Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Η Ε.Λ.Μ.Ε. ΦΩΚΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                                Άμφισσα    27 -4-2020
(Ε.Λ.Μ.Ε.) Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ 

Απαιτούμε τώρα την απόσυρση του αντιδραστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου!
Την Πέμπτη 30 Απρίλη συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των ΟΛΜΕ  & ΕΛΜΕ
για την υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας για όλους!
 (τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας)

image.pngΑυτές τις μέρες του κοινωνικού εγκλεισμού, με κλειστά τα σχολεία και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών, με εντελώς απαράδεκτο και προκλητικό τρόπο, η κυβέρνηση βάζει στο στόχαστρο τη Δημόσια Παιδεία, κατεβάζοντας σαρωτικό νομοσχέδιο, μέσα στο Πάσχα, που, αν ψηφιστεί, θα συνθλίψει μαζικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών και θα διαλύσει το Δημόσιο σχολείο.
Η μέθοδος γνωστή: η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε Πρωτοχρονιά τον νόμο έκτρωμα (προσοντολόγιο) για τους αναπληρωτές και Πάσχα τον νόμο για το Λύκειο και η κυβέρνηση της Ν.Δ. κατακαλόκαιρο κατάργησε το Πανεπιστημιακό άσυλο.
Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.

«Ο κορονοϊός απειλεί την υγεία μας, η κυβέρνηση τα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα»!!

Αυτό το νομοσχέδιο, υλοποιώντας τη γραμμή ΕΕ, ΔΝΤ και ΟΟΣΑ, προβλέπει μεταξύ άλλων :

·        εφαρμογή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας άμεσα από τον Σεπτέμβρη του ΄20 και του εκπαιδευτικού από τον Σεπτέμβρη του ΄21, με στόχο την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τα προβλήματα της εκπαίδευσης που βαραίνουν τις κυβερνήσεις και τις πολιτικές που έχουν ασκηθεί στην εκπαίδευση, αξιοποιώντας, όπως όλα δείχνουν, τις πλατφόρμες της περιβόητης «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης»
·        αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! αλλά και καθιέρωση ελάχιστου αριθμού μαθητών για να λειτουργήσει η τάξη, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της διδασκαλίας και τη μείωση των εκπαιδευτικών άρα και τη μείωση των μόνιμων διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών.
·        επαναφορά  εξετάσεων με  τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Η Τράπεζα θεμάτων που εφαρμόστηκε το 2013-2014 και πολλαπλασίασε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία (εξαπλασιασμός των μετεξεταστέων, από 4% σε 24%), την καταφυγή στην παραπαιδεία και την πίεση στους/στις εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στο εναγώνιο κυνήγι της ύλης σε βάρος του παιδαγωγικού έργου.
·        επανάληψη της χρονιάς αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε πάνω από 4 μαθήματα και υποχρεωτική επανάληψη της γ’ γυμνασίου για όσους δεν προάγονται 
·        αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων
·        όριο τα 17 έτη για την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛπου πλήττει τα σχολεία αυτά ανεπανόρθωτα,. Το μέτρο καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών άνω των 17 ή είναι απόφοιτοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ και επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους επιλέγοντας τομέα η ειδικότητα στο ΕΠΑΛ, σπρώχνοντάς τους στην κατάρτιση, σε ΔΙΕΚ, ΙΙΕΚ, ΚΕΚ κ.ά. Δεδομένου ότι το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ είναι ενήλικοι, η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις  ή και καταργήσεις επαγγελματικών λυκείων με τραγικές συνέπειες για τη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, αφού θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις. 
·        αύξηση ποινών για τους μαθητές και επαναφορά της διαγωγής στα απολυτήρια, ένα τελείως αναχρονιστικό μέτρο που οδηγεί στο  στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους  
·        νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων»,  (εισαγωγή Αγγλικών, Η/Υ κλπ  όταν τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας)
·        εφαρμογή του θεσμού «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», αντί για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου και την πρόσληψη του απαραίτητου επιστημονικού προσωπικού  (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ),
·        αύξηση του αριθμού των προτύπων-πειραματικών σχολείων-σχολεία «της αριστείας», που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
·        Ποινές αποκλεισμού από τους πίνακες για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν προϋπηρεσία ή παραιτούνται και τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.
·        μείωση και εμπόδια μετεγγραφής των φοιτητών στα ΑΕΙ,
·        κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία που φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά ακάλυπτα σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης.
·        υποχρεωτικοί εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης που καλούνται να βρουν χορηγούς για να διαχειριστούν τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
·        ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων με δίδακτρα για 1η φορά στα δημόσια ΑΕΙ, που αφορά προς το παρόν φοιτητές του εξωτερικού, ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων και θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, καταπατώντας κατάφορα το άρθρο 16 του συντάγματος!… κλπ.
Το νομοσχέδιο εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, τη διαφοροποίηση, την κατηγοριοποίηση των σχολείων και το κλείσιμο πολλών ΕΠΑΛ, αλλά και τμημάτων στην Ειδική Αγωγή κι ευρύτερα. Πλήττει βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών καθώς πετάει ένα μεγάλο κομμάτι εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης και θίγει άμεσα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Προχωρά άμεσα και με σαφές πρόγραμμα στη ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης αρχίζοντας από τα ΑΕΙ και συνεχίζοντας στο Λύκειο.    
Το νομοσχέδιο επιστρέφεται ως απαράδεκτο. Να αποσυρθεί τώρα!
Υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα για όλα τα παιδιά, τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, υπερασπίζουμε τηδημόσια καθολική και δωρεάν παιδεία. Συντασσόμαστε σταθερά και μαχητικά με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
Η επίθεση της κυβέρνησης με αφορμή την επιδημία του κορδονιού είναι συνολική και θίγει, όλα τα κομμάτια εργαζομένων (απολύσεις, καταπάτηση ΣΣΕ, επέκταση ελαστικών εργασιακών σχέσεων, μειώσεις μισθών και ημερομισθίων, στέρηση συνδικαλιστικών και δημοκρατικών ελευθεριών).
Ενώνουμε τη φωνή μας με άλλα σωματεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και διεκδικούμε:

Ø  Πλήρη καταβολή των μισθών με ευθύνη εργοδοσίας και κράτουςΝα κηρυχτούν παράνομες όλες οι απολύσεις που έγιναν από 1η Μάρτη και οι αρνητικές μεταβολές σε συμβάσεις,  ωράρια, μισθούς και εργασιακές σχέσεις. Πρόσθετες άδειες με πλήρεις αποδοχές στους εργαζόμενους με χρόνια νοσήματα, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Κανένας στη δουλειά χωρίς τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και πλήρη καταβολή μισθού και μεροκάματου με ευθύνη της εργοδοσίας.
Ø  Καμιά μείωση συντάξεων και μισθών και καμιά καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων και στο δημόσιο. Για όσο διάστημα διαρκούν τα περιοριστικά μέτρα και η απαγόρευση κυκλοφορίας να υπάρχει απαλλαγή από τις χρεώσεις σε ρεύμα, επικοινωνία, νερό, φυσικό αέριο και τα πρόστιμα μετακίνησης για τα λαϊκά στρώματα. Να μην γίνουν διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεπικοινωνιών, νερού. Κατάργηση πλειστηριασμών κύριας κατοικίας και κατασχέσεων. Καμία ανοχή στον περιορισμό των πολιτικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών.
Κλιμακώνουμε τους αγώνες μας για Δημόσια Παιδεία, Υγεία και εργασιακά δικαιώματα!
Συμμετέχουμε την Παρασκευή 1η Μάη στις κινητοποιήσεις της Εργατικής Πρωτομαγιάς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου