Μετά από την "κυκλοφορία" ενός κειμένου ως απολογισμού πεπραγμένων του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδος για το 2021 (εντός του οποίου συμπεριλαμβάνονται έργα, σκέψεις και μελέτες της τελευταίας και της επομένης 15ετίας), υπήρξε αντίδραση από μέλη της προηγουμένης Λιμενικής Επιτροπής, ειδικά για το θέμα (πρόβλημα) της Μαρίνας. Την σχετική επιστολή τους, αναδημοσιεύουμε κι εμείς, σημειώνοντας όμως ότι, το ζητούμενο δεν είναι η προβολή μιάς πολιτικής, κομματικής ή ιδεολογικής αντιπαραθέσεως, αλλά η όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών μας, για το μεγάλο πρόβλημα της Μαρίνας Ιτέας.
ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ… ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Πριν λίγο χρόνο, γίναμε κοινωνοί της δεύτερης διαγωνιστικής διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Μαρίνας Ιτέας. Φυσικά είχαν προηγηθεί πλείστα κωμικοτραγικά, με τα παράνομα δίμηνα την παίρνει δεν την παίρνει ο όμιλος Κυριακούλη. Στο τέλος, μετά από δύο χρόνια φαγούρα, η ελπίδα για όσους πουλούσαν σανό, στο όνομα αξιοποίησης ΤΑΙΠΕΔ, εξατμίστηκε.
Έτσι έμεινε άλλη μια φορά η Μαρίνα στα αζήτητα, με παραπέρα απαξίωση των εγκαταστάσεων της, των προσπαθειών επισκευής συντήρησης των προηγούμενων Λιμ. Επιτροπών, αλλά και επιπλέον με κατασπαταλημένα τα αποθεματικά του Λιμενικού Ταμείου (έκατοντάδες χιλιάδες ευρώ) σε… φρουφρού και αρώματα! Αποδείχτηκε πως οι σημερινοί υπεύθυνοι, Βουλευτής, μέλη Λιμενικής Επιτροπής, κτλ ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν για κάτι άλλο εκτός από το ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ – ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΟ μέρος, και μέσα από το ξεφόρτωμα της Μαρίνας με οποιονδήποτε τρόπο και τίμημα. Ουδέποτε κάθισαν να σκεφτούν να συζητήσουν, να μάθουν από όσους ασχολήθηκαν η «ασχολούνται στην πιάτσα». Φωτό, πομπώδη δημοσιεύματα, αναθέσεις, πούλημα ελπίδας. Κρίμα για τον τόπο και τις επιχειρήσεις εστίασης που επένδυσαν στην αξιοποίηση της Μαρίνας!Συγχρόνως η απαξίωση λειτουργίας της Διώρυγας Κορίνθου με ζημιά για το σύνολο των θαλάσσιων πόλεων του Κορινθιακού, χωρίς κυβερνητικοί δήμαρχοι, βουλευτές, περιφερειακοί και Λιμενικά Ταμεία να αντιδρούν, μεγαλώνουν το πρόβλημα.
Κάτι ακόμη διαχρονικό και καθόλου εκπληκτικό...
Στην Ιτέα, υπάρχει το παράδοξο, η απαξίωση συνολικά της πόλης από την συμπολίτευση του Δήμου με την σύμφωνη στάση σύσσωμης της αντιπολίτευσης .
Το μέλλον της Ιτέας κατά την ταπεινή μας άποψη είναι συνυφασμένο με την θαλάσσια ζώνη, άρα με τον θαλάσσιο τουρισμό. Η Ιτέα δεν είναι απλά η θαλάσσια δίοδος των Δελφών αλλά η μοίρα της είναι δεμένη με την δική της αυτόνομη πορεία σαν τόπος προορισμού. Αν αυτό δεν αναδειχτεί, δεν δουλευτεί κρατείστε μικρό καλάθι.
Φυσικά δεν είναι η Άμφισσα αυτή που στραγγαλίζει τις δυνατότητες της περιοχής καθόσον το συμφέρον και αυτής περνάει σε σημαντικό βαθμό από την Ιτέα, από το λιμάνι, την Μαρίνα από την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αλλά και από το «βάθος» που θα δοθεί ώστε να συμπληρωθεί ένα πλούσιο περιηγητικό πακέτο. Η Ιτέα έχει και μπορεί με σωστή προώθηση να προσελκύσει επισκέπτες. Οι δε σκαφάτοι δεν έρχονται μόνο για τους Δελφούς. Τους νοιάζουν και οι παραλίες, το καλό ψάρι, η τοπική κουζίνα, το βουνό, η διασκέδαση.
Με αυτές τις σκέψεις προσπαθήσαμε στην προηγούμενη Λιμ. Επιτροπή να αναδείξουμε την Μαρίνα Ιτέας, παρά τα προβλήματα και τις κακοτεχνίες-ελλείψεις- που την συνόδευαν.
Αμέσως, καταφύγαμε στην αυτόνομη προβολή της Μαρίνας και της περιοχής. Ποιος τρόπος είναι ο ποιο κατάλληλος; Μα η συμμετοχή σε εξειδικευμένες εκθέσεις θαλάσσιου τουρισμού, ο προσεταιρισμός ομίλων και συλλόγων θαλάσσιας αναψυχής, η παρουσίαση της περιοχής στα πλαίσια του γενικότερου καμβά του Δήμου μας.
Σε ένα χρόνο συμμετείχαμε σε τρεις εκθέσεις. (όσοι μας βοήθησαν έχουν αναφερθεί σε παλαιότερες αναρτήσεις) .
Η κορυφαία έκθεση στον Άλιμο απέφερε και τα πρώτα κέρδη. Παράλληλα με συναντήσεις με φορείς του θαλάσσιου τουρισμού, προχωρήσαμε στην βελτίωση των υποδομών της μαρίνας οι οποίες είχαν παραμεληθεί για διάφορους λόγους.
Επιδιορθώθηκαν 64 πίλαρ ρεύματος, παροχές νερού, υπόγειο σύστημα ύδρευσης-άρδευσης, ελέγχθηκε και επιδιορθώθηκε το ηλεκτρικό δίκτυο ανοίχτηκαν και έγιναν λειτουργικά τα WC και τα ντους, ελέγχθηκε το σύστημα πυρόσβεσης, πυκνώθηκαν οι δέστρες, εξασφαλίστηκαν πρόσθετα 124.000 ευρώ για φωτισμό (παραλία Μαϊάμι) κτλ. Όλα αυτά με ελάχιστα χρήματα, (με βοήθεια και ομάδας φίλων συντοπιτών).
Οι συναντήσεις στις εκθέσεις θαλάσσιου τουρισμού απέδωσαν τα μέγιστα. Οι 140 2μεροι επισκέπτες (Νοέμβρης 2018) ήταν η αρχή. Η συνέχεια δε άκρως ενθαρρυντική. Ας μας επιτραπεί να παρατεθούν επίσημα στοιχεία και φωτογραφικό υλικό καθόσον μια φωτογραφία χίλιες λέξεις – αρκεί να την τυπώσεις-!.
Έχουμε με την σειρά.
Φωτό 1. Το φυλλάδιο της Λιμ. Επιτροπής που μοιραζόταν στις εκθέσεις.
Φωτό 2. Παρουσίαση της Μαρίνας Ιτέας σε ειδική εκδήλωση στην έκθεση NATEX από κοινού με ΟΦΣΕ στο Φάληρο, σε πλήθος επισκεπτών.
Φωτό 3. Επίσκεψη 140 μελών του Ο.Φ.Σ.Ε στην Ιτέα και εξόρμηση στη Γκιώνα.
Φώτο 4. συνάντηση με ΕΝΤΕΡΠΡΑΙΣ για αξιοποίηση των 17 στρεμμάτων κ Γαλλικών Μόλων, άλλα και για άλλα θέματα που ευνοούσαν την ανάπτυξη στην περιοχή.
Φώτο 5. Επιστολή προς την εταιρία Διώρυγα Κορίνθου για έκπτωση στα τέλη διέλευσης του Ισθμού σε σκάφη με προορισμό την Ιτέα. Πετύχαμε έκπτωση 50%. Και το σημαντικότερο; Θετική πρόταση συνεργασίας με ΣΙΤΕΣΑΠ (των 2.500 επαγγελματικών σκαφών).
Επίσης έγινε συζήτηση για δημιουργία διεθνούς camper spot.
Τέλος ζητήσαμε από Υπουργείο να προκηρυχτεί θέση υπαλλήλου Γενικών καθηκόντων, -συμπληρωματικά με κ. Ν. Γιογάκη για δεύτερο διοικητικό υπάλληλο, ώστε οι υπηρεσία παροχών- καθαριότητας να είναι συνεχής. Το πετύχαμε μέσω ΑΣΕΠ.
ΕΥΛΟΓΟ ΕΡΩΤΗΜΑ. Τι έγιναν όλα αυτά;
Όλα τέλειωσαν με την πρώτη άστοχη δήλωση του νέου και άπειρου(;;;) βουλευτή της ΝΔ περί ιδιωτικοποίησης της Μαρίνας. Μα οι ιστιοπλόοι(ΣΙΤΕΣΑΠ) αυτό ακριβώς ήθελαν να αποφύγουν -στην μαρίνα Αλίμου. Τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης και της αύξησης των τελών εκεί! Εμείς σε αυτό στηριχτήκαμε αν κ η μαρίνα Ιτέας δεν είναι στη ρότα για Αιγαίο και Ιόνιο. ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΦΈΛΕΙΑ» της σημερινής Λιμ Επιτροπής ας μην επεκταθούμε, αλλά να θυμίσουμε τον πόλεμο από Δημοτικές Παρατάξεις, δημοτικούς συμβούλους, ΜΜΕ, την τωρινή τους αφλογιστία , το ψέμα την ανικανότητα. Αυτά επί του παρόντος. Κάτι ακόμη. Όσο «αεράτη» και αν προσπαθούν κάποιοι να παρουσιάσουν την υπόθεση «ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑ» ας γνωρίζουν πως μόνο τα βαμπίρ δεν αφήνουν είδωλο στον καθρέπτη. Όλα τα άλλα αφήνουν στίγμα σε όσους ψάξουν…
Υ.Γ.1 Ευχαριστούμε όλα τα μέλη της τότε λιμ. Επιτροπής, την υπάλληλο και τους φίλους που βοήθησαν στο σύντομο (2 έτη) ταξίδι.
Υ.Γ.2 Επισυνάπτουμε την πρόταση του Λιμενικού Ταμείου προς την Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. με τις δελεαστικές προτάσεις για ελλιμενισμό σκαφών, αλλά κυρίως για την εναπόθεση των στον χερσαίο χώρο της μαρίνας.
Καϊμάρας Νικόλαος πρ. Πρόεδρος Λιμ. Ταμείου Ν. Φωκίδας
Ζαχαριά Βασιλική πρ. μέλος
Βανδώρος Χρήστος πρ. μέλος
---------------------------------------------------------------
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ιτέα 6-05-2019
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & Αριθμ. πρωτ.:450
ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ
Ταχ/κή Δ/νση : Ιτέα ΠΡΟΣ:
Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π
Ταχ.Κώδικας : 332 00 Σύνδεσμος ιδιοκτητών
Πληροφορίες : Χρ. Βανδώρος τουριστικών επ/κων σκαφών
Τηλέφωνο : 2265032279 άνευ πληρώματος
FAX : 2265034679 info@sitesap.gr
e-mail: limenikotameiofokidas Υπόψη κας Ε. Βρυώνη
@gmail.com
2) xvand54@gmail.com
ΘΕΜΑ: «Ενημέρωση – παρουσίαση Μαρίνας Ιτέας »
ΣΧΕΤ.:
Κυρία Ε. Βρυώνη
Κύριοι του ΔΣ του Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π
Η Μαρίνα Τουριστικών Σκαφών Ιτέας βρίσκεται στο Ν. Φωκίδας, σε κοντινή απόσταση από τον σημαντικό αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και το παραδοσιακό Γαλαξίδι.
Έχει πλεονεκτική χωροταξική θέση, καθώς μπορεί να αποτελέσει σταθμό κατά τη διέλευση σκαφών από το Αιγαίο στο Ιόνιο Πέλαγος μέσω της διώρυγας της Κορίνθου, όπως επίσης και σημαντικό τουριστικό και αναπτυξιακό πόλο στη λεγόμενη Ζώνη Ναυσιπλοΐας Αναψυχής του Κορινθιακού Κόλπου.
H Μαρίνα διαθέτει 250 θέσεις ελλιμενισμού μικρών-μεσαίων σκαφών ή 146 θέσεις σκαφών άνω των 10 μ. και 60 θέσεις εναπόθεσης σκαφών στην ξηρά. Παρέχει ρεύμα, νερό και χώρο για εξειδικευμένες επισκευές σκαφών.
Ιδιαίτερα ανταγωνιστικό είναι το τιμολόγιο για τον ελλιμενισμό των σκαφών αλλά κυρίως για την εναπόθεση των στον χερσαίο χώρο της μαρίνας.
Όσον αφορά τις τιμές.
Ο ελλιμενισμός, ακολουθεί την ΚΥΑ 8122.1/29/16.7.2014 .
Η εναπόθεση στον χερσαίο χώρο κατόπιν απόφασης της λιμενικής επιτροπής, ανέρχεται στην λίαν ανταγωνιστική τιμή των 50 Ευρώ ανά μήνα για κάθε σκάφος και 70 ευρώ για τα καταμαράν ανεξάρτητα από το μήκος τους. Η ανέλκυση και καθέλκυση σκαφών γίνεται με γερανό (ιδιώτη) συνολικού τονάζ 80 τόνων το δε αντίτιμο και για ανέλκυση και για καθέλκυση κυμαίνεται από 300 έως 600 ευρώ. (και οι δυο εργασίες - οι βάσεις στήριξης κατόπιν συνεννόησης).
Επιπλέον υπάρχει πιστοποιημένο συνεργείο για κάθε αναγκαία εργασία εφόσον χρειαστεί στο σκάφος όπως μουράβιασμα, αντιοσμωτικά, χρωματίσματα ναυπηγοξυλουργικά κτλ.
Στην χερσαία ζώνη των 24.700 τμ. που περιβάλλει την Μαρίνα, βρίσκονται κτιριακές εγκαταστάσεις πολύ πράσινο και ο φορέας διαχείρισης, το Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας.
Η πόλη της Ιτέας διαθέτει άρτιο ρυμοτομικό, σχέδιο και δίνει στην πόλη και στους επισκέπτες της την αίσθηση της άνεσης και της λειτουργικότητας. Πλατείες και δεντροφυτεμένες αλέες ομορφαίνουν την πόλη και ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει τη βόλτα σε αυτές και προπαντός στην προκυμαία.
Η πόλη έχει την υποδομή και ένα πλέγμα υπηρεσιών: Κέντρο Υγείας, Αστυνομία, Λιμεναρχείο, Πυροσβεστική, Τελωνείο Ταχ. Ταμιευτήριο και 4 τράπεζες.
Πέντε Ξενοδοχεία , πολύ καλά εστιατόρια, μπαρ κτλ. προσφέρουν στους επισκέπτες σύγχρονη και ξεκούραστη διαμονή.
Παραλίες και στις δύο πλευρές της πόλης, όπου μπορεί κανείς να περάσει ώρες απόλαυσης και απόδρασης από την καθημερινότητα. Οι παραλίες "Τροκαντερό" και "Μαϊάμι" βραβευμένες με "Γαλάζιες Σημαίες", συγκεντρώνουν πλήθος λουόμενων όπως και οι παραλίες "Ναυσικά" και "Ευαγγελίστριας".
Είμαστε βέβαιοι ότι η Ιτέα και η Μαρίνα μπορούν να εξυπηρετήσουν τα μέλη του Συνδέσμου σας και θα ήταν χαρά για το Λιμενικό ταμείο αν θα μας επιλέγατε σαν ένα σταθμό στις δραστηριότητες σας. Στην διάθεση σας για κάθε πληροφορία.
Νίκος Καιμάρας
Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου
Ν. Φωκίδας
η αξιοποιηση της μαρινας απο προεκλογικη φωτοβολιδα εγινε προεκλογικο βεγγαλικο και μαλιστα τζουφιο
ΑπάντησηΔιαγραφήδυσκολα τους πιστευει ο κοσμος
Όταν λέτε για εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που κατασπαταληθηκαν μήπως πρέπει να γράψετε λεπτομέρειες γιατί αυτό είναι πολύ σοβαρό. Χωρίς να ρίχνω ευθύνες σε κανένα γιατί λέτε αναλυτικά για τα έργα που κάνατε τότε. Τι ταμείο παραδώσατε και τι υπάρχει σήμερα; Και αν χαλαστηκαν χρήματα τι έργα έγιναν και που κατέληξαν. Για να ξέρει και ο κόσμος τι γίνεται
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΣ ΤΑ ΠΑΓΚΑΚΙΑ ΣΤΟ ΜΩΛΟ ΠΟΥΣΚΟΥΡΙΑΣΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ
Διαγραφή