Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

"ΧΑΜΕΝΟΙ" ΣΤΑ ...ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ - άρθρο


 Υποβαθμίζουν τον τόπο μας για να τον. . . «Πουλήσουν»  ; ; 

                                                                           του Νίκου Δρόλαπα

     Πού πάμε με αυτούς που μας εκπροσωπούν. Χωρίς αναπτυξιακό προγραμματισμό, με τη πυξίδα  γυρισμένη στον βάλτο. 

     Από τα σύνθετα, ως τα πιο απλά. 

      Εδώ, δεν τόλμησαν να βελτιώσουν το δρόμο, έναντι του Δροσοχωρίου, για να έχει η μισή Φωκίδα πρόσβαση στο Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού, όταν, όλοι οι παραπαρνάσσιοι Δήμοι έχουν σύνδεση.  Και ο αποτυχών Αντιπεριφερειάρχης κ. Γ. Δελμούζος είπε το αμίμητο :  ότι, αρνήθηκε να ολοκληρώσει τον δρόμο αυτό, γιατί… τον επιζητούσαν οι εταιρείες Βωξιτών.  Αυτό κι αν δεν είναι αντίσταση στους εργοδότες μας…

      Έκπληξη επιφύλασσαν οι απίθανοι αιρετοί του Νομού και της Περιφέρειας για το Λιμάνι της Ιτέας, με τη κατασκευή ενός στη κυριολεξία υποέργου, μιας βοηθητικής κατασκευής τύπου ποταμοδέστρας, παράλληλα με την υπάρχουσα προβλήτα, με στήριξη σε πασσάλους, με ναυδέτες και πεζογέφυρα για τη μετακίνηση του προσωπικού των σκαφών, κατασκευή, που δεν είναι αντάξια ενός Τουριστικού Λιμένα, παρά το μεγάλο κόστος των 6.200.000 ευρώ, για να χρησιμοποιείται για μεταφορά στερεών και υγρών φορτίων, ματσακονίσματα, κλπ.           

     Αν τελικά γίνει αυτό το έργο προσθήκη, θα σταθεί εμπόδιο σε μελλοντική χρηματοδότηση και κατασκευή του κύριου έργου που έχει ανάγκη η Ιτέα και ολόκληρη η Φωκίδα, της ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΒΑΘΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ με τεχνητούς ογκόλιθους ( κλασσική κατασκευή ), για να έχουν τη δυνατότητα ασφαλούς πλαγιοδέτησης όλα τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που θα εισέρχονται στον Λιμένα και να μην είναι υποχρεωμένα να αγκυροβολούν πολύ μακριά από τη προβλήτα και να μεταφέρουν με μικρά πλοιάρια τους επισκέπτες στη παραλία και τους  Δελφούς, δέκα – δέκα.  Με τη παράλληλη δε λειτουργία της Μαρίνας – όποτε γίνει  --, θα έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο Τουριστικό έργο της Φωκίδας.

     Η ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ επί είκοσι και πλέον έτη παραμένει στα αζήτητα. Ο από συγκυρία Βουλευτής κ. Μπούγας εξεδίωξε πλαγιομετωπικά τον Όμιλο Κυριακούλη που θα την αξιοποιούσε, για να φέρει άλλη εταιρεία, όπως των αδελφών Ληξουριώτη, η οποία δεν είχε τα ανάλογα προσόντα και τώρα αναμένονται άλλοι διαγωνισμοί,  που… ποτέ δεν γίνονται.  

     Πως συμβαίνει όμως, όλα τα θέματα που προάγουν και ανεβάζουν τη Φωκίδα να υποβαθμίζονται και να διαλύονται ;

     Δεν μπόρεσαν, ή, δεν θέλησαν οι αιρετοί της Φωκίδας επί τόσα χρόνια να δημιουργήσουν Ελικοδρόμιο στους  Δελφούς, ούτε χώρο στάθμευσης για τα λεωφορεία, ενώ, ένα στολίδι των Δελφών, όπως ήταν το Τουριστικό περίπτερο του Πικιώνη, το γνωστό «Παβίλλιον» , λίγο έξω από τους Δελφούς, σημείο διασκέδασης και αναψυχής των τουριστών, ο κ. Μπούγας το μετέτρεψε σε γραφείο κυκλικής οικονομίας για τη διαχείριση αποβλήτων, επειδή, μαζί με τον υποψήφιο Δήμαρχο που υποστηρίζει, επιζητούν την… ήπια Τουριστική ανάπτυξη.  

     Δεν εξασφάλισαν στέγη για τα τρία Μουσεία της Άμφισσας.  Κλειστός παραμένει και ο Ι. Ναός της Μητρόπολης Άμφισσας με τις υψηλής καλλιτεχνικής αξίας τοιχογραφίες του διάσημου Ζωγράφου Σπύρου Παπαλουκά, λόγω κακοτεχνιών. Ενώ, τα σπουδαιότερα ΑΝΘΙΒΟΛΑ του Ζωγράφου λείπουν από τη Συλλογή.

     Οι Φοιτητές όλο και λιγοστεύουν.  Απέρριψαν και την ίδρυση της Κτηνιατρικής Σχολής που ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου αναζητούσε περιοχή για την εγκατάστασή της. Μεγάλη απώλεια για τον τόπο.

     Υποβάθμισαν, με επιλογή του κου και της κας Μπούγα το παραδοσιακό κτίριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας, κτίζοντας μπροστά του ένα ασύμβατο αρχιτεκτονικά κτίριο – μπούφο και επί τέσσερα χρόνια το προαύλιο των μικρών μαθητών έχει γίνει εργοτάξιο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια μαθητών και διδασκόντων.

     Ένα όνειρο ήταν για τη Φωκίδα και χάθηκε. Ο Αυτοκινητόδρομος  Λαμίας – Ιτέας – Αντιρρίου.  Αντί να κατασκευασθεί αυτός ο οδικός άξονας που είχε ανάγκη η Φωκίδα και όλη η Ελλάδα για να συνδέεται συνολικά με έναν διαλειτουργικό αυτοκινητόδρομο, οι αιρετοί , που επιμένουν να είναι καρφωμένοι στη καρέκλα στη καρδιά της Στερεάς Ελλάδας, χωρίς τίποτα να προσφέρουν, οι κ.κ. Σπανός, Δελμούζος και Μπούγας, κατάφεραν να υποβιβάσουν τον  οδικό αυτόν άξονα, από αυτοκινητόδρομο σε απλή βελτίωση του εργοταξιακού δρόμου στο κρισιμότερο τμήμα του, Μπράλλος – Άμφισσα, με υποχρεωτικό σημείο διέλευσης τον ανισόπεδο κόμβο των μεταλλείων….! !   

     Τον ΕΛΑΙΩΝΑ ΑΜΦΙΣΣΑΣ, αναπόσπαστο τμήμα του Δελφικού τοπίου, Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που τον έκαψαν με την αδιαφορία τους δύο φορές και άλλες δέκα αποπειράθηκαν να τον κάψουν ολοσχερώς, τον μετέτρεψαν σε χωράφι.

     Τον εγκατέλειψαν ανυπεράσπιστο και εκτεθειμένο σε νέες πυρκαγιές. Κανένα μέτρο πρόληψης δεν έχουν πάρει μέχρι σήμερα. Οι «σωτήρες» του τόπου αρνούνται πεισματικά να τον διασφαλίσουν με τη λήψη μέτρων πυρασφάλειας.     

     Το έργο άρδευσης του  Ελαιώνα, σύμφωνα με τη Σύμβαση, έπρεπε να είχε τελειώσει έως το έτος 2014. Στον εργολάβο παραχωρούν συνεχώς παρατάσεις και κανείς δεν ξέρει αν θα τελειώσει και πότε. Το νερό άρδευσης δεν το έχουν ακόμη εξασφαλίσει.  Η μελέτη του έργου προέβλεπε δύο υδροληψίες και το υποβάθμισαν αυθαίρετα και παράνομα αφαιρώντας το ένα σημείο υδροληψίας. 

      Με την ανοχή τους ξεπουλήθηκε το μεγάλο στήριγμα των ελαιοπαραγωγών, η Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών και το Ελαιοτριβείο, που κατέληξε σε «ημέτερο» υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο.. 

     Με όλα αυτά η Φωκίδα αδικείται και υποβαθμίζεται Πολιτισμικά, Οικονομικά, Τουριστικά, Κοινωνικά και Εργασιακά.

      Αποκορύφωμα όλων αυτών, ήταν η συνέντευξη του και πάλι υποψήφιου περιφερειακού συμβούλου  κ. Γεωργίου Δελμούζου στη τηλεόραση του STAR Λαμίας, ο οποίος, αναφερόμενος στους σχεδιασμούς του Συνδυασμού του, με Υποψήφιο Περιφερειάρχη τον κ. Φάνη Σπανό, δήλωσε ότι  :  Δυστυχώς ο Ελαιώνας πλέον ανήκει στους κληρονόμους, δεν ανήκει σε αγρότες, οι οποίοι συνεχώς πολλαπλασιάζονται και δεν ενδιαφέρονται για τα κτήματα στον Ελαιώνα, εδώ πρέπει να υπάρξει μία παρέμβαση ίσως και από την Ευρώπη, προκειμένου να αγορασθεί όλη η έκταση αυτή, να δοθεί σε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και δυστυχώς η κατάληξη αυτή δημιουργεί σαν αποτέλεσμα τη πυρκαγιά διότι με τα ακαθάριστα ελαιόδεντρα η πυρκαγιά μεταδίδεται χωρίς να φυσάει ο άνεμος ….. ! , ρίχνοντας την ευθύνη των καταστροφικών πυρκαγιών στους ελαιοκτηματίες  και όχι στην αδιαφορία και την ανικανότητα των αιρετών.

     Τα όσα ακούσθηκαν, σε συνδυασμό με την Σχέδιο διαχείρισης των Δελφικών Ελαιώνων, όπως μετονόμασαν τον Ελαιώνα Άμφισσας, που προώθησε πρόσφατα ο κ. Μπούγας, ήταν επόμενο να δημιουργήσουν κλίμα ανησυχίας στη περιοχή για τις μελλοντικές εξελίξεις.

     Ως εκ τούτου, καλούνται οι κ.κ. Δελμούζος, Σπανός και Μπούγας να παράσχουν τις δέουσες διευκρινήσεις προς τη τοπική κοινωνία για τους κοινούς σχεδιασμούς τους, γιατί οι δηλώσεις αυτές άφησαν εμβρόντητους όχι μόνο τους αγρότες της περιοχής , αλλά τους πάντες.  Οφείλουν επίσης να απαντήσουν, για ποίους λόγους δεν οδήγησαν σε παραίτηση από το αξίωμά του τον κ. Γ.Δελμούζο, όταν δημοσιεύθηκε το Πόρισμα του Δημοσιονομικού Ελέγχου με τους Καταλογισμούς των Ζημιών από την απώλεια των περιουσιών του Γηροκομείου Άμφισσας, με βάσει το οποίο φερόταν ως εμπλεκόμενος, έως ότου υπάρξει τελεσίδικη απόφαση.

    Είναι πολλά τα ερωτήματα που προκύπτουν :

     Θα πουλήσουν τον Ελαιώνα στην Ευρωπαϊκή Ένωση  ;   Η  Ε.Ε. είναι και επιχειρηματίας  ; 

     Μήπως υποβαθμίζουν τη περιοχή μας για να την πουλήσουν ;  

     Μήπως σχεδιάζουν να παραδώσουν τον Ελαιώνα σε ιδιώτες, για την εκμετάλλευση και του ορυκτού πλούτου, στον οποίο περιλαμβάνονται και οι σπάνιες γαίες ;  

     Εδώ πρέπει όλοι να νοιασθούμε.  Η υποβάθμιση του τόπου μας δεν είναι τυχαία. Δεν γίνεται μόνο από ανικανότητα των διοικούντων.  Κάτι άλλο συμβαίνει.

     Θα τους το επιτρέψουμε ; ;   Πρέπει να τιμωρήσουμε με τη ψήφο μας όσους απεργάζονται τη καταστροφή μας, πριν είναι πολύ αργά .-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου