Η απαίτηση των ολίγων - πρόβλημα των πολλών
ΝΕΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΑΜΦΙΣΣΑΣ, ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Νίκος Δρόλαπας
Για να έχει η Άμφισσα ένα καλό και λειτουργικό κυκλοφοριακό σύστημα, που να εξυπηρετεί τη μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών, των κατοίκων, των επισκεπτών και των επαγγελματιών του εμπορικού κέντρου της πόλης, πρέπει να εξασφαλισθεί πρώτα η στρωτή κυκλοφοριακή ροή στους βασικούς οδικούς άξονες που περνούν από το κέντρο της πόλης και εξυπηρετούν όλα τα σημεία της, κεντρικά και απομακρυσμένα.
Για να επιτύχει αυτό, πρέπει, στα γνωστά κομβικά σημεία που δημιουργείται συμφόρηση, να δοθεί διέξοδος με ανάλογες ρυθμίσεις.
Αναμφίβολα, καθοριστικό ρόλο στη τελική διαμόρφωση του κυκλοφοριακού στον κεντρικό τομέα της Άμφισσας έχει η οδός Γιαγτζή.
Πριν να κλείσει για να γίνει πεζόδρομος εξυπηρετούσε ένα σημαντικό κομμάτι της κυκλοφορίας της πόλης. Όταν έκλεισε, όλη η κίνηση που είχε, αναζήτησε να συνεχίσει τη πορεία της στους πλησιέστερους δρόμους. ΕΚΕΙ δημιουργήθηκε το ΑΔΙΕΞΟΔΟ, επειδή οι δρόμοι αυτοί ήσαν στενοί και δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τη κυκλοφορία, δημιουργώντας μία απερίγραπτη κατάσταση που όλοι βιώσαμε.
Όλοι όσοι υποστήριξαν το προηγούμενο προβληματικό κυκλοφοριακό, ακόμη και ο τότε Μελετητής, δεν έδωσαν απάντηση πώς θα ξεπερασθεί το πρόβλημα που δημιουργείται από το κλείσιμο της οδού Γιαγτζή. Ακόμη και σήμερα, απάντηση δεν έχουν. Αφήνουν τη Γιαγτζή και αναφέρονται στη δημιουργία πεζοδρόμων σε άλλες πόλεις, στις οποίες οι κεντρικοί δρόμοι, παράλληλοι και κάθετοι, έχουν πλάτος μεγάλο, κι αν πεζοδρομηθεί και κλείσει ένας κεντρικός δρόμος, δεν παρουσιάζεται κανένα πρόβλημα.
Ίσως για το λόγο αυτό, οι τρείς προηγούμενες δημοτικές αρχές, παρά τα κυκλοφοριακά προβλήματα που υπήρχαν, δεν αποφάσισαν να κλείσουν την οδό Γιαγτζή.
Όπως ανέφερε στα πλαίσια της διενεργούμενης διαβούλευσης ο συμπολίτης Μηχανικός κ. Ν. Τσινταβής, ήταν ο συντάκτης της αρχικής κυκλοφοριακής μελέτης και ο ίδιος συνέταξε και την αναθεώρηση που ακολούθησε και δεν είχε προτείνει το κλείσιμό της οδού Γιαγτζή, που σήμερα προτείνει. Θα ήταν χρήσιμο, εάν το επιθυμεί, να αναφερθεί στους λόγους που τον οδήγησαν σε αλλαγή θέσης.
Για να περιορίσουν τις συνέπειες από το κλείσιμο της οδού Γιαγτζή, κατέφυγαν στην αναστροφή της κατεύθυνσης της κυκλοφορίας ορισμένων δρόμων, γέμισαν τους δρόμους με πλαστικά κολωνάκια, φθάνοντας ακόμη και στο έσχατο σημείο να μετονομάσουν τη πλατεία της Ι. Μητροπόλεως από « ΠΛΑΤΕΙΑ » σε « ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ » για να καταργήσουν τη πορεία επί πλατείας που προβλέπει ο Κ.Ο.Κ., δίνοντας σε όλους τους γύρω δρόμους μία κατεύθυνση.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Η προηγούμενη δημοτική αρχή επί Παναγιωτόπουλου, άλλη μελέτη ενέκρινε στο δημοτικό συμβούλιο και άλλη έστειλε και πήρε έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Το γεγονός αυτό, καθιστά νομικά έωλη την εφαρμογή του υπό κατάργηση κυκλοφοριακού.
Σοβαρότατες νομικές ελλείψεις υπάρχουν ακόμη και στην ολοκλήρωση του υποβληθέντος , τότε, φακέλου, αφού δεν περιλαμβάνει ούτε την υποχρεωτική έγκριση της Τροχαίας, ούτε και τη τροποποίηση του σχεδίου πόλεως για τη νομιμοποίηση των πεζοδρόμων.
Και οι πεζόδρομοι, παλαιότεροι και νεώτεροι, είναι πλέον, όλοι στον αέρα.
Προηγήθηκε βέβαια, με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, το πρώτο ξήλωμα των πλαστικών εμποδίων που είχαν τοποθετήσει στους δρόμους, τότε, που ακολούθησε το ανελέητο κυνηγητό των πολιτών και επαγγελματιών που διαφωνούσαν με τις αυθαίρετες και αλλοπρόσαλλες ‘’ρυθμίσεις’’ του κυκλοφοριακού.
Δεν αφαιρέθηκαν όμως και οι διπλές σιδηρόφρακτες πόρτες στις οδούς Νικολάου Κορδώνη και Γιαννακού Δελμούζου, οι οποίες μετέτρεψαν τους δρόμους σε ιδιωτικούς πεζόδρομους, ενώ, δεν κατεδαφίσθηκε ακόμη το χαρακτηρισμένο αυθαίρετο κτίσμα, το οποίο, με… το εφεύρημα ότι είναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ και ΛΥΟΜΕΝΟ, παραμένει Η ΚΑΦΕΤΈΡΙΑ για περισσότερα από επτά χρόνια στη μέση του δρόμου προς δόξα της …τοπικής έννομης τάξης, που την εκφράζουν, με την ανοχή, αν όχι και με τη σύμπραξή τους, οι ….αιρετοί !
Μέσα σ΄ αυτή τη διαστροφική προχειρολαγνία των ρυθμίσεων της προηγούμενης κυκλοφοριακής μελέτης, ορισμένοι επαγγελματίες της οδού Γιαγτζή επιμένουν στο κλείσιμό της, αγνοώντας αν έχουν κάνει τόσα χρόνια τη ζωή της πόλης άνω κάτω, αφού η δική τους ευκολία αποτελεί τεράστιο πρόβλημα για το σύνολο σχεδόν των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης.
Στα δύο κείμενα που ανήρτησαν στη διαβούλευση, του ιδίου γνωστού συντάκτη, ξετυλίγουν και άλλες πτυχές των συντεχνιακών τους απόψεων. Ούτε λίγο ούτε πολύ, λένε ότι : « η πόλη μας οφείλει να ακολουθήσει .. βήματα μιας σύγχρονης εμπορικής ανάπτυξης…. », δηλαδή, οι συμπολίτες μας καλούνται να ακολουθήσουν τα κελεύσματα των εμπορικών τους διεκδικήσεων ..! και αυτό, πρέπει να το διαβάσουν όλοι οι συμπολίτες μας για να βγάλουν τα συμπεράσματά τους, γιατί αυτές οι εκφράσεις δεν λέγονται από επαγγελματίες, ή όσους τους εκπροσωπούν.
Ας σκεφθούν τουλάχιστον, τους άλλους εργαζόμενους επαγγελματίες του εμπορικού κέντρου, όχι μόνο επειδή είναι περισσότεροι, αλλά, επειδή δεινοπάθησαν οικονομικά με το κλείσιμό της Γιαγτζή και οι οποίοι, μπορεί και να φοβούνται να εκφράσουν ελεύθερα την άποψή τους, όταν το ντοβλέτι θέλει να επιβάλει τις θελήσεις του, με το οποίο, ο νεοσύστατος σύλλογός τους ( εμπορικών καταστημάτων ) είναι λίγο πολύ ταυτισμένος σε θέσεις και ευσεβείς... στόχους….!
ΜΕ ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΣΤΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ Η ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΨΗΦΟΙ? ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΚΑ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΣ ΛΥΤΡΑΣ?
ΑπάντησηΔιαγραφή