Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

ΤΙ ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ...


Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

(φωτογραφία : Σωτήρης Κακανάς)
  ''...Ήρθε κι έκατσε δίπλα στον μώλο πρωϊνιάτικα και μας γιόμησε τον ορίζοντα με το κουφάρι του.  Λες και το καλέσαμε, λες και το θέλαμε.  Εμείς εδώ, αλλιώς είμαστε μαθημένοι, αλλιώς μεγαλώσαμε.  Τι τα θέλουμε αυτά τα πράγματα...

  Ξέραμε ότι από τους χίλιους νοματαίους, οι είκοσι θα βρίσκαμε δουλειά και θα μεγαλώναμε τις φαμίλιες μας.  Κάποιος ''δκός'' μας θα νοιαζότανε για το στρατιωτικό, για το προξενιό, για τον διορισμό μας κι όλα θάτανε ταχτοποιημένα.  Κι όσοι αντιδρούσανε, ήσανε εχθροί του τόπου μας.  Έτσι μας λέγανε κι μ' αυτά μάθαμε να ζούμε.  Κι ετούτα εδώ τα πράγματα, μόνο αναστάτωση θα μας φέρουνε.

   Είχε λέει μέσα του, 260 τουρίστες, κάτι βουρλισμένους από τα πέρατα του κόσμου, που κινήσανε με τον παρά τους, να έρθουνε λέει, να δούνε τον Ομφαλό της γης.  ''Le Lyrial'' το λέγανε κι ήτανε ψυχοπαίδι μιας εταιρείας που την λέγανε ''PONANT''.  
Κι εμάς τι μας νοιάζει;...  Κι άλλοι 125, νάναι το πλήρωμά του λέει, για να το κουμαντάρουνε και νάρθει ίσαμε εδώ.  Ώρε τρέλα που κουβαλάει ο κόσμος!...

  Αλλά είχε μαγκιόρο καπετάνιο ετούτο το βαπόρι!  Το κώλωσε με δυο μανούβρες δίπλα στο μώλο κι όταν τούκανε σούζα και φουλάρισε τις προπέλες του, ήρθε κι αντάριασε όλη η θάλασσα!  Σήκωσε όλον τον πάτο του λιμανιού, που μπορεί να ξήλωσε και τις σωλήνες του βιολογικού που περνάνε από εκεί...

   Τι τα θέλουμε όμως εμείς αυτά τα πράγματα...  Δεν μας αφήνουνε στην ησυχία μας, στην βολή μας και στο καπίστρι μας;...  Είμαστε εμείς για ''ανάπτυξη'', ή όπως αλλιώς την λένε;  Κι αν τσαντιστεί το αφεντικό και σηκωθεί και φύγει, τότε, για ποιόν φτιαχτήκανε όλα τούτα στον τόπο μας;... Σε ποιόν θα λογοδοτούν πλέον οι αρχόντοι μας;...
Τι τα θέλουμε εμείς αυτά τα πράγματα...''

4 σχόλια:

  1. ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΚΑΙ ΤΙ ΛΕΦΤΑ ΑΦΗΣΑΝΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με δεδομένα ότι :
      - Δεν ήλθαν Τουριστικά Λεωφορεία από Αθήνα (!) για να μεταφέρουν τους (όποιους) επιβάτες του πλοίου στους Δελφούς
      - Το πλοίο παρέμεινε για 8 ώρες περίπου στο λιμάνι
      - Υπήρξαν πολλοί από αυτούς οι οποίοι περιηγήθηκαν την πόλη για αρκετή ώρα
      Και με υπόθεση ότι ο καθένας από αυτούς ( +το πλήρωμα) εξόδευσε 1 (ένα) ευρώ τουλάχιστον στην αγορά της πόλεως,
      τότε το κέρδος της πόλεως ήταν, τουλάχιστον 300 ευρώ, από εισαγωγή νέου χρήματος. Εάν προσθέσουμε τα ''λιμανιάτικα'', τις προμήθειες οι οποίες έγιναν στο πλοίο και την σχετική διαφήμιση, τότε έχουμε ένα κέρδος τουλάχιστον 500 ευρώ.
      Είναι όμως δυνατόν να κάνουμε και λάθος.
      Όμως, υπήρξε άλλο ''έσοδο'' στην πόλη αυτό το οκτάωρο;
      Εάν ναί, τότε να μην επιτρέψουμε να επανεμφανισθούν κρουαζιερόπλοια στην Ιτέα.
      Φαντάζεσθαι ότι είναι δυνατόν να είναι και έτσι η πραγματικότητα;
      Απλώς για παράδειγμα θα αναφέρουμε, το Κουσάντασι (χωρίς Δελφούς), την Ρόδο (με την Λίνδο), τον Βόλο (χωρίς το Πήλιο) και τέλος το Κατάκωλο (με την Ολυμπία).

      Διαγραφή
    2. Κάνετε λάθος γιατί είναι πάρα πολύ περισσότερα τα έσοδα και μάλιστα από ένα πλοίο που θεωρείται "βάρκα" για τα σύγχρονα δεδομένα της κρουαζιέρας. Λόγω της ΄γεφυρας και κυρίως λόγω του εγκαταλειμμένου λιμανιού πολλά μεγαλύτερα πλοία αποφεύγουν τον προορισμό Ιτέα-Δελφοί και όσα σχετικά μεγάλα πλοία έρχονται μένουν αρόδο γιατί εδώ και 40 χρόνια δεν έγινε τίποτα σε αυτό που ήταν κάποτε το δεύτερο μετά τον Πειραιά λιμάνι κρουαζιέρας. Πέρασε ένας χρόνος από τις εκλογές και το νέο δημοτικό συμβούλιο δεν έχει ασχοληθεί με το θέμα της κρουαζιέρας ούτε δευτερόλεπτο.
      Η Σεγδίτσα και η Στρώμη να πηγαίνουν καλά και όλοι οι άλλοι να πάνε να ....

      Διαγραφή
    3. Αυτό ακριβώς! Φανταζόμαστε ότι καταλάβατε τι εννοούσαμε. Αυτό ακριβώς λοιπόν!...

      Διαγραφή