερικά από αυτά που δημοσιεύθηκαν ή ακούσθηκαν.
Την ίδια βαρύτητα όμως είχαν και αυτά που δεν ακούσθηκαν…, όπως ήταν η εκκωφαντική σιωπή του εκπροσώπου του Ινστιτούτου Μεταφορών ( ΙΜΕΤ ), που δεν είπε λέξη με όσα άκουσε από τη θεμελιωμένη κριτική και τις επισημάνσεις των κατοίκων και επαγγελματιών της πόλης. Το γεγονός δε αυτό, ότι δηλαδή, δεν πήρε ούτε μία φορά τον λόγο, έχει βαρύνουσα σημασία, διότι, δεν αποπειράθηκε να υπερασπισθεί τη προτεινόμενη κυκλοφοριακή μελέτη ούτε κατ΄ ελάχιστον και είναι προς τιμή του !
Ανεφάρμοστο, προβληματικό και με την βαριά σκιά της σκοπιμότητας των συμφερόντων, παγώνει το χρόνο και τον γυρίζει πολύ πίσω. Το μήνυμα που πρέπει να πήρε ο Δήμαρχος είναι ότι πρέπει να ακούει περισσότερο τους Δημότες και λιγότερο τους φανερούς και κρυφούς υποβολείς, ιδίως εκείνους που τον συνδέουν με την αυτοδιοικητική του καταγωγή.
Ας γυρίσει πλευρό. Ίσως δει τη πόλη από την ενδεδειγμένη οπτική γωνία, αποκομμένη από τα απολιθώματα του παρελθόντος και τα συγγενικά, φιλικά και πελατειακά συμφέροντα. Έτσι , ίσως πάμε λίγο ψηλότερα….
Απόφαση χρειάζεται, για αλλαγή πορείας.
Αν όμως πιστεύει και σέβεται τις διαβουλεύσεις, που τόσο συχνά επικαλείται, οφείλει να εγκαταλείψει κάθε σκέψη εφαρμογής αυτής της κυκλοφοριακής μελέτης και κυρίως να μην επιδιώξει να την εφαρμόσει πιλοτικά , όπως λέει, γιατί αυτό θα είναι ύπουλο κτύπημα στη πόλη, στους Δημότες και τους Επαγγελματίες. Γιατί αυτές οι ενέργειες, έρχονται σε κακοήθη ασυμφωνία με τη Λογική.
Με λίγη μέριμνα, το υπάρχον κυκλοφοριακό, με απλές κινήσεις θα είχε βελτιωθεί ώστε να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος, ούτε κάποια διαπιστωμένη παραδοχή που να συνηγορεί γι αυτές τις απερίγραπτες ανατροπές.
Είναι δυνατόν ; Πρέπει, οπωσδήποτε, να καταργηθεί η κεντρική αρτηρία της οδού Γιαγτζή και να διοχετευθεί η κυκλοφορία σε στενά σοκάκια, που οδηγούν μόνο σε κυκλοφοριακή παράλυση, επειδή αυτό αποτελεί προεκλογική υπόσχεση του Δημάρχου προς τους φίλους του ; Και ποιες από τις υποσχέσεις του έχει κρατήσει ;
Τότε που τα έλεγε αυτά, έλεγε και διάφορα άλλα, γιατί, ούτε και ο ίδιος πίστευε ότι θα γινόταν Δήμαρχος….
Αν έχει σκοπό να δουλέψει για τη πόλη και τη καθημερινότητα που μαστίζει τους Δημότες, είναι πολλά αυτά που πρέπει να κάνει, ακόμη και στο κυκλοφοριακό για να λυθούν τα όποια προβλήματα, απλά, με ρυθμίσεις μικρής κλίμακας. Μέσα, αλλά και έξω από το …ιστορικό κέντρο.
Βασικοί δρόμοι δεν έχουν οδική σήμανση. Πώς θα πάει ο επισκέπτης στη Χάρμαινα και το Κάστρο. Πώς θα πάει στο Νοσοκομείο.
Κάποιοι δρόμοι πρέπει να γίνουν μονόδρομοι, να επεκταθεί η εκ περιτροπής στάθμευση.
Ας ανοίξει τους δρόμους που προβλέπονται από το σχέδιο πόλεως και παραμένουν αδιάνοιχτοι, ας αποδώσει στη κυκλοφορία την βασική οδό Βασιλοπούλου που αποτελεί την Τρίτη κύρια είσοδο της πόλης από Λαμία, οι εκεί ελάχιστες αρχαιότητες που απέμειναν διασώζονται με ένα μικρό γεφυράκι.
Ας σταματήσει να παρεμποδίζει τη τακτοποίηση των δρόμων γύρω από το ΚΤΕΛ Φωκίδας. Εκεί, οι επισκέπτες της πόλης σχηματίζουν τη χειρότερη « πρώτη εντύπωση ».
Ας λάβει μέτρα μείωσης των ταχυτήτων των πάσης φύσεως τροχοφόρων πάνω από 120 χλμ.την ώρα και τους αυτοσχέδιους αγώνες στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, των οδών Σαλώνων, Γιδογιάννου, Σιμοπούλου, Κολοβάτας, Θεμ. Μαυροειδή στο συνοικισμό, όπως ζητούν οι κάτοικοι των περιοχών αυτών, τοποθετώντας σύγχρονους πλαστικούς επιβραδυντές ταχύτητας , ιδιαίτερα μπροστά στις πόρτες των Σχολείων για να μη θρηνήσουμε θύματα, ιδίως, στα Σχολικά συγκροτήματα.
Γιατί ο Δήμαρχος αγνοεί τα συνεχή αιτήματα των Δημοτών, που κατ΄επέκταση αποτελούν και αιτήματα των μικρών μαθητών ;
Μήπως επειδή τα δικά του παιδιά τα μεταφέρει ασφαλώς στις εκπαιδευτικές αυτές εγκαταστάσεις με ίδια μεταφορικά μέσα ;





1 σχόλιο:

  1. ΜΠΟΥΡΔΕΣ !
    ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ !
    ΟΛΟΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΤΙ Ν ΑΛΛΑΞΕΙ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή