Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

ΛΟΓΟΤΥΠΟ ; ΝΑΙ ! ΑΛΛΑ ΠΩΣ ;


Διάλογος, Προβληματισμός.

Αναδημοσιεύουμε μια πάρα πολύ εύστοχη διακρίβωση διαδικτυακού ''φίλου'', όσον αφορά αυτή την δημοσιοποίηση του νέου Λογότυπου του Δήμου Δελφών.
Συμφωνώντας με το σκεπτικό του και επαυξάνοντας την επιχειρηματολογία στα γραφόμενά του, έχουμε να προσθέσουμε την πασιφανή απουσία προβολής και υποστήριξης αυτού του εγχειρήματος, μιας και η περίφημη για το ''έργο'' της Επιτροπή Τουρισμού και Ανάπτυξης του Δήμου μας, έχει προ πολλού παραδώσει τα κλειδιά του Γραφείου της και απλώς περιμένει ''ακρογιαλιστί'', το πλήρωμα του χρόνου για την εμφάνισή της, με ενδυμασία ορκωμοσίας...


*************************************************** 

ΛΟΓΟΤΥΠΟ; ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΠΩΣ;

Είδαμε και το νέο λογότυπο για την προβολή του Δήμου μας και επειδή οι απόψεις έχουν ξεκινήσει να εκφράζονται ας αρχίσω με κάτι κοινότυπο.
Οι γνώμες πάνω στο θέμα, όσο αντικειμενικά σωστές κι αν είναι, δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές σαν τέτοιες είτε από τους εμπλεκόμενους είτε από το ευρύ κοινό αν δεν προέρχονται από κάποιο άτομο αναγνωρίσιμο και με κύρος στον χώρο της διαφήμισης-επικοινωνίας-θεάματος. Αρα η κάθε άποψη που εκφράζεται τώρα –και η δική μου επίσης- έχει εξ ορισμού υποκειμενικό χαρακτήρα και μένει να δικαιωθεί ή να απαξιωθεί μέσα από το πέρασμα του χρόνου και την εξέλιξη των πραγμάτων.

Ο σκοπός ενός λογότυπου είναι να να εντυπωθεί στο μυαλό του θεατή-καταναλωτή-πελάτη, να τον πείσει για την αξία του προϊόντος, και να τον «υποχρεώσει» να το επιλέξει ανάμεσα από άλλα ανταγωνιστικά προϊόντα δημιουργώντας πρωτότυπα ερεθίσματα και συναισθήματα.
Στην συγκεκριμένη προσπάθεια του Δήμου αποτυπώνεται η θέληση να γίνει για τον τόπο ένα rebranding (επαναπροσδιορισμός της προβολής ένος brand name ) μέσα από πιο σύγχρονες μεθόδους και στοχευμένες στρατηγικές (ένα μεγάλο ερωτηματικό σχετικά με το στοχευμένες στρατηγικές).

Όμως κάθε παρόμοια προσπάθεια είναι καταδικασμένη να αποτύχει αν δεν συνοδεύεται από παράλληλες δράσεις πακέτου. Δηλαδή χρήση του διαδικτύου με προβολή σύντομων βίντεο στο youtube ή σε ταξιδιωτικούς τόπους όπως πχ το travelchannel. Προβολή σποτ σε τηλεοπτικούς σταθμούς ξένων χωρών. Προβολή του λογότυπου μαζί με αφίσες-φωτογραφίες-πληροφορίες σε διαφημιστικά σταντ μεγαλουπόλεων του εξωτερικού σε πλατείες, εμπορικά κέντρα, σταθμούς του μετρό, αεροδρόμια, κλπ. Προβολή του σε μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις –εννοείται με την κατάλληλη υποστήριξη.

Αν προορισμός του λογότυπου είναι να κυκλοφορίσει με δελτία τύπου στα τοπικά ΜΜΕ ή τον τύπο της Ελλάδας γενικότερα, να εμφανίζεται απλά στον ιστοχώρο του Δήμου ή να μπαίνει σε αφίσες και φωτογραφίες, όταν γίνονται κάποιες εκδηλώσεις, για εσωτερική και μόνο κατανάλωση τότε πάλι μιλάμε για μια αποτυχημένη προσπάθεια.

Συδυαστικά με τα παραπάνω προκύπτουν τα ερωτήματα:
- Μπορεί μια λεπτομέρεια αρχαίας κολώνας -από μόνη της-να καταστήσει το brand «Δελφοί» περισσότερο αναγνωρίσιμο απ’ ότι το ίδιο το όνομα Δελφοί ή οι κολώνες της Θόλου ή ο ναός του Απόλλωνα;
- Μπορεί μια φωτογραφία με ελιές -από μόνη της- να δημιουργίσει εντονότερο ενδιαφέρον και αύξηση των εξαγωγών για τις ελιές Αμφίσσης σε σχέση με το brand «Ελιές Καλαμών»;
- Μπορεί μια φωτογραφία θαλασσινού νερού –από μόνη της- να προκαλέσει τουριστικό ενδιαφέρον ισοδύναμο με άλλα brand names όπως Πλαταμώνας, Λευκάδα, Γύθειο ή να συμβάλλει σε μια, οποιαδήποτε, αύξηση των επισκεπτών;
- Μπορεί η φωτογραφία του Γαλαξιδιού –από μόνη της- να αυξήσει το τουριστικό ρεύμα σε σχέση με προορισμούς όπως η Υδρα, η Μονεμβασιά ή τα Χανιά;
- Μπορεί μια φωτογραφία με χιόνια –από μόνη της- να φέρει και ξένους χιονοδρόμους στο ΧΚΠ όπως συμβαίνει με το Μπάνσκο της βαλκανικής γειτονιάς μας;
Αλλα σημαντικά ερώτηματα είναι :
-Ανήκει στις συμβατικές υποχρεώσεις, βάσει συμβολαίου, της εταιρείας που έφτιαξε το λογότυπο να κάνει και την περεταίρω στοχευμένη προβολή του (και προβολή του τόπου) με τους τρόπους που αναφέρω πιο πάνω ή και με άλλα επαγγελματικά μέσα που πιθανόν να μην γνωρίζω;
-Αν δεν έχει ζητηθεί αυτό, υπάρχει η πρόβλεψη από τον Δήμο να κάνει με άλλους τρόπους ή με δικά του μέσα μια ανάλογη συστηματική προώθηση του λογότυπου στην διεθνή αγορά;
Και τελευταίο ερώτημα που βάζει σε δεύτερη μοίρα όσα γράφτηκαν νωρίτερα :
- Πως είναι δυνατόν μια Δημοτική αρχή της οποίας η θητεία λήγει σε λίγες μέρες να δεσμεύει το νέο Δημοτικό συμβούλιο και τον νέο Δήμαρχο για κάτι τόσο σοβαρό όπως η τουριστική προβολή του τόπου από την οποία εξαρτάται άμεσα η επιβίωση της πλειοψηφίας των δημοτών και έμμεσα ή ζωή των υπολοίπων.

Ισως ο Κύριος Παναγιωτόπουλος θα έπρεπε να πάρει θέση σχετικά με το λογότυπο, όχι για την αισθητική ή για την πληρότητα των ενεργειών προβολής αλλά για την χρονική στιγμή που αυτό ανακοινώνεται από την απερχόμενη Δημοτική αρχή και να ζητήσει το δικαίωμα να προχωρήσει σε, άνευ κόστους, αλλαγές-συμπληρώσεις αν αυτές κριθούν αναγκαίες μετά την ανάληψη καθηκόντων του νέου Δημοτικού συμβουλίου και του ιδίου.
(Γιάννης Χριστόπουλος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου