με ιδιαίτερη βαρύτητα.
Είναι τιμή για εμάς να δημοσιεύουμε την πρόσκληση για την παρουσίαση του βιβλίου της Διδάκτωρος Φιλοσοφίας του Α.Π.Θ. κας Χρυσάνθης Κεχρολόγου από τις εκδόσεις ''Ερωδιός''. Και χαρά μαζί, γιατί σε αυτές τις ζοφερές ημέρες της ζωής μας και στην ανείπωτη δυστυχία της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, υπάρχει η επιστημονική διάθεση για την πνευματική ανάταση της χαμέρπουσας ''αφελληνισμένης'' σκέψης μας. Υπάρχουν οι Καθηγητές Πανεπιστημίων και οι πνευματικοί άνθρωποι, ικανοί να ''διορθώσουν'' την μελαγχολία μας, να μας δείξουν ότι το άτομο και η κοινωνία, δεν αξίζουν και δεν τους πρέπει, η σημερινή χρησιμοποίησής τους. Να μας δείξουν ότι υπάρχει κι η άλλη άποψη, η σωστή, αυτή του Επίκουρου.
Θα μιλήσουν για το θέμα, 5 (πέντε) Καθηγητές Ελληνικών Πανεπιστημίων και θεωρούμε ως ευτυχείς, όσους θα έχουν την δυνατότητα να παραβρεθούν σε αυτή την παρουσίαση του βιβλίου της κας Χρυσάνθης Κεχρολόγου.
***********************************************************************************
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Παρασκευή 11.10.2013 / Ώρα 20:30
ΑΘΗΝΑ(ΣΤΑΔΙΟΥ 24) - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
|
Οι εκδόσεις Ερωδιός και ο IANOS παρουσιάζουν το βιβλίο Η επικούρεια φιλοσοφία, Άτομο και Κοινωνία της Χρυσάνθης Κεχρολόγου διδάκτωρ Φιλοσοφίας ΑΠΘ.
Θα μιλήσουν:
Σωκράτης Δεληβογιατζής καθηγητής Φιλοσοφίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Γιάννης Ποττάκης διδάκτωρ Φιλοσοφίας-πρόεδρος της Φιλοσοφικής Εταιρείας-τέως Υπουργός.
Ελένη Καλοκαιρινού αναπληρώτρια καθηγήτρια Φιλοσοφίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Βίκη Καραβάκου αναπληρώτρια καθηγήτρια Φιλοσοφίας Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Παναγιώτης Πανταζάκος αναπληρωτής καθηγητής Φιλοσοφίας Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το βιβλίο αποτελεί έρευνα πολλών ετών και εμβαθύνει σε ζητήματα φιλοσοφικής ανθρωπολογίας. Η συγγραφέας προβάλλει την αυτονομία του φιλόσοφου μέσα από την ηθική, φυσική, και ειδικότερα την κοινωνική και πολιτική θεωρία του, προοιωνίζοντας την έλευση του“παρεγκλίνοντος” ατόμου, του ενεργούντος υποκειμένου. Συγκεκριμένα, γράφει (η συγγραφέας) ότι ο επικούρειος σοφός, μέσω της ορθής συμμέτρησης των επιθυμιών του σε μια σημασιολογικά ανοδική πορεία, αποβλέπει στην άσκηση της ελεύθερης βούλησης, σκοποθετώντας την απόκτηση του υπέρτατου τέλους, της αταραξίας. Στη συνέχεια αναφέρει τη βασική της θέση ότι όχι μόνο υπάρχει επικούρεια πολιτική φιλοσοφία (Κήπος- πόλις ἐν πόλει), αλλά και η γνωστή υποτίμηση από το φιλόσοφο της πολιτικής δε σημαίνει αποχή αλλά μια συγκεκριμένη πολιτική πράξη, ως επιθετική κριτική, μέσω του επαναστατικού διαφωτισμού, με στόχο κάθε σκληρυμένη αντίληψη της αλλοτριωμένης εποχής του. Και καταλήγει η συγγραφέας στη σύνδεση της αυτονομίας και ελευθερίας του ανθρώπου με την ευδαιμονία, όχι μέσα από μια θεωρητική, όπως πιστεύεται συνήθως, αλλά μια επαναστατική ανθρωπολογία με βάση την έννοια-οδηγό που χρησιμοποίησε από την αρχή της μελέτη της, δηλαδή την ανθρώπινη αυτονομία.
Θα μιλήσουν:
Σωκράτης Δεληβογιατζής καθηγητής Φιλοσοφίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Γιάννης Ποττάκης διδάκτωρ Φιλοσοφίας-πρόεδρος της Φιλοσοφικής Εταιρείας-τέως Υπουργός.
Ελένη Καλοκαιρινού αναπληρώτρια καθηγήτρια Φιλοσοφίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Βίκη Καραβάκου αναπληρώτρια καθηγήτρια Φιλοσοφίας Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Παναγιώτης Πανταζάκος αναπληρωτής καθηγητής Φιλοσοφίας Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το βιβλίο αποτελεί έρευνα πολλών ετών και εμβαθύνει σε ζητήματα φιλοσοφικής ανθρωπολογίας. Η συγγραφέας προβάλλει την αυτονομία του φιλόσοφου μέσα από την ηθική, φυσική, και ειδικότερα την κοινωνική και πολιτική θεωρία του, προοιωνίζοντας την έλευση του“παρεγκλίνοντος” ατόμου, του ενεργούντος υποκειμένου. Συγκεκριμένα, γράφει (η συγγραφέας) ότι ο επικούρειος σοφός, μέσω της ορθής συμμέτρησης των επιθυμιών του σε μια σημασιολογικά ανοδική πορεία, αποβλέπει στην άσκηση της ελεύθερης βούλησης, σκοποθετώντας την απόκτηση του υπέρτατου τέλους, της αταραξίας. Στη συνέχεια αναφέρει τη βασική της θέση ότι όχι μόνο υπάρχει επικούρεια πολιτική φιλοσοφία (Κήπος- πόλις ἐν πόλει), αλλά και η γνωστή υποτίμηση από το φιλόσοφο της πολιτικής δε σημαίνει αποχή αλλά μια συγκεκριμένη πολιτική πράξη, ως επιθετική κριτική, μέσω του επαναστατικού διαφωτισμού, με στόχο κάθε σκληρυμένη αντίληψη της αλλοτριωμένης εποχής του. Και καταλήγει η συγγραφέας στη σύνδεση της αυτονομίας και ελευθερίας του ανθρώπου με την ευδαιμονία, όχι μέσα από μια θεωρητική, όπως πιστεύεται συνήθως, αλλά μια επαναστατική ανθρωπολογία με βάση την έννοια-οδηγό που χρησιμοποίησε από την αρχή της μελέτη της, δηλαδή την ανθρώπινη αυτονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου